Carburateur 998cc

default

Carburateur 998cc

Ingediend door JvS op

Hi, Om de start problemen van mijn Mini definitief op te lossen wil ik de carburateur gaan vervangen (Mini 95/Van 998cc, bj 1979). Is er verschil tussen een 'originele' en een 'after market' exemplaar? Waar kan ik het best terecht voor de aanschaf? J

RE: Carburateur 998cc

Koop bij de man die ook repareren kan.

default

RE: Carburateur 998cc

Wat bedoel je daar mee Willy1?

RE: Carburateur 998cc

Willy bedoelt dat je tot nogtoe zaken hebt gedaan bij een garage die het probleem niet weet op te lossen. Het probleem 'zit er nog'. Nu ga je een nieuwe of een gebruikte carburateur bij iemand anders kopen. Zet je die zelf erin, of laat je het 'daar' doen? Maakt niet uit eigenlijk, want als het probleem niet bij de carburateur ligt heeft het je enkele honderden euro's gekost maar het starten gaat dan nog steeds niet goed. En, wat ga je dán doen? Doe je de auto dan maar weg? Als je zelf eigenlijk geen benul hebt hoe je het probleem oplost. En als je de aanwijzingen die je krijgt om er achter te komen waar het aan ligt niet opvolgt, omdat je geen gereedschap hebt, omdat je op de plek waar de auto staat niet mag sleutelen en omdat het 'nu' geen weer is, denk je dan, dat als je 'zomaar' 'ergens' een ander carburateur op de kop kunt tikken, dat dan je probleem 'opgelost' is? En zet je zelf die carburateur erin? Of laat je dat doen waar je die carburateur koopt? Ik denk dat Willy dat bedoelt. Als het een kwestie is dat de vlotternaald niet goed afsluit, dan vervang je die voor € 8,25 (of zo). Koop je een 'gereviseerde' carburateur, dan zit er waarschijnlijk een goed werkende vlotternaald in. Maar dan heb je wel € 182,50 (of zo) uitgegeven. Maar zolang je niet weet waar het probleem aan ligt, kan je net zo goed een nieuwe accu kopen voor 182,50. Dan heb je net zoveel kans dat het probleem niet opgelost is. Of misschien is het een idee om voor €182,50 (of zo) een nieuwe radiateur te kopen. Waarschijnlijk het zelfde resultaat; probleem nog niet opgelost. Zolang je niet uitgevonden hebt wat "het" probleem is los je dat met een -volkomen willekeurige- aankoop niet op. Het enige resultaat zal zijn dat je je steeds ellendiger zult gaan voelen met die klote Mini en hem uiteindelijk maar wegdoet. Als je veel 'huur' voor de stalling moet betalen komt dat moment snel naar je toe. Je kunt nu nog je verstand gebruiken. ZOEK DE OORZAAK VAN HET PROBLEEM EN AS JE DAT GEVONDEN HEBT KAN JE DAT WAARSCHIJNLIJK GEMAKKELIJK EN VOOR EEN KLEIN BEDRAG OPLOSSEN!

RE: Carburateur 998cc

Lijkt mij het om naar een garage te gaan die verstand heeft van Mini's.

Mocht je een nieuwe carb nodig hebben dan vertelt hij je dat eerlijk maar het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

RE: Carburateur 998cc

Als ik nadenk bij wie hij het best terecht kan (omgeving Amsterdam) dan denk ik aan garage De Zeemeeuw in Wormerveer. Zij hebben nog behoorlijk oriëntatie op oude Engelse auto's en hanteren schappelijke prijzen en hebben bereidheid om een dilettant ook te informeren over wat er aan de hand is met zijn auto. Weet iemand nog een ander adres in de buurt?

RE: Carburateur 998cc

Daar is ook nog de Minor garage in Zuid, heb er geen ervaring mee,maar ze doen engelse auto's en dus ook mini.