"Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Wat een grote eer dat ik dit topic mag openen!

het zit namelijk zo: vanavond ga ik mijn allereerste mini ophalen in veldhoven!
Ik heb er zo'n zin in dat ik niet kon wachten met een showcase te openen!

Het gaat om een Mini Cooper 1000 uit 1989! deze is al omgebouwd naar een 1300 motor! Klinkt super!
alleen de koppeling gaat wat zwaar dus die zal vervangen moeten worden!
verder zit er (natuurlijk) werk aan! maar dat mag ook wel voor een prima( :x ) prijsje van €1000!

Eindelijk heb ik dan een mini! deze winter opknappen en mijn rijbewijs halen! daarna heerlijk genieten!

De foto's zullen vanavond volgen! Ik zal dit topic regelmatig bij gaan houden en veel detail foto's plaatsen!

hopelijk willen jullie me een beetje gaan followen en reacties geven op mijn werk! want, dat zou heel erg fijn zijn!


My first little mini! :+)

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

de mini is thuis! Was al te donker voor foto's! Dus die volgen!
Kon in 1 keer starten! Schakelen kon als de motor niet liep.. Als hij loopt is het onmogelijk om hem zijn versnelling te krijgen!
Een bekend probleem?
Ook ging de verlichting niet aan met het knopje links bij de knie! Dit hoort toch niet? Verder niet naar gekeken.. Maar kan dat een zekering zijn? Of doe ik wat fout?

Bedankt alvast!
Jonathan

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Kan zijn dat je je mistachterlicht aan het bedienen was... kijk eens boven de verwarming of daar een knop zit met een lichtje erop.

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

jaa zoiets dacht ik al, want hij is wle door de apk heen gekomen vorige maand! |:(

keek ook maar even in de gauwigheid.. moesten snel weer weg..
|:(

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

even over het schakelprobleem, heb je geprobeerd de koppeling in te drukken tijdens het schakelen? :P

Sorry flauw grapje

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

haha!
nou hij ging net niet door de bodem..:P
jaa heb wel gekoppeld! :+)

foto's komen binnekort!

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Vanavond naar mijn mini geweest!

even een kiekje geschoten zodat jullie iets ervan zien!



Uploaded with ImageShack.us

to do list voor de eerste weken:

- grote beurt: alle vloeistoffen etc.
- interieur leeghalen en alles wat erin ligt van de vorige eigenaar weggooien
- bumpers verbreders etc. verwijderen om de plaatschde te bekijken (is nogal wat..)

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

je zal ook wel wat roest tegen komen hoor meteen goed kijken bij je subframes etc..

ik heb vandaag ook me interieur er uit gehaald je vind altijd meer rot dan dat je denk:P

veel succes,

bram groot

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Gelukkig heb ik tijdens de koop al het halve interieur eruit gehaald.. niet veel gevonden.. alleen wat instaplijstjes..

Jongens, misschien een hele leuke boeiende vraag!
ik ga deze week maar eens beginnen met technisch onderhoud en dat goed te maken voordat ik mijn mini beet ga pakken aan de buiten kant!

Maargoed.. wat moet (waar doe ik goed aan) ik kopen om mijn minitje eens een frisse start te geven?

Binkie moet wel het binkie blijven! :+)

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Ik zou zowieso als eerste dan de olie, oliefilter en koelvloeistof even verversen.
Als olie gebruikte ik altijd 20w50 minerale olie. Sinds kort gebruik ik 15w40 minerale olie en dat rijdt ook prima.

Daarnaast ook even je luchtfilter vervangen als je toch bezig bent ;)

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Koop een Haynes manual, daar staat alles in van onderhoud tot reparaties d:)b

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Dat wilde ik zeer zeker gaan doen!
bedankt!!

er zit een open lucht filter op.. dus ik wet niet precies of hij daarna weer afgesteld moet worden met een ander filter.. het is geloof ik gen k&n

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Luchtfilter kan uitgewassen worden, Bij niet K&N moet je wel oppassen dat het filter goed blijft. Daarna weer inoliën.
Afstellen hoeft niet zo zeer.
Wil je het helemaal goed doen moet je ook even je ontsteking vervangen(licht aan hoe lang het er al op zit), Dus bougies, kabels, contactpunten, condensator.
Kleppen stellen
Dashpot (boven op de carb, zwarte dopje) Bijvullen/controleren.
Vloeistoffen vervangen:
-Koelvloeistof, blok meteen even doorspoelen.
-Olie vervangen, + filter
-rest vloeistoffen bijvullen.

En ik ben vast wel wat vergeten.

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Thanks! voorlopig ben ik wel even zoet!
vooral omdat de aankopen op zich moeten laten wachten :x

achja wat wil je op je 17de :?

bedankt!

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Hoi allemaal!
even een BInkie update!

Hij staat nu er maar troosteloos bij.. tegen iedereen zeggen dat hij er alleen maar beter van word maar volgens mij geloven sommige mensen mij niet :x :?

Op de foto zo stond ie vorige week! inmiddels zijn de ruiten er uit het front en spatschermen eraf geslepen!
het interieur is er uit op het dash en voorstoelen na;

ben nu toch wel aardig op weg vind ik zelf.. nog en lange weg/winter te gaan! dat zowiso!!







default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Hoi allemaal!
even een BInkie update!

Hij staat nu er maar troosteloos bij.. tegen iedereen zeggen dat hij er alleen maar beter van word maar volgens mij geloven sommige mensen mij niet :x :?

Op de foto zo stond ie vorige week! inmiddels zijn de ruiten er uit het front en spatschermen eraf geslepen!
het interieur is er uit op het dash en voorstoelen na;

ben nu toch wel aardig op weg vind ik zelf.. nog en lange weg/winter te gaan! dat zowiso!!









Ook het a-paneeltje links voor is er nu af,
binnekort hopelijk plaatwerk binnen! maar wat is nu de goeie volgorde van opbouwen?

Daarna de paaravaan hoeken en vloerdelen.. vloerdelen hoop ik dat het gaat lukken..

ik zie uit naar jullie reacties!

Gr! Jonathan en Binkie

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

heej,,

leuk om te zien dat er meer jonge gasten (lees onder de 20) ook met het opknappen van bezig houden!

ben zelf ook 17 en die van mij is bijna klaar! ben over 2 weken 18 en hoop dan snel me rijbewijs te halen (spoedcursus voor de chauffeurs opleiding)
en dan moet die ver klaar zijn!

ik wou je eff een tip geven.. Probeer origineel spul te kopen.. ik heb dit neit gedaan om geld te besparen.. je bent 17 dus moet vaak wel dus als t niet kan.
ken t probleem!

zorg voor goed lasapparatuur. dat is vrij logisch..

en haal niet alles er in eenkeer vanaf.. had ik wel gedaan en na de hand bespaar je jezelf veel werk als je het stap voor stap doe! ( mijn mening )
dan krijg je de beste vorm weer terug

ojaa.. trek je niks aan van een ander zijn mening die niks om mini's geeft.. kan hier zelf best pissig om worden..

en hou de moet erin.. en als iets niet lukt eff wachten en mischien gewoon de volgende dag proberen. en niet hopeloos gaan slijpen om iets los te krijgen.

en hou de lol erin!


grtz van een ook nog vrijwel onervaren 17 jarige ik doe mijn best
!!mini liefhebber!!


mini-duuzend

dennis

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Thanks! leuke reactie!!!

helaas is het hele front er al af in een avondje op dreef zijn..

ik wilde nu gaan beginne met een nieuw a-panneel en dan een scherm aand e linkerkant en dan zo naar de rechterkant werken..
ik heb een lasapparaat op de locatie waar ook regelmatig mee gelast word! ik weet echter de in's en outs er niet van!
ik ben in december 18 dus ik moet nog even wachten!!

ik denk toch dat het geen origineel plaatwerk word.. dat kost me echt te veel! ik ben van plan om plaatwerk te kopen bij de linker sponsor die de achternaam van onze monstertjes draagt met daarachter gevold net.nl
iemand hier ervaring mee?

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Ja daar komt mijn plaatwerk ook vandaan!

dat van de neus geeft opzich ook niet veel.. alleen moet je goed opletten met de naaden bij niet origineel!

maar ze hadden bij mij een zeer positieve fout gemaakt bij die sponser.
maar ik heb de mini nu al 3 jaar! dus die paar maandjes w8ten is niet heel erg!

een ervaren lasser is ook wel fijn!

Veel Succes!

Dennis

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

De super tip van deze avond!

Zet een bril op bij slijpen!!

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

zeker een goeie tip!

en altijd van je afslijpen!

default

RE: "Binkie" Mini Cooper 1000 '89 (my first mini!)

Dat doen we altijd!!!

8)