Mini Cooper 1991 maximum breedte velgen

default

RE: Mini Cooper 1991 maximum breedte velgen

Hallo,

Ik sta op het punt een Mini Cooper te kopen uit 1991. Als ik het juist heb liggen daar standaard 4,5 x 12 inch velgen op. Nu heeft de Mini verbrede wielkasten en liggen er momenteel erg brede 13 inch wielen op (die ook buiten de wielkast komen).

Hiermee kan de wagen niet naar de technische keuring. Ik heb ook niet zoveel zin om telkens wielen te verwisselen voor de keuring. Kan iemand mij vertellen wat de maximale breedte is die je officieel mag leggen op een Mini uit 1991? En is het toegelaten om een (minimale) spoorverbreder te plaatsen achteraan? Ik zag nl. dat er remtrommels bestaan met geïntegreerde spoorverbreder van 1 inch.

Alvast bedankt voor de hulp!!

Groeten,

Pieter

RE: Mini Cooper 1991 maximum breedte velgen

Hoi Pieter,

als het gaat om de 'technische' keuring APK dan is er een simpele regel dat de banden niet meer dan 3 cm mogen uitsteken. Spacers etc is allemaal toegestaan, zolang je maar binnen de 3 cm blijft.

Als het over de keuring in België gaat dan wordt het een stuk lastiger..

default

RE: Mini Cooper 1991 maximum breedte velgen

Bedankt voor de reactie!

Het gaat inderdaad over de Belgische keuring. Ik heb me wel laten vertellen dat het plaatsen van trommelremmen met geïntegreerde spacers (1 inch, zitten blijkbaar op de cooper S) geen probleem heeft. Losse spacers zou niet mogen.

RE: Mini Cooper 1991 maximum breedte velgen

In België kunnen veel dingen leiden tot problemen bij de keuring.

Voor nu is het makkelijk om te kijken naar de originele maat velgen die de mini had. Deze zul je officieel ook op de mini moeten hebben voor de keuring.

Of verbrede trommels geen probleem zijn bij de keuring kan ik zo niet zeggen.