Startblokkering Cooper SPI 1993

default

Startblokkering Cooper SPI 1993

Ingediend door Ron62 op
  • Ik ben doende een Cooper SPI uit 1993 op te knappen. Zo langzaam aan is de koets klaar (zal nooit de mooiste auto worden) en ga ik het interieur aanpakken. De auto is leeggehaald en zal een compleet nieuw interieur krijgen. Ik ga ook een houten dashboard inbouwen en heb alle aansluitingen losgehaald. De auto is nu uitgerust met een startblokkering uit de 90s. Dat betekend dus zo'n los sleuteltje met twee pinnetjes die je voor het starten in een "houdertje" moet houden en de auto gestart kan worden als het lampje uit gaat. Dat is natuurlijk een systeem van niks en ik heb ook maar 1 "sleuteltje". De bedrading bestaat uit 4 snoertjes gekoppeld aan 2 stekkertjes. De bedrading na de stekkertjes gaat het motorcompartiment in maar is gewikkeld in zwart tape. De vraag is nu, kan dit systeem omzeild worden. Verwijderen zou nog beter zijn, zodat ik direct kan starten en dat "sleuteltje" en "houdertje" kan overslaan. Ik kan na lang zoeken nergens iets terug vinden over dit systeem en waar de bedrading naar toe gaat. Wie kan mij meer informatie geven over het verwijderen of omzeilen van deze startblokkering? 
default

RE: Startblokkering Cooper SPI 1993

Klinkt als een after market systeem wat er later in is gekomen. Volgens mij zijn er naast de “sleutel” en de houder nog meer componenten aanwezig en ik denk dat je dit het beste in zijn geheel lan verwijderen, betekend wel dat je alles terug moet zoeken.

Staat er op de houder of de sleutel geen naam of nummer waar je iets mee kan?

Of anders een foto van de motor ruimte, wellicht dat daar wat uit duidelijk kan worden?