Ingediend door matthijs1975 op wo, 09-10-2013 11:31
Ik zal me even voorstellen Ik ben Matthijs, woon in Deventer en ik ben 38 jaar jong. Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een groene mini. Een opgevoerde 850 van 1967.
De krukas is geslepen en zijn nieuwe lagers op gezet, nieuwe overbrenging, motor opgeboord van 850cc naar 1293cc, Mahle zuigers, cooper S A++ cilinders kop met bewerkte kamers, light weight vliegwiel, race koppeling, 89000sterkte zetels, uitgemeten versnellingsbak met race overbrenging, dubbele naald in differentieel, spagetti uitlaat spruitstuk, double cooled inlaat spruitstuk, 44SU met dunne naald en sport sproeiers, K&N race luchtfilter, metalen koelfan, race radiator met dubbele koel kanalen, oliekoel radiator racing, race onsteking, race bougies, race nokkenas met race tuimelaars, speciale race kleppen(zijn harder en lichter), twinbox RC40 uitlaat systeem, en compressie 1tegen11,6 dat is bijna niet tekrijgen, double race olie sproeiers onder de zuigers, high pressure fuel pump en schijfremmen op de voor wielen 10inch
Volgens de vorige eigenaar een zeer ruime 100pk op de testbank.
Ik heb ondertussen de 2 oude racebuckets eruitgehaald en heb een cremelederen Mini kensington interieur aangeschaft. Mijn plan is om hem wel lekker sportief te houden, maar tegelijkertijd toegankelijk voor mijn zoontje van 5 en mijn vrouw om met zijn 3en de Mini te ervaren
Ik heb vandaag de rolkooi welke eerst wit gekwast was opgehaald bij Wolf in Deventer. Hij is daar gestraalt, in de epoxy gezet en gecoat in Ral 6008.
Ik heb ook al heel wat fijne goodies besteld (2 orginele rvs bumpers, chrome deurbeslag voor binnen, zwarte vloerbedekking met issolatieset....)
Ingediend door matthijs1975 op wo, 09-10-2013 21:13
Zo heb ik hem gekocht
Eb vervolgens ben ik begonnen met het spul eruit te halen Zo'n racestoel heeft wel wat, maar comfortabel is het niet, een stoelverhoger voor mijn zoontje past niet en mijn vrouw zit er ook niet lekker in, dus hop eruit! De rolkooi was wit geververft (niet mooi gedaan)
kooi eruit (met behulp van een spanband
gebruikte stoelen, bank en deurpanelen in Belgie gekocht (van een Mini Kensington)
Leuk karretje!Veel plezier ermee.
Had de auto vroeger grotere wielen eronder of iets? Met evt. spatbord verbreders?
Ik mis een randje (deel ervan) bij het front en spatborden..?
Echter..heeft de vorige eigenaar wel netjes erbij verteld dat de auto niet bij het kenteken hoort?
Als je het netjes erbij is verteld bij de aankoop is er niks aan de hand.
Dit is een body van een(veel)later model... Ongeveer na 1976 zo op eerste gezicht te zien..
Ik had al zo'n vermoeden toen het over deurbeslag ging, dat heeft een Mk2 niet. Maar zoals Clubbie al zegt, als dat er netjes is verteld en/of de prijs goed was, is er niks aan de hand. Het is een leuke Mini waar best iets moois van te maken is. Wat betreft de spatboarden, ook bij sommige 6x10 wielen moet er een stuk uit het voorspatboard.
Ingediend door matthijs1975 op vr, 11-10-2013 08:53
Dank voor de complimenten
Ik wist niet dat het over een volledig latere body ging.... was er (kennelijk te)enthousiast ingestapt! Ik dacht dat ze enkel de deuren hadden vervangen, naast de dorpels, A stijlen en paravaan (Noob)Zo zie je maar weer! Ik spreek de vorige eigenaar dit weekend
Het was zeker geen super koopje, dus ik ben heel benieuwd naar het verhaal!
Ingediend door matthijs1975 op zo, 13-10-2013 16:00
Zo heb weer e.e.a. duidelijk!
Het is inderdaad geen body van 67, maar van een latere. Het is allemaal wel netjes gedaan. chassis nummer staat er netjes in ect..
Krijg deze week als het goed is, de bestelde zwarte vloerbedekking en ondervloer binnen. En het Haynes restauratieboek en tuningsboek. Dan ga ik weer eens verder met het interieur.
Ben van plan om het dashboard een beetje ralleystyle te maken, veel klokjes, tripmaster ect... zoiets, maar dan met het stuur links
Ik heb 2 hele mooie orginele 7inch helderglas Lucas verstralers op mijn bumper, waarvan 1 aanzienlijk minder mooi is Heeft iemand hier ervaring met het opknappen van Lucas verstralers? of toevallig nog 1 mooie liggen?
Die body is eerder van de jaren '90 aangezien er ook al achtergordels in zitten. Ook de rest is nauwelijks Mk I te noemen. Ik hoop dat je geen Mk I prijs hiervoor hebt betaald, zelfs al begint het chassisnummer met MA2S4...
Ingediend door matthijs1975 op zo, 13-10-2013 19:47
Mini4Ever schreef: Die body is eerder van de jaren '90 aangezien er ook al achtergordels in zitten. Ook de rest is nauwelijks Mk I te noemen. Ik hoop dat je geen Mk I prijs hiervoor hebt betaald, zelfs al begint het chassisnummer met MA2S4...
Ik heb nog deze Lucas lamp
Nee geen echte Mk1 prijs. Het is zeker een soort van Frankenstein, maar zal uiteindelijk vast heel goed bevallen. Ik snap dat hij nooit meer orgineel zal worden, maar ik denk dat het me wel lukt om enige Mk1 Morris Cooper "feel" en "looks" te krijgen en behouden.
Die gordels zijn wat mij betreft uitstekend! (Kan mijn zoontje ook veilig mee )
Qua lamp ben ik dan meer op zoek naar een grotere 7 inch (zo groot als een koplamp) en dan met helder glas (zonder ribbels)
Ingediend door matthijs1975 op zo, 27-10-2013 15:46
Steelpan schreef: Leuke spulletjes!
Is die restoration manual heel veel anders dan de repair manual?
Geen idee Die moet ik nog krijgen namelijk, dus heb nog niet kunnen vergelijken.
Gisteren en vandaag eens even lekker een beetje aan het knooien geweest met mijn mini. Gisteren met btcBrutus de Mini met de voorbandjes in de lucht gezet. Even gezocht waar een bepaald "metalig"geluid nou vandaan kwam...
De volgende mogelijkheden
> heb een engels steeksleuteltje uit het motorcompartiment gehaald (lag er schijnbaar los in... )
> We hebben het kleppendeksel er maar eens afgeschroefd....Het spul zit er krap in, maar dat zorgde niet voor de herrie
> kwam erachter dat de radiator er echt los in hing (bovenste schroeven zaten los. Zit nu weer helemaal vast (ga er vanuit dat hij ook vast hoort te zitten )
> Het geluid zou ook nog mijn motorkap kunnen zijn...die resoneert ook behoorlijk!
Daarnaast lekt hij behoorlijk motorolie en remvloeistof
Ik heb nu het hele blok vanonderen droog gemaakt en het remsysteem weer bijgevult en op druk gebracht... maar eens kijken of ik kan achterhalen waar het vandaan komt. Alleen een beetje lastig rijden op het moment zo zonder interieur
heeft iemand hier ook ervaring met van dat gebobbelde zwarte verf??? (die ook op diverse meterhouders gespoten is) Ik overweeg namelijk om de 2 delen (metaaldelen) van mijn dashboard hierin te spuiten/verven... )
Ingediend door matthijs1975 op zo, 11-05-2014 18:18
Olie ververst, nieuwe grote accu, de 2 RVS mini heritage bumpers gemonteerd . Hij blijft olie lekken.... Even op de brug bij Bas (Longbridge) kijken waar dat nou vandaan komt. En even een klein gaatje laten dichbakken wat in de vloer zit en dan ga ik beginnen om de nieuwe bekleding en interieur te monteren
Wie heeft er een goed idee voor het opknappen van mijn ene verstraler? Zowel de reflector als de behuizing heeft veel roestschade... zie de foto's mijn andere 7 inch Lucas SLR 700 S, ziet er nog prima uit.
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op wo, 09-10-2013 11:31
Ik zal me even voorstellen Ik ben Matthijs, woon in Deventer en ik ben 38 jaar jong. Ik ben sinds een paar weken de trotse bezitter van een groene mini. Een opgevoerde 850 van 1967.
De krukas is geslepen en zijn nieuwe lagers op gezet, nieuwe overbrenging, motor opgeboord van 850cc naar 1293cc, Mahle zuigers, cooper S A++ cilinders kop met bewerkte kamers, light weight vliegwiel, race koppeling, 89000sterkte zetels, uitgemeten versnellingsbak met race overbrenging, dubbele naald in differentieel, spagetti uitlaat spruitstuk, double cooled inlaat spruitstuk, 44SU met dunne naald en sport sproeiers, K&N race luchtfilter, metalen koelfan, race radiator met dubbele koel kanalen, oliekoel radiator racing, race onsteking, race bougies, race nokkenas met race tuimelaars, speciale race kleppen(zijn harder en lichter), twinbox RC40 uitlaat systeem, en compressie 1tegen11,6 dat is bijna niet tekrijgen, double race olie sproeiers onder de zuigers, high pressure fuel pump en schijfremmen op de voor wielen 10inch
Volgens de vorige eigenaar een zeer ruime 100pk op de testbank.
Ik heb ondertussen de 2 oude racebuckets eruitgehaald en heb een cremelederen Mini kensington interieur aangeschaft. Mijn plan is om hem wel lekker sportief te houden, maar tegelijkertijd toegankelijk voor mijn zoontje van 5 en mijn vrouw om met zijn 3en de Mini te ervaren
Ik heb vandaag de rolkooi welke eerst wit gekwast was opgehaald bij Wolf in Deventer. Hij is daar gestraalt, in de epoxy gezet en gecoat in Ral 6008.
Ik heb ook al heel wat fijne goodies besteld (2 orginele rvs bumpers, chrome deurbeslag voor binnen, zwarte vloerbedekking met issolatieset....)
Ik zal later wat foto's posten
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door Dennis op wo, 09-10-2013 12:22
Welkom, ik ben zeer benieuwd naar de foto's
Dennis
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door Kees CCTP op wo, 09-10-2013 12:30
Leuk man, graag foto's ! Kom er maar mee naar de Minidag in A'dam.
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op wo, 09-10-2013 21:13
Zo heb ik hem gekocht
Eb vervolgens ben ik begonnen met het spul eruit te halen Zo'n racestoel heeft wel wat, maar comfortabel is het niet, een stoelverhoger voor mijn zoontje past niet en mijn vrouw zit er ook niet lekker in, dus hop eruit! De rolkooi was wit geververft (niet mooi gedaan)
kooi eruit (met behulp van een spanband
gebruikte stoelen, bank en deurpanelen in Belgie gekocht (van een Mini Kensington)
vanmorgen de vers gecoate rolkooi opgehaald
paar mooie nieuwe onderdeeltjes
2x RVS Rover spatborden
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door The Puritan op wo, 09-10-2013 21:22
Leuke machine zeg. En dat nieuwe interieur staat hem wel beter.
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door clubbie op do, 10-10-2013 22:53
Leuk karretje!Veel plezier ermee.
Had de auto vroeger grotere wielen eronder of iets? Met evt. spatbord verbreders?
Ik mis een randje (deel ervan) bij het front en spatborden..?
Echter..heeft de vorige eigenaar wel netjes erbij verteld dat de auto niet bij het kenteken hoort?
Als je het netjes erbij is verteld bij de aankoop is er niks aan de hand.
Dit is een body van een(veel)later model... Ongeveer na 1976 zo op eerste gezicht te zien..
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door Dennis op vr, 11-10-2013 08:40
Ik had al zo'n vermoeden toen het over deurbeslag ging, dat heeft een Mk2 niet. Maar zoals Clubbie al zegt, als dat er netjes is verteld en/of de prijs goed was, is er niks aan de hand. Het is een leuke Mini waar best iets moois van te maken is. Wat betreft de spatboarden, ook bij sommige 6x10 wielen moet er een stuk uit het voorspatboard.
Dennis
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op vr, 11-10-2013 08:53
Dank voor de complimenten
Ik wist niet dat het over een volledig latere body ging.... was er (kennelijk te)enthousiast ingestapt! Ik dacht dat ze enkel de deuren hadden vervangen, naast de dorpels, A stijlen en paravaan (Noob)Zo zie je maar weer! Ik spreek de vorige eigenaar dit weekend
Het was zeker geen super koopje, dus ik ben heel benieuwd naar het verhaal!
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op zo, 13-10-2013 16:00
Zo heb weer e.e.a. duidelijk!
Het is inderdaad geen body van 67, maar van een latere. Het is allemaal wel netjes gedaan. chassis nummer staat er netjes in ect..
Krijg deze week als het goed is, de bestelde zwarte vloerbedekking en ondervloer binnen. En het Haynes restauratieboek en tuningsboek. Dan ga ik weer eens verder met het interieur.
Ben van plan om het dashboard een beetje ralleystyle te maken, veel klokjes, tripmaster ect... zoiets, maar dan met het stuur links
Ik heb 2 hele mooie orginele 7inch helderglas Lucas verstralers op mijn bumper, waarvan 1 aanzienlijk minder mooi is Heeft iemand hier ervaring met het opknappen van Lucas verstralers? of toevallig nog 1 mooie liggen?
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door Mini4Ever op zo, 13-10-2013 17:46
Die body is eerder van de jaren '90 aangezien er ook al achtergordels in zitten. Ook de rest is nauwelijks Mk I te noemen. Ik hoop dat je geen Mk I prijs hiervoor hebt betaald, zelfs al begint het chassisnummer met MA2S4...
Ik heb nog deze Lucas lamp
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op zo, 13-10-2013 19:47
Nee geen echte Mk1 prijs. Het is zeker een soort van Frankenstein, maar zal uiteindelijk vast heel goed bevallen. Ik snap dat hij nooit meer orgineel zal worden, maar ik denk dat het me wel lukt om enige Mk1 Morris Cooper "feel" en "looks" te krijgen en behouden.
Die gordels zijn wat mij betreft uitstekend! (Kan mijn zoontje ook veilig mee )
Qua lamp ben ik dan meer op zoek naar een grotere 7 inch (zo groot als een koplamp) en dan met helder glas (zonder ribbels)
Mooi project van jou trouwens! respect
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op di, 22-10-2013 18:23
Gisteren weer wat spulletjes over de post gekregen
en dit zat er allemaal bij
vloerbedekking isolatieset
zwarte vloerbedekkingset
group 2 glasfiber wielkastverbrederset
Haynes restauratieboek
kan ik weer verder
Heeft iemand een "how to" voor het aanbrengen van de vloerbedekking? (staat natuurlijk weer weinig over in het restauratieboek )
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door Kees CCTP op di, 22-10-2013 20:16
Leuk man die Mini van jou, dat is het Minigevoel wat ik bedoel.
Gewoon lekker bezig zijn met je classic Mini.
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op do, 24-10-2013 11:41
Dank inderdaad lekker knooien
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door Steelpan op vr, 25-10-2013 14:39
Leuke spulletjes!
Is die restoration manual heel veel anders dan de repair manual?
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op zo, 27-10-2013 15:46
Geen idee Die moet ik nog krijgen namelijk, dus heb nog niet kunnen vergelijken.
Gisteren en vandaag eens even lekker een beetje aan het knooien geweest met mijn mini. Gisteren met btcBrutus de Mini met de voorbandjes in de lucht gezet. Even gezocht waar een bepaald "metalig"geluid nou vandaan kwam...
De volgende mogelijkheden
> heb een engels steeksleuteltje uit het motorcompartiment gehaald (lag er schijnbaar los in... )
> We hebben het kleppendeksel er maar eens afgeschroefd....Het spul zit er krap in, maar dat zorgde niet voor de herrie
> kwam erachter dat de radiator er echt los in hing (bovenste schroeven zaten los. Zit nu weer helemaal vast (ga er vanuit dat hij ook vast hoort te zitten )
> Het geluid zou ook nog mijn motorkap kunnen zijn...die resoneert ook behoorlijk!
Daarnaast lekt hij behoorlijk motorolie en remvloeistof
Ik heb nu het hele blok vanonderen droog gemaakt en het remsysteem weer bijgevult en op druk gebracht... maar eens kijken of ik kan achterhalen waar het vandaan komt. Alleen een beetje lastig rijden op het moment zo zonder interieur
heeft iemand hier ook ervaring met van dat gebobbelde zwarte verf??? (die ook op diverse meterhouders gespoten is) Ik overweeg namelijk om de 2 delen (metaaldelen) van mijn dashboard hierin te spuiten/verven... )
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door mini-R op di, 29-10-2013 20:42
Krimplak bedoel je? Oh zal wel niet:).
Ben je al bij Bas wezen kijken aan de Emdenstraat in Deventer? Die weet alles.
RE: 1967 Racing Green Morris Cooper
Ingediend door matthijs1975 op zo, 11-05-2014 18:18
Olie ververst, nieuwe grote accu, de 2 RVS mini heritage bumpers gemonteerd . Hij blijft olie lekken.... Even op de brug bij Bas (Longbridge) kijken waar dat nou vandaan komt. En even een klein gaatje laten dichbakken wat in de vloer zit en dan ga ik beginnen om de nieuwe bekleding en interieur te monteren
Wie heeft er een goed idee voor het opknappen van mijn ene verstraler? Zowel de reflector als de behuizing heeft veel roestschade... zie de foto's mijn andere 7 inch Lucas SLR 700 S, ziet er nog prima uit.