Mini 1.3i SPI '1992 - Vonkt niet, geen injectie

Mini 1.3i SPI '1992 - Vonkt niet, geen injectie

Ingediend door MaartenFDND41 op

Hi iedereen,

Afgelopen jaren heb ik met veel plezier maar ook zweet en tranen een Mini 1.3i SPI 1992 van de grond af opnieuw opgebouwd. Gerestaureerde koets, nieuw interieur, motor uit een andere Mini gesleuteld die in de vangrail had gehangen (zelf rijdend weggezet), heel veel andere nieuwe en opgeknapte spulletjes. Alles is op het puntjes op 'i' zetten na af, alleen loop ik tegen een probleem aan waarvan ik hoop dat iemand kan helpen meedenken.

De geheel zit weer in elkaar, en ik tracht de auto te starten. Contact gaat aan, alle lichten branden, brandstofpomp loopt, intertia switch gecheckt, spanning op alle zekeringen lijkt te kloppen... geen vonk, geen brandstof op de vlinder. De tank zit vol, de brandstofpomp loopt en brandstof loopt tot aan de injector, maar hij sproeit niet. De bougie vonkt wel als ik de minpool van de bobine handmatig onderbreek. Sensoren lijken allemaal te functioneren. Het signaal vanuit de ECU naar de bobine lijkt met de scope heel zwak en rommelig.

Is er iemand die weet of mijn vlinder al nat had moeten worden, of dat deze 'wacht' op een vonk?
Is het mogelijk een defect in de ECU, en hoe sluit ik dit uit?
Zijn er -naast slechte contacten- denkrichtingen waar ik verder in kan zoeken?
Heeft iemand nog inzichten en ervaringen waar ik wellicht iets mee kan :)

Meedenken waardeer ik enorm!

Groet,

Maarten
 

 

 

RE: Mini 1.3i SPI '1992 - Vonkt niet, geen injectie

Hoi Maarten,

Heb je al geprobeerd om een bougie te laten vonken, door hem uit het blok te halen en gewoon tegen het blok te houden. Dus het blok als min gebruiken. Het kan zijn dat je injector vast zit/vies is. Dan kan deze wel signaal krijgen vanuit de ECU, maar nog steeds geen benzine geven.

Heb je ook al geprobeerd om te starten met starthulp/remmenreiniger? Als hij start met remmenreiniger, dan wordt het verder kijken naar het bezinesysteem.

Weet je zeker dat de onsteking op de juiste timing staat?

Ik hoop dat je hier iets mee verder kunt.

Groeten, Bram