Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Hallo!

Op voorhand al bedankt om naar mijn gezeur te luisteren ;)

Ik heb WINSU gebruikt met mijn toekomstige setup : 998 cc + LCB 3-2-1, mediom bore 1,75 uitlaat(PENCO DUBBELPIJP) , conische k&n luchtfilter, allu inlaatspruitstuk.

Winsu zegt dat ik het beste een AAK naald haald, maar ik hoor dat AAU standaard is op een stage one?

kAn deze AAK dan? oF doe ik iets fout?(ben het programma vollop aan het testen! ;) )

grtz

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

wat voor carbje heb je??

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

een hs4 :p

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

dan een aau

bij een hiff een ab.. naald

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Dit krijg ik van WINsu, heb nogtans mijn HS4 aangegeven...

WinSU Report
Version : 2.6.1.8215
Date created : 12/09/2013 21:02:28

Vehicle details...
Make/model...
Make : Austin
Model : Mini
Registration :
Chassis number :
Engine number :
Weight (kg) : 650
Owner/comments :



Carburettor(s) : Single SU HS4 (38mm / 1.5inch)
Engine type : A series (Mini/Metro/Midget/Minor)
Capacity : 998cc
Gearbox type : A/A+ series 4 speed transverse gearbox (Mini/Metro etc)
Wheels/tyres : 12inch + 165/70R12

Engine details...
Air filter : K&N cone or similar with stubstack
Inlet : Minispares/Peco/Torquemaster etc
Cylinder head : 998cc head (standard / CAM4180)
Camshaft : Standard
Rockers : Standard
Exhaust system : LCB + Medium bore (1-2inch) single-box
Ignition system : Standard distributor with points and condensor and uprated coil
Cooling system : Standard metal or plastic mechanical fan

Gearbox details...
Gearbox type : Standard 4 synchro helical
Transfer gears : Standard helical
Final drive : 3.44:1 final drive

Needles to try...
A?K 0,5% too rich top end, 0,0% too lean mid range
A?D 0,7% too rich top end, 0,9% too rich mid range
A?U 0,7% too rich top end, 1,6% too lean mid range
A?L 0,6% too lean top end, 2,7% too lean mid range
A?B 0,3% too lean top end, 3,2% too lean mid range
A?A 1,1% too lean top end, 5,2% too lean mid range
A?H 2,3% too lean top end, 4,7% too lean mid range
A?J 2,3% too lean top end, 4,7% too lean mid range
A?C 1,0% too rich top end, 6,3% too lean mid range
A?X 2,4% too rich top end, 11,4% too rich mid range

Recommended carb(s) : Single 1.5" (HS4/HIF38)

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Als je het programma registreert krijg je de volledige naaldcodes te zien, nu is het gissen naar de middelste letter.

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

ik kijk gewoon naar de naald met ongeveer hetzelfde profiel als een AAU(Die veel bij stage one zit) en dan de 1e en 3e letters...of is dat fout om te doen??:/

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

de letters zeggen niet noodzakelijk iets over het profiel ...

Vergelijk naalden:
http://www.mintylamb.co.uk/suneedle/

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Hartelijk bedankt!!
De naald is volgens dit programma waarschijnlijk een ADK

default

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Mijn Nederlands is niet goed, mijn excuses.

Heb je gekeken naar http://www.mintylamb.co.uk/suneedle/ en http://www.teglerizer.com/suneedledb/index.html ?

Als je een extra naaldje heb, dan wees niet bang en gewoon denken aan modificeren met een accuboor en 2000 schuurpapier. Meet naald, met (digital) caliphers eerst, op 5 plaatsen, 5 mm apart, dit is de "range" je will modificeren.
En dan rijden en testen.

Meer kunnen wij niet, mits je kan een UEGO breed band lamda kopen. Het kost wel 180 €, maar je spaart naald kosten, brandstoff kosten, tijd en stress.

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Hoi!
Hartelijk bedankt!!
de 2e link had ik nog niet geprobeerd :)

Ik zal waarschijnlijk enkele naalden kopen om zo de beste (zelf) te maken! :)

Grtz!

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

alle papieren uitkomsten zijn slechts een benadering, blijf dat beseffen.

Ik ben het volledig eens met s maan dat je voor serieus afregelen een WBO2 nodig hebt. Ofwel een breedband sensor. Dan zie je precies wat jouw motorconfiguratie in de praktijk nodig heeft.
Stel tijdens een proefrit vast hoe low, mid en high range van de naald staan ten opzichte van indeaal. Dan kan je met een needle chart daarna de goede richting in zoeken.

Ga het niet doen op gevoel alleen in ieder geval. Gedrag bij te rijk kan soms bijna hetzelfde voelen als bij te arm.

succes!
Bart

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Hallo allemaal,

Net terug van de garage om voor te keuren voor de apk...met vlag en wimpel erdoor dus het ritje naar de rdw donderdag kan doorgaan.

Alleen CO waarde veeeel te hoog bij enkel stationair lopen. Hebben wat zittrn romellen maar hij loopt nu niet fijn, co waarde is nu wel conform.

Ik heb een hiff 44 op een sta daard 1275 blok, verder niks aan gerommeld, open k&n lichtfilter dn een rc 40 uitlaat.

Welke naald is hiervoor geschikt?

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

hiff 44 op een sta daard 1275 blok, verder niks aan gerommeld, open k&n lichtfilter dn een rc 40 uitlaat.




Naar eigen ervaring, BDL naald. CO2 zou op 1.25% moeten kunnen met HIF 44 maar mag 2.5% staan voor APK. Voel je bij 1.25% lichte flat spots bij accelereren, dan Co2 op 2.0 - 2.5% zetten.
Let op! Mengselschroef afstellen is bij een HIF carburateur: linksom = armer, rechtsom = rijker!

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Bedankt voor de reactie..heb ik er dus wel een goede naald inzitten! Heb nu de ontsteking wat later gezet...en zie dat ik dus de co stelschroef verkeerd om had gebruikt...van de week weer nr de garage om aan de meter de boel af te stellen.

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

Heb je de ontsteking met 'aangesloten' vacuum vervroeger afgesteld? of zonder?
Een Hif 38/44 heeft namelijk een 'manifold'-vacuum aansluiting op de carb zitten. Bij stationair word dan dmv het vacuum VOL vervroegt! Op de scoop staat de ontsteking dan rond de 25-30 graden totaal vervroeging!
In tegenstelling met een 'ported'-vacuum(veel HS carb's) aansluiting die stationair weinig tot niets vacuum vervroegd.
Dat vraagt een heel andere afstelling!
Stel je met een manifold-vacuum aansluiting in 'aangesloten' toestand de motor op bv 8-10 graden af, dan staat zodra je gas geeft(gaat rijden) de ontsteking véél te laat!

Meer vragen? Laat maar weten.

RE: Nog maar eens een naalden vraag(AANGEPAST MET JUISTE INFO)

@ morrismarc: Gewoon altijd vacuum los bij ontsteking afstellen, simpel zat. :)