Meer MINIS in 2009 ???

RE: Meer MINIS in 2009 ???

[size=75:1nn93ahb]Bron: AD Autowereld[/size:1nn93ahb]

MUNCHEN - BMW-dochter Mini verwacht ondanks de financiële crisis haar afzet in 2009 vergroten.
Dat zegt Wolfgang Armbrecht, directeur van Mini, in het Duitse tijdschrift Auto Motor und Sport.



Lees verder

RE: Meer MINIS in 2009 ???

Waarom moeten ze dan de fabriek tijdelijk sluiten: viewtopic.php?f=44&t=39499 ?

Ik verwacht dat de 50e verjaardag eerder een gunstig effect heeft op de herleving van de klassieke Mini...

RE: Meer MINIS in 2009 ???

Minder produceren, is minder aanbod dat bij een verwachte hogere vraag..... reken maar uit ;)

RE: Meer MINIS in 2009 ???

Mini4Ever schreef:
Ik verwacht dat de 50e verjaardag eerder een gunstig effect heeft op de herleving van de klassieke Mini...



Ik heb niet het idee dat de journalist de 50e verjaardag als directe oorzaak van de verwachtte groei bedoelde aan te voeren, ziet er meer uit als journalistieke vrijheid om het verhaaltje een beetje op te leuken (anders was het wel deel van de titel geweest: "Mini verwacht groei door jubileum" ofzo).

Ik denk dat als het effect heeft, het effect heeft op de Mini in het algemeen. Er zijn zat mensen die de oude Mini heel leuk vinden, maar om welke reden dan ook toch voor een nieuwe Mini kiezen. Je ziet dit zelfs meer en meer onder "echte" Mini-fans gebeuren, laat staan bij outsiders die niet minder "puristisch" (niet zo negatief bedoeld als het woord misschien klinkt) denken.

Hoe dit dan te rijmen is met de productie die stil wordt gelegd is inderdaad een goede vraag, maar ik denk niet dat er zulke banale redenen achter zitten als kunstmatig een lager aanbod genereren (ik ben ook wel benieuwd of hier rekening mee is gehouden toen dat besluit is genomen, anders konden de vakbonden wel eens aan de bel trekken).