1275GT

RE: 1275GT

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Jerome, 25 jaar en kom uit Breda.

Zoals al te zien was in een ander topic heb ik laatst een 1275GT uit 1972 aangeschaft. De auto was origineel in Frankrijk geleverd en in 2008 geïmporteerd. In totaal ben ik nu de 4e eigenaar.

De tweede eigenaar had de Mini in 1992 gekocht (in belabberde staat) en verhuisde in 2008 vanuit Frankrijk terug naar Nederland. In de jaren nadat hij de auto gekocht had is deze helemaal onder handen genomen. De auto is compleet gedemonteerd, gelast waar nodig en tevens zijn alle randen/gootjes weggeslepen, dicht gelast en compleet vertint. Hierna is de auto in British Racing Green overgespoten met witte stripes. Het motorblok is ook onder handen genomen en gereviseerd evenals de bak. Ook is er een rolkooi geplaatst en kuipstoeltjes uit de Simca Rallye. De bodem is ook volledig voorzien van een roestbeschermende laag.



Na een paar jaar in Nederland is de beste man er toen mee tegen de vangrail gereden waarbij het plaatwerk beschadigd was (geen schade aan frame e.d.). Door de 3e eigenaar zijn er toen een aantal dingen hersteld en weer netjes gemaakt. Ook is er een elektrische ontsteking geplaatst. Daarna is hij waarschijnlijk tegen een elektrisch probleem aangelopen en besloot de auto weg te doen, waarna ik hem overnam.

Mij niet bewust van de elektrische problemen (gewoon keihard voorgelogen en heeft deze persoon geluk gehad dat de Mini het op de juiste momenten deed?) de auto naar huis gereden. Inmiddels is een deel van de elektrische problemen opgelost dankzij de hulp van mede liefhebbers op dit forum :)\\_

Hieronder een paar foto's van mijn trots.





De volgende dingen die ik de komende tijd nog moet/wil doen:
- Knipperlichten werkend krijgen
- Nieuwe stuurkap
- Passagiersdeur stellen (raakt aan de bovenkant de dorpel)
- Motorkap stellen (zoals te zien op de eerste foto)
- Nieuwe wheel arches er op
- Under riders onder de voorbumper
- Chromen sierlijst in de achterruit vervangen
- Chromen sierlijst in de voorruit plaatsen
- Motor beter afstellen (loopt niet helemaal lekker, misschien opgelost als alle el problemen weg zijn)
- Weber 40 monteren en afstellen
- Nieuwe, chromen spiegels monteren (deuren en achteruitkijk)

Zodra er nieuwe vorderingen zijn zal ik dat hier plaatsen, hopelijk vinden jullie dat ook interessant.

Verder ga ik zeker lid worden van deze fantastische Mini club en zal ik bij zoveel mogelijk meetings en ritten aanwezig zijn!

d:)b d:)b d:)b

RE: 1275GT

Ik ben altijd wel gecharmeerd van Clubmans. Maar vooral je stoelen zijn echt om te kwijlen! d:)b

RE: 1275GT

Welkom!
Altijd goed weer een Mini er bij te hebben in het Bredasche!
We komen elkaar vast wel eens tegen! (zodra mijn Van weer rijdt)
Succes!

RE: 1275GT

Hier nog een gt fan!
Ik heb een paar maanden geleden nog staan kwijlen bij deze gt denk ik...

Kwam de vorige eigenaar ook uit Breda?
Want volgens mij zijn er niet veel gt's zonder naden...
Ik ging kijken voor een achterbankje en toe trok hij die gt onder een zeil in de garage vandaan.
Ben blij dat ik niet wist dat hij te koop stond ....

Ik weet trouwens wel iemand die heel dicht in de buurt van Breda woont en ook een GT fan is....
Wellicht dat hij je nog kan helpen met het een en ander...

RE: 1275GT

Dank allen :)

Leuk een mede forummer in Bavel 8) Lijkt me gezellig.

De GT komt idd uit Breda ;) Ik gok inderdaad niet dat er veel zonder naden zijn, schijnt echt enorm veel werk te zijn om alles goed en strak te krijgen.

Een GT fan in de buurt van Breda? Elke hulp is fantastisch, ik ben (nog) niet zo heel erg thuis in de wereld van de Mini's. Alles duurt volgens mij drie keer zo lang als normaal, gelukkig zijn er behulpzame mensen (en Haynes).

RE: 1275GT

Van de knipperlichten was in ieder geval het relais kapot, dus vervangen. Links knippert nu goed, rechts klikt alleen maar knippert niets. Morgen verder.

Inmiddels een setje underriders gevonden, waarschijnlijk ook raamslingertje (was er een kapot) en misschien een stuurkap d:)b

Wheel arches en alle chromen strippen van de week bestellen.

Wie o wie kan mij helpen aan wat fittingen (met eventueel lampjes) voor de waarschuwingslichten in het tellerhuis? Zijn zwarte klikfittingen met 2W lampjes.

Voor de buitenspiegel(s) zit ik nog in dubio...
Optie 1: Klassieke ronde chromen (evt bullits)
Optie 2: Klassieke rechthoekige chromen
Optie 3: Engelmann waarvan de body in de kleur van de auto gespoten wordt en de voorste rand wit of verchroomd

What to do what to do...

RE: 1275GT

Vandaag eerste toer/puzzeltoch gereden. Georganiseerd door een café waar ik gewerkt heb. Wagentje heeft zich top gehouden Breda > Zevenbergen > Willemstad > Tholen > Breda. En nog de eerste plaats ook d:)b

Verder nog 1 mini die meedeed, rode Kensington van '96, volgens mij niet hier aangemeld.



Ook niet onbelangrijk, de nieuwe underriders gemonteerd evenals kappen voor de stuurkolom en raamslingertje (muchos gracias to Dennis voor deze goodies) :)\\_

RE: 1275GT

The Puritan schreef:
Ik ben altijd wel gecharmeerd van Clubmans. Maar vooral je stoelen zijn echt om te kwijlen! d:)b





Dat zijn stoelen van een Simca Rally, die komen op Marktplaats nog wel eens voorbij voor schappelijke prijzen.

Groeten,
Ben

RE: 1275GT

Is al weer even geleden, maar zal toch weer wat voortgang plaatsen.

Als eerste een paar weken geleden nieuwe onderdeeltjes binnengekregen, waarvan een deel inmiddels geplaatst is. Oa nieuwe buitenspiegels en gelijk nieuwe raampezen getrokken. Ook de oude rubbertjes van de ruitenwissers vervangen met chromen exemplaren. Nieuwe sloten rondom etc




Daarna maar besloten om de onderkant maar onder handen te nemen na het zien van wat oppervlakkige roestplekjes. Er is gelukkig helemaal geen roest te zien verder, alleen de bodemplaten zijn knullig vervangen door de vorige eigenaar. Omdat ze nog niet doorgeroest zijn heb ik besloten ze voorlopig zo te laten zitten en volgend jaar in de winter te vervangen zoals het zou moeten. Voorlopig alleen nieuwe laag tectyl.


Dan het deel waar ik nu mee bezig ben, de lagers van de bak waren versleten, dus besloten heel de bende er uit te trekken en helemaal na te lopen. Inmiddels begonnen met alles uit elkaar te halen en inmiddels liggen alle opbouwdelen eraf evenals de bak. Alles zag er uitstekend uit, behalve het vliegwiel, waar geen passende starterkrans op zat die inmiddels wel passend was geworden. Gelukkig geen schade aan de starter.


Van de week weer aan de slag, dan gaat de kop er af om na te kijken. Hopelijk geen tegenslagen hier. Er is behalve nieuwe onderdelen (123 ontsteking, dubbele ketting, Maniflow uitlaatspruitstuk etc) zo te zien ook wat aangepast aan de poorten want de uitlaatpoorten zijn in ieder geval vergroot, benieuwd wat we gaan aantreffen.

Lijstje van dingen te doen:
- Bak uit elkaar en lagers vervangen
- Kop er af en nalopen
- Nieuw lichtgewicht vliegwiel (zat al verlichte backingplate in)
- Nieuwe oliepomp
- Nieuwe waterpomp
- Nieuwe radiator
- Hif44 monteren en afstellen
- Motorruimte kaalschuren en in de lak
- Alle onderdelen de wasmachine in en daarna alles weer in elkaar

Dan de volgende klussen nog staan:
- Motorkap stellen
- Interieur aanpakken, waarbij ik niet op zoek ga naar een origineel leren GT interieur want als dat al te vinden is is het niet te betalen, dus ik ga op zoek naar twee voorstoelen en dan de hele bende custom bekleden exact zoals bij de GT was.
- Eigenlijk nieuwe grille en bumpers
- Nieuwe kabelboom er in

Zijn nog aan het denken over nieuwe nokkenas, zit nu een originele spiderdrive in, maar misschien overstap naar 3.1 diff dus even over nadenken.

Volgende week een update nadat de motor verder uit elkaar ligt.

RE: 1275GT

..stuur me even een bericht als je je huidige stoelen wilt verkopen wanneer je de nieuwe erin hebt :P
Mooie gt! Suc6 ermee

RE: 1275GT

jvv schreef:
..stuur me even een bericht als je je huidige stoelen wilt verkopen wanneer je de nieuwe erin hebt :P
Mooie gt! Suc6 ermee




Weet nog niet precies wat ik er mee ga doen, omdat ik redelijk lang ben ben ik bang dat de 'replica' GT stoelen te hoog zullen zijn. Als ik m'n kop stoot gaan ze in de oplsag en gaan de Simca's er weer in...

MAAR... Check PB ;)

Zo moet het er uit gaan zien...

RE: 1275GT

Je pakt het grondig aan en ja die bodemplaten zitten er inderdaad een beetje knullig in.

Dennis

RE: 1275GT

Dennis schreef:
Je pakt het grondig aan en ja die bodemplaten zitten er inderdaad een beetje knullig in.

Dennis




Dank :) Ja knullig, gewoon niet op maat geslepen erop gelegd en vastgekit... Onwijze :+) |:( Maarja ze houden het nog wel een jaartje en dan lekker op het gemakje klussen.

Wil met bijna elke rit in 2014 meedoen, nieuwjaarsrit haal ik zowieso niet, maar heb gewoon net niet genoeg tijd om ook de plaatjes te gaan doen. Ik heb namelijk wel wat met auto's geklust maar heb voor dit soort dingen toch echt wel veel tijd nodig haha.

RE: 1275GT

Vandaag de kop van het blok gehaald evenals de laatste restjes van de opbouwdelen.


Twee verrassingen kwamen tevoorschijn, de slechte verrassing is dat de kleppen en kleppenzetels versleten zijn. Zijn ooit al een gerepareerd, niet meer te redden. Goede, gebruikte kop gepakt, wordt van de week afgevlakt en opnieuw opgebouwd.

De wat leukere verrassing was dat het blok is opgeboord van 1275 naar 1293 \\:)/ Scheelt weer dat we dat niet hoeven te doen. Dit was nog niet naar voren gekomen uit de rekeningen van de vorige eigenaars (mijn Frans is dramatisch). Krukas is goed evenals lagers, ook positief natuurlijk. Blok word volgende week gehoond en dan kan alles de wasmachine in.

Dan rest alleen nog de versnellingsbak, probleem zit in de synchromesh van de tweede versnelling die versleten is. Vervangen en kijken wat er nog meer eventueel aan vervanging toe is en dan kan alles weer in mekaar en gespoten worden d:)b


Tevens een origineel deel van de achterbank gekregen, nu de rest nog lol \\:)/


Dank ook aan Melvin voor de Hif44 :) Tof om jouw project en top werkplek te zien.

RE: 1275GT

Na flink wat zoekwerk vrienden gemaakt in Denemarken. Daar lag toevallig deze nog op de plank



:)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_
:)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_
:)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_ :)\\_

RE: 1275GT

Das wel een hele mooie! NOS dus? ;)

RE: 1275GT

erg mooi logo, die vind je idd niet zomaar.

op MP staat nog een interieurtje,

http://link.marktplaats.nl/760689228

de echte GT heeft dit interieur maar dan met geperforeerde middendelen.

RE: 1275GT

Idd NOS ja, heel blij :D

Top dat interieur, ga er achteraan al is het maar als voorbeeld voor de maten voor de bekleder dalijk. Het moet uiteindelijk idd met de geperforeerde middenstukken. Supertip, had hem nog niet gezien!

RE: 1275GT

Graag gedaan.

Als je foto's nodig hebt dan kan ik ze opzoeken.
Ik had dat interieur in de gt zitten.

RE: 1275GT

Uhm ja waarom niet :) Altijd handig om extra referentie te hebben, mits het niet teveel werk is d:)b

RE: 1275GT

Zal een dezer dagen de harde schrijf omploegen.
Ik zal ze hier plaatsen ;)

RE: 1275GT

Inmiddels m'n vriendje eindelijk terug van de ambulance waar ie op stond in m'n garage. Kan ik ondertussen op m'n gemakje verder de motorruimte strippen, schuren en een laag hammerite tegenaan kwakken.

RE: 1275GT

Nou het interieur op MP is dus voor mn neus weggekaapt... :'(

RE: 1275GT

Wil je perse een origineel interieur? Het is gewoon nieuw te krijgen namelijk.

RE: 1275GT

Nee zoals gezegd kan het 99% zeker toch niet origineel vinden. Die op MP was Clubman, niet GT dus zonder geperforeerd middenstuk. Was zeer handig geweest voor maten + dat ik de originele voorstoelen heb en dergelijke.

Maar is het nieuw te krijgen dan? Kan alleen vinyl vinden en zeer duur leer, maar dan heb ik nog steeds alleen de covers... Complete set kom ik uit rond de 2000,- dat gaat me wat te ver als ik voor 4-500,- alles kan laten bekleden in originele stijl.

Maar zoals gezegd, dan moet ik eigenlijk voor het goede minimaal alle maten hebben en handig zijn dan wel originele voorstoelen :P

RE: 1275GT

Covers in NAVY zal niet meevallen weet ik uit ervaring. Newton commercial had ze wel maar heeft ze nu niet meer. Ik heb m'n originele interieur er nog in zitten, dus als je wil kun je wel een keer wat maten nemen en zo. Ik ben ook heel benieuwd wie het voor dat geld gaat namaken. Ik was alleen al aan opfrissen meer kwijt......

Ik weet ook nog wel n setje stoelen met CLUBMAN bekeding te koop blauw vinyl maar niet geperforeerd.

Succes met je gt.

RE: 1275GT

waarom laat je niet een standaard clubman interieur aanpassen naar het gt interieur,
ik heb daar destijds ook naar gekeken omdat ik niks anders kon vinden.
de geperforeerde stukken zijn wel te krijgen namelijk.

RE: 1275GT

Dat ga ik dus ook doen, alleen dan moet je wel een clubman interieur hebben... Dit heb ik in een eerder bericht ook al gezegd namelijk dat GT niet te vinden is. En gezien die op MP weg is zitten we weer vast :)

RE: 1275GT

Goed de sites in de gaten houden.
Ik heb destijds een origineel interieur gevonden in heel goede staat.
De mensen wisten niet dat het een zeldzaam intetieur was en kon het voor weinig overnemen.
Soms moet je het even de tijd geven en word het wachten beloond :D

RE: 1275GT

O jot heb alle tijd :)

Morgen eindelijk de motorruimte strippen, en zaterdag de bak reviseren. Hopelijk aan het eind van de dag daarmee klaar. Ook is dan m'n 'nieuwe' kop als het goed is klaar en is het blok en de kop gewassen, met een beetje geluk kunnen die alvast in de primer.

RE: 1275GT

Ik beloof niks..maar als ik die prijzen zo zie en lees..zal ik eerdaags eens even door mijn interieuren afdeling spitten.. O:)

RE: 1275GT

Haha ja t is toch altijd wat de gek er voor geeft he. Laten bekleden met echt kwaliteitsleer is zowieso altijd aan de prijs. Maar een origineel GT leder interieur SCHIJNT (volgens een aantal sponsoren) nagenoeg onmogelijk te zijn, zeker in goede staat.

Zal morgen weer wat fototjes plaatsen van de voortgang met de bak, blok en kop.

RE: 1275GT

Zo, weer een dagje erop zitten... Alles uit de bak inmiddels.


Gewassen...


En dan hou je dit over...


En ook de 'nieuwe' kop inmiddels gevlakt, poorten vergroot, nieuwe geleiders, zetels schoon en geveild etc. Volgende week nieuwe kleppen, klepveren etc.


Dus volgende week weer meer, door de week op het gemakje alle opbouwdelen schoonmaken en spuiten etc. En nog nakijken wat we gaan doen met het diff, iemand bekend met de mogelijkheden van het monteren van een modern 3.1 diff met 'vaste' aandrijfassen in plaats van kruiskoppelingen?

RE: 1275GT

Ziet er goed uit d:)b. Heb je de poorten zelf vergroot of heb je dit laten doen??

Melvin

RE: 1275GT

Nee heb ik laten doen, net als het vlakken. :9

RE: 1275GT

Vandaag eindelijk eens op kunnen schieten met de motorruimte. Gisteren gestript en geschuurd, vandaag het restje afgemaakt en nu in de roestwerende primer.


Vanmiddag verfjes halen, kleuren inmiddels bepaald. Motorruimte word zwart (origineel ik weet het...), blok en kop groen, rocker cover aluminium met rode details ( wat leuks in gedachten, weet nog niet of het gaat werken). Aanbouwdelen blijven onbehandeld of worden rood of zwart.

Iemand nog tips over hoe ik aanbouwdelen echt netjes kan krijgen? Bijvoorbeeld de rem- en koppelingscilinders en startmotor?

RE: 1275GT

Gerolamo

goed bezig, leuk intro van je toopic dat je zo de historie van je GT weet.

check out deze 2 topics. ik heb voor het gemak gelijk hun foto albums er bij gezet

1275gt restoratie jo marchal
http://s1173.photobucket.com/user/jomar ... t=6&page=1

1275 gt resto MBC
https://plus.google.com/photos/11587064 ... banner=pwa

de onderste is een 1275 GT die ik ook heb bezeten (ik ben ook [i:3bue5c5b]bezeten[/i:3bue5c5b] van de clubman / GT / Estate ) en de eerste foto's zijn van mij en ik heb hem kaal gemaakt maar toen ingeruild voor een Clubman Estate met 1300 A+ motor en 12" inch velgen en schijfremmen, dat scheelde een hoop werk, alhoewel de Estate een jaar later ook onderhanden werd genomen. maar zoals MBC de GT heeft opgeknapt kon ik alleen van dromen....

succes en ik ga je volgen!

RE: 1275GT

Thanks dit is echt heel erg hulpzaam, zijn inderdaad erg mooi! Vind de zwart met rode ook mooi, de rode details zijn leuk.

De tweede is echt heel erg mooi, wat origineler gebleven ook. Mooie kleur ook vooral.

Donderdag ga ik twee voorstoelen ophalen, ik hoop dat ik er kwa lengte dan nog in pas want dan kan ik heel het interieur origineel maken.

Moet nog wel veel gebeuren, aan het eind van de maand MOET hij weer rijden en dan gaan we gedurende het jaar verder met het interieur en dan bekijken we volgende winter wel weer voor een eventuele volgende grote ingreep :9

Bedankt voor de linkjes, hier ga ik wat inspiratie uithalen d:)b

Btw, in de tweede zie je op een gegeven moment de koppelings- en remcilinders (lockheed)... De linkse is gedaan de rechtse nog niet... Iemand een tip hoe ik ze zo mooi krijg? (toch nog een keer proberen :D)

Historie klopt overigens niet helemaal in de eerste post, maar kan het niet meer veranderen. Ik ben de 5e eigenaar. Dus gekocht van de 4e en de 3e had hem helemaal opgeknapt en geïmporteerd. Een aantal bonnen zat door elkaar en er zat nog een kentekenbewijs tussen van de (nu dus) 2e eigenaar. Dus eigenlijk is alles aanwezig met uitzondering van de eerste eigenaar (aankoop, evt rekeningen etc), dat is het enige wat wel jammer is.

De 3e eigenaar woonde in Toulouse alvorens naar Utrecht te verhuizen. Alle onderdelen zijn aangeschaft bij Datch in Toulouse (bestaat nog steeds). Even gekeken wat het allemaal bij elkaar zou kosten uitgaande van de prijzen op de site, kom ik toch gauw aan €2000-2500 ex plaatwerk, spuiten en werk aan motor/bak/kop. Ook geinig is een taxatierapport uit 1999 waar een bedrag uitkwam van FF27500,- Beniewd waar ze dr op schatten in de loop van dit jaar.

RE: 1275GT

Ondertussen gewoon lekker verder met deeltjes spuiten. Zaterdag bak en blok in elkaar. Ergens volgende week gaat alles er weer op en dan kan het blokkie weer naar z'n vriendje. \\:)/

Dan rest nog het blok inbouwen, aansluiten en afstellen, nieuwe remleidingen en de motorkap stellen.






En de motorruimte, na de tweede laag

RE: 1275GT

Ziet er goed uit! Hoe heb je nu de aanbouwdeeltjes mooi gekregen? Schoongemaakt/ontvet en gespoten?

RE: 1275GT

Arie B schreef:
Ziet er goed uit! Hoe heb je nu de aanbouwdeeltjes mooi gekregen? Schoongemaakt/ontvet en gespoten?




Jot, had geen zin om op tips te wachten... Begin ongeduldig te worden, wil de weg op haha!

RE: 1275GT

@ Gerolamo: graag gedaan

en als je kijkt op de link van mijn onderschrift kom je ook nog wel veel clubmans teen, waaronder een Belgische paarse 1275 GT. (dat word wel even scrollen)

RE: 1275GT

Leuke understatement voor m'n autoke, "wat origineler gebleven..." heb alleen de velgen niet origineel en hemel en de kleur van het blok (moet zwart)....

zonder gekheid ik heb echt jaren naar sommige onderdelen gezocht. Navy skai in zoals Britisch Leyland het gebruikte is er ff niet meer. (zal wel weer komen hoor met al die minis en mgb op de weg)

maar als je een keer wat wil nakijken, zoals gezegd ik woon om de hoek, en mn auto staat meestal vlak bij een van je leveranciers (aan de overkant ;) ) dus je bent welkom.

succes verder want je bent bijzonder goed bezig d:)b

RE: 1275GT

Ja ik bedoel wat origineler ook ten opzichte van de mijne. Die je al lang niet meer origineel kan noemen sinds de regengoten weggeslepen zijn...

Ik vind hem echt heel mooi en zeker de kleur zoals gezegd.

Die van jou staat tegenover T... (vul zelf de letters maar in)? Mooie verhalen over gehoord in dat geval :)

De velgjes die er bij mij nu op zitten gaan er nooit meer vanaf. Ik kwam bij mijn oom aan (al 40 jaar eigen bedrijf in bepaald Engels merk) en het eerste wat hem opviel waren de velgen die had ie al 20 jaar niet meer gezien d:)b Wel mettertijd een keer refurbishen.

Hoop dat die van mij toch ooit nog wel in de richting komt van de jouwe qua staat haha. Ik heb ook moeite met mooie originele onderdelen te vinden uiteraard. Ben nu actief op zoek naar een originele grill en logo (een NOS bij sponsor, maar naar mijn mening veel te duur). Daarnaast zou ie in principe opnieuw gespoten MOGEN worden en nieuwe strepen (deze zijn custom made maar prutswerk naar mijn mening. Ik vrees alleen dat ik ALS ik hem ooit over zou laten spuiten vals ga spelen en een niet originele kleur pak :x En inderdaad... Het interieur... Moet inderdaad blauw zijn, maar ik denk dat ik daar ook misschien vals ga spelen en het zwart laat fabriceren :x

De kleuren moet ik eerlijk bekennen daar kan ik me niet zo druk om maken, kan het origineel niet achterhalen (toch!?). Daarbij, zoals eerder al gezegd, hij is toch al niet origineel meer, en ga de goten echt niet proberen terug te brengen, vind t wel apart zo.

Zitten inderdaad leuke foto's tussen, het meest geniale vind ik nog wel dat 'badkuipje' :)\\_ Vind die gele in de sneeuw ook wel leuk, beetje custom is niet vervelend als het er niet vervelend uit ziet zeg maar.

RE: 1275GT

Gerolamo schreef:
.. Het interieur... Moet inderdaad blauw zijn, maar...




Niet alle GT's hadden een blauw interieur. Ik zie op één van je foto's dat je een bruinige deurkaart hebt, met motief dat alleen in de 127GT is geleverd. Dat lijkt me dus origineel. In die kleur (autumn leaf) kan je bij newton commercial nog steeds nieuwe stoelbekleding bestellen. Wel prijzig.

RE: 1275GT

http://datch.fr/blog-mini/blog/2010/04/ ... 1969-1980/

staan alle combi's qua kleur en voor diegene die frans leest ook info :'( niet voor mij dus....

RE: 1275GT

Ah niets wat google translate niet kan oplossen :)

Word nog wat uitzoekwerk, gezien mijn deurkaarten volgens mij Autumn Leaf zijn en dat niet tussen de kleurcombinaties voor het trim staat. Dus weer wat te speuren de komende tijd d:)b

Ondertussen zaterdag bezig geweest met de kop die nu nagenoeg klaar is. Eerst de klepzetels geslepen en daarna de kleppen ingeslepen met op de achtergrond m'n bakkie.


Dan ziet het er zo uit (er lijken beschadigingen her en der op de kop te zitten maar dat is vuil kan ik verzekeren :P )


Nog een laagje verf er tegenaan


Woensdag meer als het goed is.

RE: 1275GT

Maar verder met spuiten...


En zonder motor alvast maar begonnen met de 'rest' installeren...




Jaaahaaaaa we zijn begonnen \\:)/ \\:)/ \\:)/

RE: 1275GT

Gisteren blokje gespoten.


Verschil oud en nieuw...


Vandaag blok gehoond...


Bak afgebouwd...


En begonnen met opbouwen d:)b


Morgen nog de kleppen stellen en wat kleine dingetjes en dan mag ie weer mee naar huis \\:)/ \\:)/ \\:)/

RE: 1275GT

Lekker tempo! Goed bezig d:)b