Benzinefilter voor mechanische pomp 1000 blokje - Waar ?

RE: Benzinefilter voor mechanische pomp 1000 blokje - Waar ?

Hey,

Even het verhaal schetsen .... ik heb een 998 cc blokje met een een mechanische benzinepomp achteraan je blokje net onder de carterontluchting.
Ik heb de mini vandaag, na een dikke 2 maand vooraan op steunen te hebben gestaan, terug op zijn 4 wielen gezet. Ik had olie vervangen, remblokken vervangen, nippels gesmeerd, assen gecontroleerd en alles proper gemaakt daaronder.
Toen ik de Mini vooraan terug vlak had staan was er direct een benzinegeur en zag ik de benzine uit de mechanische pomp komen aan de inkomende slang ... het spanringetje heb ik direct bijgedraaid en het lekken stopte, dus ik denk dat deze zeker wat te los stond .... Denk dat bij het naar boven staan er geen of nauwelijks nog benzine in de pomp, leiding ervoor, stond en deze plots vol kwam te zitten door weer vlak te staan.
Bij het proefdraaien en het in toeren gaan kwam er geen benzine meer vrij. Ook lekt er nu geen benzine meer, al staat hij, weer een paar uur vlak. Ik heb hier wel geluk gehad denk ik, want dit tijdens het rijden op een heet blokje ..... :?

Ik wil al langer de benzineleidingen in mijn motorruimte vervangen door "veiligere / beschermde" benzine leidingen. Ik wil ook zo'n een simpel benzinefiltertje steken, liefst voor de pomp. Alleen de volgende vragen ...

Heeft iemand dit al gedaan ? Niet onder de wagen uiteraard ( te gevaarlijk voor breuk ) En indien ja, waar heb je dan de plaats gevonden om dit proper te doen ? Er is super weinig plaats ....

Hebben jullie die "metalen - voorgebogen" leidingen gewoon weggehaald na de pomp ? Deze is natuurlijk wel makkelijk maar geeft weer een slankklemmetje meer om problemen mee te hebben ...

Heb de nodige zaken al opgezocht in verschillende items op het forum maar geen beschrijving te vinden hoe iemand dit al gedaan heeft.....

Bedankt voor feedback.

RE: Benzinefilter voor mechanische pomp 1000 blokje - Waar ?

Waar je de filter plaatst maakt niet zoveel uit. De meeste plaatsen hem net voor de carburateur. Dan heb je namelijk meer zicht op de filter.

De mechanische benzinepomp is eigenlijk niet meer dan een membraan wat de benzine uit de tank pompt. Daar kan vrij weinig mee mis gaan. Je hoeft de filter er dus ook niet voor te zetten.
Wil je dat toch, dan zou ik dat doen bij de aansluiting onder het achtersubframe.

Die metalen slang zorgt niet echt voor onnauwkeurigheid. Die hebben ze er vanuit de fabriek met een reden tussen gezet. Ik zou deze gewoon laten zitten. Als hij niet lekt, dan is er ook niets aan de hand.