1000 of 1300 kopen

RE: 1000 of 1300 kopen

Hallo
Er zijn al enkele topics over '1300 sneller /beter/betrouwbaarder dan 1000?'
Maar ik heb een ietwat andere vraag :
Ik heb binnenkort mijn rijbewijs en als eerste auto dacht ik aan een mini.
Ik ken mini al heel lang(mijn vader heeft er enkele gehad). EN ook sleutelen aan de wagen is opzich geen probleem, we hebben zo een kraan(een giraffe noemt men dat denk ik)
we hebben een put om de wagen over te rijden,en al veel wisselstukken etc. (Ook de kennis heeft mijn vader :) )

Maar welke auto raden jullie aan voor een 18-jarige? Een 1000 of een 1300?
Ik ben namelijk (onterecht?) een beetje bang dat een duizend moeilijker in het verkeer meekan etc...

Grtz
Dusky

RE: 1000 of 1300 kopen

Een 1000-tje kan heel goed meekomen in het verkeer van tegenwoordig, een 1300 is sneller maar niet beter of betrouwbaarder. Dat ligt meer aan het onderhoud.
Overigens moet je niet denken dat het verkeer van tegenwoordig sneller is, integendeel.

RE: 1000 of 1300 kopen

Dankje.
Dus ik zou met mijn mini dan wel op de autostrade kunnen rijden zonder een hinderlijke bestuurder te zijn? :p

RE: 1000 of 1300 kopen

Zeker wel! :D

RE: 1000 of 1300 kopen

Ik heb een 1000 met stage 1 kitje en die kan prima mee met het huidige verkeer. Ik haal nog regelmatig in omdat ik over het algemeen sneller rij dan de rest van het verkeer ;)

Ik moet het wel afleggen tegen een dikke Audi of BMW, maarja, wat wil je met 41pk :+)

RE: 1000 of 1300 kopen

Dankjewel!

Mooie wagen by the way ;) Ik wil de mijne ook blauw met de extra spotjes vooraan :D