Lasser gezocht voor Austin Seven Mk1 1961

RE: Lasser gezocht voor Austin Seven Mk1 1961

Beste forummers,

Ik heb jarenlang in de Mini (The Chelsea uit 1986) van mijn vader gereden. We hebben hier altijd veel aan geklust, wat een top auto! Ik heb in die tijd veel van dit forum geleerd!

Inmiddels heb ik een eigen mini. Het is een Austin Seven Mk1 uit 1961. Helaas is de carosserie niet meer in hele goede staat. Ik wil de mini zelf opknappen maar wil het carrosseriewerk uitbesteden. De mini moet sowieso worden voorzien van een nieuwe bodemplaat en nieuwe dorpels. Ik ben al bij een paar bedrijven in de buurt geweest maar niemand kan me echt verder helpen.

Weten jullie een goede lasser of lasbedrijf dat het laswerk kan doen in de buurt van Limburg? Alvast bedankt!

RE: Lasser gezocht voor Austin Seven Mk1 1961

Je kan een nieuwe MKI Mini carrosserie bestellen bij herritage in GB
Niet goedkoop maar je bent van een hoop sores verlost

RE: Lasser gezocht voor Austin Seven Mk1 1961

Voor dat geld van een nieuwe koets, en bijkomend papiergeneuzel, kun je ook wel een en ander laten doen...

Als je het door een fatsoenlijke restaurateur laat doen, denk ik dat je nog een beter eindresultaat hebt ook.

En daarbij, de charme van een 61'er Mk1'tje is toch wel wat anders dan van een "nieuwe" Mk1...

P.s. wist niet dat ze ook Mk1 koetsen maakte, trouwens...

RE: Lasser gezocht voor Austin Seven Mk1 1961

Ik zie net dat er geen Mini MKI bodys meer gemaakt worden
http://www.bmh-ltd.com/mini.htm

RE: Lasser gezocht voor Austin Seven Mk1 1961

Nee, helaas worden die Mk1 body's niet meer gemaakt, maar toch bedankt voor de tip! Heb inmiddels al een paar privéberichten met goede tips.