Austin Cooper 998 mk1 1966

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Hallo minvrienden, Ik ben nog niet zo thuis op het forum, maar wil jullie toch graag laten delen in een wens die uitkomt: de restauratie van een originele Austin Cooper 998 mk1 uit 1966!
HIer zien jullie de auto zoals ik die ophaalde: Compleet, maar volledig gestript en alle onderdelen los er bij! Bovendien was de neus er afgezaagd zodat hij beter in de garage van de vorige eigenaar paste. Over het algemeen zag het plaatwerk er best nog aardig uit op de gebruikelijke plekken als dorpels en voetenbak na. De originele bekleding (red/gold brocade) was nog compleet en in goede staat.

Thuis de mini in het spit gehangen en de tectyl van de wielkasten gebikt.


Voor de zomervakantie de mini laten stralen zodat zichtbaar was welk plaatwerk mee moest komen uit Engeland (we zaten [i:20nk6bin]toevallig[/i:20nk6bin] vlak bij Darlington. Met de gezinsauto vol plaatwerk kwamen we terug (de kinderen nog klein dus paste allemaal precies....)

Het lassen uitbesteed aan een professionele lasser (zelf een lascursus van 1 dag gevolgd maar wil van deze cooper geen broddellap maken). Hopelijk volgende maand klaar! Nieuwe neus, binnenschermen, a-panelen, binnen + buitendorpels, voetenbak links en rechts, doorskins en een een lnkerzijkant. Pfffffff.


Begint al weer ergens op te lijken niet? Ondertussen ben ik bezig met het stralen (William bedankt) en het verven en opbouwen van de subframes, ophanging, remmen etc.




Ik hou jullie op de hoogte!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Welkom dan en leuk dat je deze topic gestart bent want zo'n mini is wel gaaf zeg

leuk hoor zo'n oudje!


mowog schreef:
Bovendien was de neus er afgezaagd zodat hij beter in de garage van de vorige eigenaar paste.




welja zeg !

mooi dat je de onderdelen kon scoren en groot gelijk dat je het lassen goed/mooi laat doen

succes en ik ben benieuwd naar het verder verloop!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Gaaaaffff... 8) 8) :)

Weer een Mk1 erbij op het forum!! :)\\_ :)\\_

Succes met alles en alles wat nog gaat komen!!! O:) O:) O:)

Ollie

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Altijd leuk om weer nieuwe Mk I projecten te ontdekken :)

Zo te zien valt het mee wat de roest betreft. Is de auto compleet? Is er een origineel Webasto dak bij? Is het eigenlijk een originele Nederlander? Veel succes in ieder geval met de restauratie.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

hier nog een forum waar je veel aan zult hebben
http://mk1-forum.net/index.php

Zitten veel mensen op met bergen kennis qua originaliteit ed

Jaapio

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Tof dat er een MK1 in ere wordt hersteld. Is zeker een topic om te volgen. Heb je al een idee wat de definitieve kleur zal worden ?

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Een andere zinvolle club met bijbehorend forum in dit geval: http://www.minicooper.org en http://forum.minicooper.org ;)

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Zo te zien valt het mee wat de roest betreft. Is de auto compleet? Is er een origineel Webasto dak bij? Is het eigenlijk een originele Nederlander? Veel succes in ieder geval met de restauratie.




Dank voor de tips. Die andere forums lijken ook nuttig!

De roest viel inderdaad (gezien de leeftijd) mee. Het lijkt er toch op dat die oudjes wat roestbestendiger waren. Kan ook aan het land van herkomst liggen: Frankrijk. De bodem zat niet eens in de tectyl, alleen de wielkasten. Het dak is geen webasto, maar is origineel door een frans carosseriebedrijf ingebouwd. Zit nu kippeleer op dat wel vervangen mag worden. Maar goed. First things first!
O ja, de hydrolastic vervang ik naar droge vering. Voor de rest blijft'ie origineel. Ik heb de verleiding weerstaan om voor een 1300 motor te gaan want de originele 998 motor zit er nog in. Kleur is en blijft Old English White met een zwart dak. Ik heb net de 7 inch schijfjes gereviseerd. Dat zal ongetwijfeld voor de nodige hartkloppingen zorgen bij het remmen....

Groetjes,

Gert

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

mowog schreef:
Het lijkt er toch op dat die oudjes wat roestbestendiger waren. Kan ook aan het land van herkomst liggen: Frankrijk.




Ik denk toch dat je veel geluk hebt ;) Ik kan foto's laten zien van minder goede Mini's uit die tijd (zie bijvoorbeeld mijn eigen showcase topic: viewtopic.php?f=46&t=39290), maar ook van zulke Mini's uit zuid-Frankrijk.

Mooi om te horen dat hij toch redelijk origineel gaat worden. Maar 7" schijfremmen met een 1300 motor zal toch regelmatig wat 'momenten' geven :P

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Zo, dat is alweer even geleden, maar goed nieuws! d:)b d:)b
Laat ik jullie bijpraten:
Na thuiskomst van de mini bleek de neus er niet recht op te zitten. er was hoogteverschil tussen links en rechts. Met het lasbedrijf afgesproken dat ik de mini op de wielen zou zetten en dat zij het dan zouden repareren. Dus daar ging de mini weer:


Al met al had ik geen goed gevoel toen ik de mini weer terug had en met het lasbedrijf was ik al helemaal klaar. Daar was voor mij dus de bekende dip in de restauratie. Ik heb een poos geen fora bezocht of wat dan ook. Kon het niet. :'(

Maar goed, we wilden toch verder, dus ik ben gaan zoeken naar mensen die verstand hebben van mini's en mij konden helpen met het spuitwerk en het opnieuw doen van laswerk waar ik niet tevreden over was. En toen kwam ik bij (een der sponsoren) terecht :)\\_ :)\\_
Die zag meteen wat er wel en niet deugde aan het plaatwerk en vond toch ook dat zo'n matching numbers coopertje beter verdiende. Jeroen heeft er veel werk aan gehad om alles weer goed te krijgen! Zo konden inderdaad beide nieuwe heritage voorschermen er weer af!


Maar, na heeeeeeeeeel veel werk, zit alles er eindelijk mooi in. Deuren motorkap zitten zoals ze horen!

En zie de foto's: tatataaa Hij is strak en hij is supermooi gespoten in de originele kleur old english white met een zwart dak \\:)/ \\:)/ \\:)/ \\:)/
en is'ie niet mooi geworden?





Ik heb er weer zin in! De mini is weer thuis en we zijn lekker aan het opbouwen. Ik zal gauw wat meer foto's posten.

Bericht aangepast ivm bedrijvenregel. Ook namen mogen niet genoemd worden ;)

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Wat een plaatje! :D d:)b goed bezig

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

ziet er top uit nu

weer opbouwen met hydrolastic of wordt hij nu gewoon op veerbollen

hilbert

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Mooi zeg. Mooi gespoten. Mooie kleur. d:)b

Het scheelt enorm als de body weer fris is, je hebt er dan weer zin in.

De 998 Cooper motor doe je toch niet weg ? Deze zijn zeldzaam.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

De cooper motor is weer helemaal fris, zelfs met de originele D-top zuigers.








De hydrolastic spullen heb ik bewaard, voor als er weer eens nieuwe hydrolastic potten gemaakt gaan worden. Dat risico was me te groot met 1 verroeste pot en van de andere drie de status onbekend. We willen veel gaan rijden met de mini, dus hij moet wel goed zijn....Hij staat nu op nieuwe rubber bollen en originele HiLo's.

Germt

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Hoi Germt,

ik heb er anderhalve week geleden wat van mogen zien in (plaatsnaam weggehaald ivm bedrijvenregel)(kofferklep en motorblok) en dat zag er super uit! Ben je er nog uit gekomen met de schroefjes voor de deurkrukken? Wat was het nou? Boutje of parker?

Mijn brandstoftankje is inmiddels weer helemaal fris en moet alleen nog gelakt worden.

Wie weet zien we elkaar weer! Tot die tijd veel plezier met de opbouw!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Zo dan, de motor is gered iig. :)\\_ :)\\_ :)\\_

Wat ga je er mee doen ? er komt toch een 1300 in ?

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

ik heb er anderhalve week geleden wat van mogen zien in (plaatsnaam) (kofferklep en motorblok) en dat zag er super uit! Ben je er nog uit gekomen met de schroefjes voor de deurkrukken? Wat was het nou? Boutje of parker?




Hoi Bob,
mooi dat je brandstoftank goed gaat. die zal voorlopig niet gaan roesten!
De goede schroeven voor in de deurklinken heb nog steeds niet gevonden, het schijnen inderdaad parkers te zijn, maar ik ben ze gedurende de restauratie kwijt geraakt, grrrr. Ben in (plaatsnaam) even op de trap geklommen en heb wel een foto gemaakt van hoe ze er uit horen te zien. Gewoon een platte schroevendraaier zo te zien, maar hoe lang/breed? nou ja, misschien kom ik ze nog tegen...



groet,
Germt

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Wat ga je er mee doen ? er komt toch een 1300 in ?




Tja, dat de originele motor er nog in zit vindt ik toch wel mooi, dus dat houden we maar zo. Ik hoop dat het verlangen naar een 1300 uitblijft....

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Schroefjes deursloten:

Ik kwam dit toevallig tegen en moest gelijk aan jou denken:

link

Zo te zien heb je nummer 11 en 25 nodig.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met de MK1 verder!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Ha Tefflar, goeie suggestie! Nummer 25 it is! Ik ga meteen even bij mijn grille kijken, want zijn volgens minispares dezelfde schroefjes.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Tja,

Misschien is niet iedereen is een fan van (naam weggehaald ivm bedrijvenregel), maar hij heeft zowel mijn Vannetje als mijn aanhanger gemaakt, en levert echt goed werk af.

Ik vind je cooper echt geweldig, en ik hoop dat je 'm zo origineel mogelijk houdt. Jammer dat je de hydro vering er niet onder zet. (wel begrijpelijk) Ik heb een mk2 staan met hydro, en ik heb nog twee oude sets liggen. (voor reserve)

Heel veel succes, en ik blijf je volgen hier.

Groet,

Erwin.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Zo, eindelijke de goede rubbers gevonden om de ruitenwissermotor te kunnen monteren op het schutbord! Ook de rubbers voor het monteren van de kachelmotor, dus de kachel zit nu ook weer in elkaar. Een nieuw bestelde mk1 kachelmatix paste niet. Uiteindelijk heb ik de bestaande kachelmatrix laten controleren en opnieuw gebruikt, die was nog prima!

De ruitenwisermotor voor....



tijdens....



en na het schoonmaken:







En de kachel weer compleet:





....en weer als nieuw! :)


Dit zijn toch toch duidelijk de leuke klusjes!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Dat zijn van die klusjes waarbij je meteen het mooie resultaat ziet!
Hoe en waarmee heb je de zwarte stukken gedaan? Die met de andere textuur nu?

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Dat ziet er super uit allemaal!! d:)b :9~ :9~ Mooi mooi mooi...

Hoe en waarmee heb je de zwarte stukken gedaan? Die met de andere textuur nu?




Die finisch heet Wrinkle paint, dat spuit je in meerdere lagen op het voorwerp, en gaat dan brobellen en dan krijg je deze finisch... Heb dit zelf ook gedaan met onderdelen, best wel n maf proces als je het ziet....

Niet eenvoudig aan te komen, hier hebben ze het in ieder geval:
http://www.frost-auto.nl/?594,

Ollie

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Ja, is grappig spul. Ik heb de wrinkle paint van VHT gebruikt. Was een makkie en met mooi resultaat. Ik heb het mooiste resultaat gekregen door het met de fohn (mijn vrouw leest dit toch niet) te verhitten totdat je de juiste 'wrinkels' hebt.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Dit is wel heel erg mooi allemaal.
Mooier en leuker dan nieuw.

Ik heb ook nog een ruitenwissermotor en kachel liggen, dus........

default

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Het is toch 'gewoon' krimplak?

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Zou best wel eens hetzelfde kunnen zijn als krimplak, ik had het nog niet eerder gebruikt maar het is een dankbaar werkje!

Inmiddels lekker opgeschoten met de bedrading: De klokken zijn aangesloten.


En ook de lampen, knipperlichten, e.d.



En de voor- en achterruit zitten er ook in. Wouw! het is ineens weer echt een auto! Ik had hem zelf nog niet eens gezien met de ramen er in :P



Ook 1 van de klapraampjes achter zit er nu in:



Alleen een probleem met het raampje linksachter: hij is in slechte staat, de voering is er bij het pianoscharnier gedeeltelijk uitgelopen en hij sluit niet goed meer. Het raam is nu als het ware te lang en past er niet goed in. Weet iemand of het goed te doen is om zo'n raam uit het frame te halen en er weer fatsoenlijk in te krijgen?

[

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Als je goed oplet, dan is het goed te doen om de ruitjes uit de omlijsting te krijgen en weer terug. Heeft mijn vader ook gedaan, aangezien de onderzijde bijna op de body hing.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Dag minivrienden, inmiddels zijn we alweer gestaag verder gegaan met het opbouwen van de mini. Wat een mazzel dat we zo'n slappe winter hebben, daardoor is het 's avonds in de garage nog prima uit te houden! Hierbij nog wat plaatjes:

De 'boot board' oud en vies


en nu opnieuw bekleed...


En netjes alle brackets weer gepopt in de kofferbak. d:)b


Inmiddels is de achterkant klaar, al ben ik over de kofferklep nog niet tevreden. Man wat zijn die nieuwe rubbers stug! Als ik hem met wat afstellen niet beter krijg, misschien toch maar het latere type rubber gaan gebruiken....
:?

Die chrome strip onderlangs de carrosserie viel me overigens alles mee, na alle verhalen gehoord te hebben over eerst verwarmen in de oven, in een emmer heet water, de fohn er op etc. Ik heb de strip er gewoon ' koud' op gedaan en dat ging prima (natuurlijk wel wat geworstel als je tegen de knik in moet, maar hij zit eigenlijk in 1 keer goed). Iets anders wat me nog lastig leek, was de olifanten slurf voor de kachel. Ook deze werd geadiviseerd voor eeen 'hot' day. Maar ook die ging er met wat gefriemel prima in.


O ja, ik heb stuur eindelijk voor elkaar! :D Het stuur dat in de auto zat, bleek een mk2 stuur. daardoor werkte de claxon op het stuur niet (geen hornpush). Had ook al gezien dat er een aparte schakelaar en kastje voor was aangelegd door een vorige eigenaar. Ik had in de stuurkolom het claxongedeelte al gangbaar gemaakt, maar ik had nog niet het goede stuur. Inmiddels heb ik een goede hornpush gevonden en kon die passend maken in een houten Cooper stuur dat ik nog had. Wouw, daar ben ik toch wel erg verguld mee! :9~
Het oude stuur:


.......en het nieuwe ' oude' stuur..


ook de schuiframen en de rvs raamtrim van de cooper zitten er op, dat was eerlijk gezegd geen 'eitje'.......


Wat moet er nog gebeuren? Ik ben nu bezig met het hemeltje, heb de hoofdremcylinder vervangen (NOS) en de koppelingscylinder gereviseerd, Nu het leidingwerk nog aansluiten.....


De tank moet nog gereinigd, gestraald en geverfd worden, de carburateurs nog opbouwen en natuurlijk de motor er nog in....
en dan natuurlijk nog alles afstellen etc........maar, we zijn op de goede weg!



Tot gauw!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

:9~ :)\\_ Errug mooi allemaal! Respect en keep up the good work!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Bedankt ArieB! Een Morris Van uit 69: ook erg leuk! :9

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

WOUW d:)b :9~ \\:)/ :)\\_ ziet er super gaaf uit allemaal!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

:)\\_

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

:) Dank jullie wel! Leuk om te horen!

Inmiddels al weer vorderingen gemaakt. De mini voor het eerst buiten de garage en het interieur er helemaal in:






Tja, dan krijg je toch weer behoorlijk zin om te rijden als je hem dan zo in het zonnetje ziet na 4 jaar mini-onthouding! Maar goed, op dit moment staat de mini weer in de garage bij Jeroen en daar hebben we de motor er in gezet.





Ondertussen heb ik thuis nog de carburateurs gereviseerd. Hierbij nog een paar foto's van voor....





........en na de revisie




Groetjes,

Germt

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Oeps, dubbele foto geplaatst! Moest deze zijn:



Gisteren alles ingebouwd in de motorruimte:



Het begint er op te lijken! ;)

Alleen pech met het klapraampje LA, dat frame is echt stuk. Als iemand er nog eentje over heeft...........

Groet,
Germt

default

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Supermooie Mini! Ook mooi met dat rode interieur! :)\\_
Waar heb je je laswerk laten doen?

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

:)\\_ :)\\_ :)\\_ :9~ :9~ :9~
Werkelijk waar WAUW!!!!
Als ik de plaatjes zo zie, echt geweldig!!!
In mijn ogen is dit vakwerk op het hoogste niveau

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

O ik heb em gespot van de week bij Jeroen, erg mooi d:)b

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

het is een nieuwe ouwe top mini 8) , super gedaan ! :)\\_
volgens mij is deze mini nog beter, dan dat die ooit nieuw verkocht is :D

gr Paul

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Geweldig mooi zeg!
Veel plezier met de laatste loodjes!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Supermooie Mini! Ook mooi met dat rode interieur!
Waar heb je je laswerk laten doen?




Heb je een pb gestuurd. Mag geloof ik geen adressen geven op het forum....

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Nou, dank jullie wel zeg! O+ O+ O+ Maar ja die laatste loodjes he!

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Hoi Germt,

Schiet op! Ziet er echt super uit! We hebben elkaar bij Jeroen gesproken en was benieuwd of je het dak uit Amerika hebt gehaald?

gr van nog een Jeroen - verwarrend he :P

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Hoi Jeroen (ja, dat worden er inderdaad wel veel zo langzamerhand :? )
Nee, ik heb de Amerikaanse lead niet gevolgd. Een mooi nieuw dak staat (ooit) nog wel op het lijstje, evenals een setje rosepetals maar ja de kosten he?
Ik wil eerst heel graag de mini af hebben zoals hij is en zo origineel mogelijk. Het liefst rijd ik over een paar jaar naar Engeland, sla een paar ponden stuk bij Vortz voor een setje rosepetals (al schijnt dat niet meer te kunnen) en laat er dan een mooi dakje en hemeltje inzetten bij een specialist terwijl ik van een pint geniet......Ik vond bijna alles aan de mini leuk om te doen (heb alleen het las/spuitwerk en de bak/motor niet zelf gedaan), maar het hemeltje plaatsen bij een open dak zal mijn grootste hobby nooit worden |:( !

Groetjes,

Germt

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Heb hem inmiddels ook live gezien. Kei mooi ding (op zn brabants)

Rose Petals hebben ze bij spares toch nog ?
Ik meen de mijne daar vandaan komen. Niet echt goedkoop nee....maar wel een leuk wiel.

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Het zullen wel die van de Spares worden, die vind ik ook erg mooi. Ja, vooral onder een mk1 dan he :P
misschien moet je ze maar eens voor weinig weg doen...... ;)

groet,
Germt

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Nou, en dan is het zover! Hij is af! \\:)/
De mini was niet op tijd klaar voor het IMM, dus daar zijn we gewoon met de gezinscontainer naar toe geweest. De aangekoppelde vakantie in Devon was sowieso misschien wat teveel van het goede als maiden trip, al heb ik daar nog wel twee (of waren het er drie?) NL mini's voorbij zien komen. Klasse jongens (en/of meisjes....)!!!!

Maar direct na terugkomst in de zomervakantie heeft (een van de sponsoren) de mini opgehaald en hebben we deze klaar gemaakt voor de RDW.

Foto weggehaald ivm de bedrijvenregel!

Hier staat de mini bij de RDW, net weer buiten. Het bleek een eitje!

[url][/url]

Daarna nog wachten op de blauwe nummerplaten en klaar maken voor de APK. Dat duurde nog even want er moesten eerst nog wat kleinigheidjes fijngeslepen worden: de motor liep warm. Hmmm. Alles was gereviseerd of vervangen en ik had juist een Minispares 2core radiateur gemonteerd voor extra koeling. Vreemd. Uiteindelijk maar weer gewoon water/koelvloeistof er in gedaan (ik had hem aanvankelijk nieuw gevuld met Evans) en hey presto! koelprobleem over.

De carburateurs liepen niet gelijk en na controle bleek dat er verschillende naalden in zaten! Nou ja! Daar had ik in de revisie inderdaad niet op gelet. Zo zie je maar weer: [i:14uved4f]never overlook the obvious![/i:14uved4f]
De kofferbakrubber is ook zoiets: De kofferklep was niet dicht te krijgen tenzij met grof geweld en de pasvorm was om tranen van te krijgen :'( Uiteindelijk toch maar gegokt en een nieuw rubber van Minispares erop. Dit blijkt een sterk verbeterde versie te zijn die van binnen veel meer lucht heeft. Zit nu stukken beter! Zie hier het verschil tussen de twee rubbers:
[url][/url]
Links het oude type, rechts de nieuwe.

Dit weekeind is de mini dan EINDELIJK naar de APK geweest en wat denk je: helemaal niets! vlag&wimpel \\:)/ \\:)/ \\:)/
[url][/url]

Nu nog de volgende puzzel oplossen: de koppeling werkt niet goed: hoofdcylinder heb ik gereviseerd, de hulpcylinder is nieuw en de koppelingsset zelf is ook nieuw. Maar hij is haast niet in de versnelling te krijgen en als ik het pedaal in trap terwijl hij in de versnelling staat dan 'kruipt' hij. Er zit geen speling in de aansluitingen en de pakking is volgens mij standaard. Heb al even op de fora gezocht. Waarschijnlijk de arm meer naar buiten stellen?

O ja, en nu ik het toch over fora heb: op het mk1 forum las ik laatst een hele discussie over de slechte kwaliteit van de rubbers van tegenwoordig. 1 van de leden klaagde dat hij 6 maand geleden nieuwe rubbers op de mini had gezet en die waren nu al verteerd, terwijl de mini nog niet eens had gereden! Toch maar eens gekeken naar mijn achterremmen waar ik nieuwe backplates van Minisport had gemonteerd. En wel verdraaid! de rubbers van de handrem inderdaad al kapot nog voordat ik ermee heb gereden aaarghh :x :x :x

Zo zie je maar: de mini is klaar, maar toch ook weer niet! en er zal ongetwijfeld nog wel meer aan komen..... 8)

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Gefeliciteerd. Hier mag je best trots op zijn.
Een hele mooie d:)b

Ik hoop 'm in het echt nog eens te zien..

Voor de koppeling: de stang van het druklager hoeft maar een paar mm. slag te maken om de koppeling vrij te krijgen. Blijft de koppelingsplaat niet kleven op z'n spiebanen ?

RE: Austin Cooper 998 mk1 1966

Koppeling goed ontlucht? Ik heb ook een keer zitten klooien totdat ik de auto aan een kant op een blok hout zetten, toen kon de lucht er pas goed uit.