Clubman Estate naar 1275

RE: Clubman Estate naar 1275

Hallo,

Ik ben Gijs en woon in de mooie bossen van de veluwe in Epe.. "voor en nadelen"


Ik heb sinds een maand nu een Clubman Estate.. Helaas doet dit beestje maar 100 met het gaspedaal door de bodemplaat.. Nu heb ik voor een leuk prijsje een 1275 op de kop kunnen tikken..

Ben nu bezig met een plan om is te kijken hoe en wat ik allemaal ga uitspoken.. hou wel van om anders te zijn dan de rest (A)..

Foto's zal ik vanavond gaan uploaden.. hopelijk zijn er mensen die mij kunnen adviseren als ik weer is ergens tegen aan loop.. Zoasl "mijn mini hangt naar links, als je er voor staat" dus hoorde knockeljoints "correct me if i'm wrong" of een hi/lo setje.. makkelijk omdat ik in de bossen woon..

dus op dit soort vragen jullie meningen :)

Groetjes

RE: Clubman Estate naar 1275

Hey Gijs, gefeliciteerd met je Estate!
Wat ik alleen apart vind is dat hij lastig de 100 haalt.
Ik heb een estate automaat die met twee grote kerels toch nog wel de 140 haalde.
misschien ligt het niet aan je motor, maar zitten je remmen gewoon vast oid. Dit wil nog wel gebeuren met trommeltjes. ook kan het gewoon zijn dat je motor lui is geworden, die van ons reed na een maand of 2 ook een stuk pittiger.

Ik woon opzich niet ver van Epe, mocht je een keer hulp nodig hebben.

groetjes Sjoerd

RE: Clubman Estate naar 1275

Hee Sjoerd,

Had ook al zo iets in gedachten.. maar nu na een maandje.. nieuwe oli opnieuw afgesteld carb schoongemaakt "was van iemand die groot fan was van locktide" hatelijk spul.. maar hij rijd nog maar 100.. heb schijfremmen dus dat zou raar zijn :S toch? lopen niet aan ofzo.. met een paar weken gaat het blok er uit.. dus dan komt alles los.. "afwachten en bidden (A)"

RE: Clubman Estate naar 1275

Ook schijfremmen kunnen prima vastzitten. Een 1275 is sowieso leuk in het vooronder, maar het zou zonde zijn van al het werk als hij daarna nog steeds niet hard loopt en het wat simpels is.

RE: Clubman Estate naar 1275

Achja zonde zonde.. wil weer gaan expirimenteren met die 1000 dus dat is ook leuk :D
is kijken wat we daar uit kunnen halen :D

RE: Clubman Estate naar 1275

Zoals belooft een foto lijste...
Hierbij is het voornamelijk nog binnen en buitenkant..

link

Zo kreeg ik hem thuis aangeleverd "goed geregeld :D"

link

Gelijk eigen velgen er onder gezet die ik nog had liggen..

link

Red hot interieur er in gezet.. en dash wat ik nog had liggen

link

Deurkaarten ook vervangen voor die van de redhot.. vond het traanplaat niet mooi (A) "ieder zijn style"

link

1275 blokje bij vriend uit zijn mini getild.. "die dingen zijn zwaar als je geen takel hebt :P"

link

Blokje na schoonmaken

link

Andere kant van het blokje

link

Zo is het blokje nu..

Ben nu bezig om het subframe klaar te maken..
Aandrijfassen los nieuwe hoezen er overheen en dan gaat het blokje op sub.

Update volgt snel

RE: Clubman Estate naar 1275

Krijg ze helaas niet anders gepost :'(

RE: Clubman Estate naar 1275

Ziet er goed uit!

Als je je fotos via imageshack.us upload kun je ze wel "embedden".

RE: Clubman Estate naar 1275

Thxs.. ga ik ze daar ff uploaden ;)

Morgen weer lekker dagje bezig dus :D Gas op die lolly

RE: Clubman Estate naar 1275



Aan de linker zijde van de foto staat aangegeven: IMG code. Als je deze klikt, dan wordt een goede link gekopieerd om deze hier rechtstreeks als foto neer te zetten.

RE: Clubman Estate naar 1275

Thxs (B)engeltje ;)

Nu nog een ander vraagje: Zoals LimetidSjoerd zij zitten inderdaad mijn remmen vast (trommel) is zit allemaal aanslag in de binnenrand.. hoe maak ik dit het makkelijkste schoon? ben nu bezig met een schroevendraaier (A) maar moet denk ik makkelijker kunnen


Groetjes

RE: Clubman Estate naar 1275

Thxs (B)engeltje ;)

Nu nog een ander vraagje: Zoals LimetidSjoerd zij zitten inderdaad mijn remmen vast (trommel) is zit allemaal aanslag in de binnenrand.. hoe maak ik dit het makkelijkste schoon? ben nu bezig met een schroevendraaier (A) maar moet denk ik makkelijker kunnen


Groetjes

RE: Clubman Estate naar 1275

heel makkelijk met een freeskop op de boormachine. zo een:

mocht het te erg zijn moet je misschien aan vervangen denken.

RE: Clubman Estate naar 1275

Hmm.. oke.. zal is kijken wat ik in de schuur kan vinden.. :) thxs

RE: Clubman Estate naar 1275

Gister weer even bezig gegaan met de mini.
Heb een extra subframe gister de aandrijfassen losgehaald om de stofhoezen te vervangen. Het enige waar in nu tegen op loop.. hoe krijg ik die dingen er omheen?
las iets van homokineet los.. die zit vast met een circlip.. maar krijg dat ding er met geen mogelijkheid vanaf.. :'( HELP!! |:(

RE: Clubman Estate naar 1275

Een homokineet kun je verwijderen met gepast lomp geweld. Als je de hoes los heb, dan kun je de binnenzijde goed zien. Wat ik meestal doe is een stuk staal tegen de binnenste ring van de homokineet zetten en dan met een vuisje (hamer van 1kg) een klap verkopen. Afhankelijk van de plaats van de C-klip, schiet de homokineet wel of niet makkelijk los. Als het na 3 klappen nog niet lukt, dan een andere plek op de homokineet nemen.

RE: Clubman Estate naar 1275

As in de bankschroef met de homokineet naar beneden en dan een flinke tik op de rand van de homokineet, (wel even de hoes eerst loshalen).

Dennis

RE: Clubman Estate naar 1275

zie ook:
http://www.infomininl.org/iui/manual/fscvout.gif

succes,
Theo van den Bogaard

RE: Clubman Estate naar 1275

Thxs mannen,

Vanavond de schuur maar weer in duiken dan :)
nog vraagje. wat adviseren jullie? hi/lo set om knockeljoints vervangen
mijn mini hangt namelijk naar links "als je er voor staat"

RE: Clubman Estate naar 1275

Tjah dat zou je probleem een soort van kunnen verbergen.. Het echte probleem is waarschijnlijk dat je veerbollen aan vervanging toe zijn.

RE: Clubman Estate naar 1275

ik hoorde juist dat het 9 van de 10 keer niet de veerbol was maar juist de knockeljoints.. om alles te verhelderen.. hoe kan ik dit het makkelijkste testen/zien

Groetjes Gijs

RE: Clubman Estate naar 1275

Het is dan niet zozeer de knuckeljoint, maar vaker het cupje waar deze in zit. Simpelste om dit te testen is om de veerbol samen te drukken en goed te kijken naar de trompet aan de voorzijde. Voor vervanging zul je toch ook een veerbolcompressor moeten hebben. Zowel bij controle als bij vervanging cupje als veerbol als trompet.

RE: Clubman Estate naar 1275

Nou gister alles gelukt.. homokineet eraf... helemaal blij :) maar nu zat er vet in.. waar kan ik dit vet halen/vinden? dan kunnen namelijk de nieuwe hoezen er op en blokje er in :D

RE: Clubman Estate naar 1275

Ff bij je automaterialenzaak halen, grijs/zwart vet

RE: Clubman Estate naar 1275

Oke, verder geen moelijke code's merken etc? gewoon heel simpel zwart/grijs vet :D

RE: Clubman Estate naar 1275

Dat heb ik erin zitten, maar vraag het ze even zou ik zeggen.

Ik heb een pot grijs/zwart, lagervet (lichtbruin) en kopervet dan grijp je nooit ergens naast! Als je toch vette handen krijgt, vul meteen de vetnippels van je draagarmen en fusees aan!

RE: Clubman Estate naar 1275

Top thxs voor de tip.. vanavond en morgen maar weer aan de gang dan :D

RE: Clubman Estate naar 1275

Dat is Molykote-vet. Is een merk, maar als je ernaar vraagt, dan weten ze precies wat je bedoeld.

RE: Clubman Estate naar 1275

Even een kleine update:

Ondertussen zijn de aandrijfassen schoon. Nieuw vet en nieuwe hoezen liggen klaar om gemonteerd te worden

Vandaag een roadtrip gedaan eerst even bij Hondebot langs geweest voor uitlaatje.. thxs
toen door naar Rotterdam voor inlaatspruitstukje en onverwachtse aankoop van een Hiff44 voor leuk prijsje.

Deze week 2 daagjes vrij kunnen regelen dus woensdag en donderdag gaat het blokje over.

Kan ik daarna gelijk mijn nieuwe banden er op laten zetten "die lopen nu aan omdat de veerbol is doorgezakt :S"

Foto's volgen

RE: Clubman Estate naar 1275

Gaaf wagentje! staat leuk zo, matzwart met die velgjes d:)b

RE: Clubman Estate naar 1275

Thxs ;)
Gister 3 keer mijn rug verneukt.. maar het blok zit er in :D
ga is even kijken of ik hier ook een filmpje kan uploaden anders gaan we gewoon even een link geven.

het mooiste van alles was 1e keer starten gelijk lopen alles afgesteld "zonder uitlaat" die moet ik nog even aan elkaar koekebakken :D

Foto's komen ook hier van.. ben een beetje druk en langzaam :P

RE: Clubman Estate naar 1275

Hoi Gijs,

Ik ben de Peter die een maandje terug een achter subframe kwam halen.
Leuk bezig met de clubman zie ik!

Ben benieuwd hoe die loopt met de nieuwe motor.
Succes hoor!

RE: Clubman Estate naar 1275

Hee Peter ;)

Blokje zit er ondertussen in.. hij loopt aardig.. "beter dan de 1000"
alleen omdat de vorige eigenaar beetje blokje aan de kook heeft gebracht moet ik de olikanalen even doorspoelen.. gister tip hiervoor gekregen dus dat gaan we even doen..
Hopelijk ben ik dan ook van alle verdere spraygeuren af "wd40,remreiniger etc"
vandaag nog even remmen opnieuw ontluchten alles weer even nalopen aandraaien etc..
vanavond even goed de onderkant bekijken, alles daar nalopen en dan gas op die lolly :D

Ben blij dat ik voorsubje nog had.. nu staat mijn auto weer recht :x ;)

RE: Clubman Estate naar 1275

Ondertussen mini gespoten. eindelijk die lelijke wrap er af.
nu zit ik met het probleem dat ik de mini niet lekker kan laten lopen.
als ik op de snelweg rij moet ik of met een beetje choke rijden of ik moet volgas rijden. al 3 dagen bezig met afstellen maar ben er niet zo'n held in |:(

is er toevallig iemand in de buurt van Epe die mij een handje kan helpen O:)