Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

default

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Ik ben wezen kijken voor een 1994 mini sprite met 80 000 kms. De auto heeft stage 1 paket dus een miniflow uitlaat,yokohamma banden nieuw rondom en een k&n luchtfilter.


De bodem zag er echt netjes uit samen met de dorpels en er zit 6 maanden apk op wat wilt een blije mini liefhebber nogmeer voor 2000 euro...



Ik ben vandaag de auto wezen bekijken en deze startte niet. De motor draait zwakjes alsof de accu leeg was. De medewerker pakte een accu booster en sloot deze aan... weer de motor ronddraaien heel zwak en accu op.. men dacht dat de accu booster niet goed was en pakt een andere die zeker vol is. Dus nu met 2 accuboosters aangeslote op de accu nog steeds niks alsof de auto nog met een lege accu zat. De moto draait heel zachtjes en geklik... wat kan het zijn? Wil de auto echt hebben maar dan moet hij wel rijden...

Het bekende knopje bij de motorkap heb ik gedrukt maar nog niks. Wat kan het zijn??

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Dat kan het startrelais in combinatie met de startmotor zijn.

Het relais kan lichtjes klikken, maar dan niet voldoende power overbrengen om het blok goed rond te gooien.

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

"Stroom", in de zin van elektrische stroom werkt net zo als een waterstroom door een tuinslang. Je kunt de kraan wijd open draaien, maar, als je aan het andere uiteinde van de slang maar een heel kleine doorlaat open hebt, komt er toch maar weinig water uit de slang.
Dus, ga kijken.
Achterin staat de accu. Daar zit een kort draadje aan de ene klem die onmiddellijk naar de bodem van de kofferruimte gaat.
Maak de accu klem los, maak het oog van binnen glimmend schoon en poets de pool glimmend op waar het oog omheen moet vallen. En dan de verbinding met de bodem. Zit die goed vast met die bout? Zijn alle draadjes in het korte kabeltje nog heel en zitten die allemaal goed vast aan het oog aar de bout door in de bodem steekt?
Als alle antwoorden 'ja' zijn, dan ligt het aan 'de hondebot' bovenop de kop van de motor naar het schutbord. Daar moet ook een kabelverbinding zitten die de aarding van de motor an de koets verzorgt. Alles vast, alles heel, niks gebroken of gerafelt?

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Persoonlijk zou ik in dit geval € 500,- minder bieden en het risico zelf nemen. Dus gewoon opladen en meenemen als je hem echt wilt hebben. Het kan alleen maar bekabeling zijn in dit geval lijkt mij.

Succes.

default

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Hoi bedankt voor jullie tips. De auto is het wel waard. Het gaat om een mini sprite 1.3i. Alleen hoor ik geen gezoem van de benzine pomp wanneer ik contact aan zet. De motor draait 2x zwakjes rond en klinkt alsof de accu leeg is. Heb er alles aan gedaan wat er in mijn technische achtergrond aan kon doen. Van de bedrading is een goeie. Ik vermoed ook dat de startmotor of ergens een kabel bedrading van de motor hevig is gecorodeerd. De verkoper vertelde mij dat de auto paar weken terug goed reed en hij er fottos van had gemaakt.


Het enige nadeel is dat dat auto in de buurt van utrecht staat en ik uit Amsterdam kom. Ik denk maar dat ik de auto daar nog even zal laten staan tot het wat warmer weer wordt, want heb geen zin om veel geld te betalen voor transport of daar buiten te klooien met de motor voor een motor die niet draait... en het is niet zo alsof de auto ergens heen kan gaan haha

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

En even aanduwen? Of is daar geen ruimte voor?

default

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Nope hij staat in een kleine garage tegen de muur en met andere autos rondom helaas.

Ik heb al wel een indicatie van bepaalde leden. Het kan de startmotor, bedrading, startrelay, benzine pomp zijn.


Als de accu zwak zou zijn zou je de startmotor horen tikken achtermekaar. De startmotor tikt 1x per start. Wat zegt me dit? Namelijk:

Dat de startrelay werkt en de accu goed is.


Dan houden we alleen de bedrading en startmotor en benzinepomp over.

De benzinepomp zou bij contact een zoemend geluid moetten maken echter hoor ik her en der dat dit niet altijd het geval is. En aangezien de motor 2e zwakjes draait en een klik geeft denk ik niet dat het de benzine pomp is want dan zou de auto wel starten maar niet aanslaan. En nu start hij geneens en draait 2x zwakjes en geeft een klik.

Dus de bedrading of startmotor is niet in orde een van die 2. Ik heb voor zover mogelijk de auto in zn 1 gezet en geduwd zodat de startmotor misschien zou doen maar geen resultaat. Ik vermoed bedrading. Want na na het geklik was viel brandden de contact lampjes niet geen stroom dus vermoed dat het bedrading is. De radio deed het gewoon evenals de xlaxon.....

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Je kunt je nu allerlei gedachten in je hoofd halen over wat het zou kunnen zijn. Maar dat helpt je geen stap verder.
Je vraagt hier op het forum wat het zou kunnen zijn.
Iemand geeft je een glasheldere verklaring van waar het aan ligt. Wat er opgenoemd wordt is fysiek controleerbaar, maar je blijft er met je handen in je zakken bij staan kijken. Ja, dat helpt niet.
Dus, stap over je eigen onbenulligheid heen en doe wat je aangeraden wordt. Controleer de draad van je accu naar de carrosserie. Is de aarding in orde? 98% kans dat je moet constateren dat de aarde niet in orde is. Je hoeft dat niet 'te geloven', je kunt dit gewoon constateren.

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Zou die motor niet gewoon vast zitten?
Prijs is een beetje laag voor een perfecte mini van dat jaartal.

default

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

De motor draait 2 x of 1 keer dan clickt deze. Tevens rolt de auto ook.

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

Minime, natuurlijk hoop ik dat je een goede Mini vindt, maar wees wel voorzichtig met het kopen van een auto waarvan de motor niet gestart kan worden. Juist dan moet je extra kritisch de auto bekijken.
Hoe gaat het nu eigenlijk met de (potentieele) aankoop?

RE: Nieuwe mini 1995 wezen kijken maar start niet help!!

het is inmiddels een beetje laat, maar je kan de booster ook rechtstreeks op de startmotor aansluiten (en de aarde op je motorblok), weet je meteen waar het probleem zit...