Meet Sheldon ('91 Cooper)

RE: Meet Sheldon ('91 Cooper)

Ik heb dan toch ook maar een topic aangemaakt voor "Sheldon", mijn 1300 carb '91-er BRG Cooper die ik vorig jaar gekocht heb. Zijn naam heeft hij gekregen door The Big Bang Theory :) (Dr. Sheldon Cooper PHD) :9

Hij is voorzien van o.a. een Stage 1 kit, 13" deep dish velgen, carbon dashboard en deurlijsten. De motorkap en de kofferklep hebben allebei een carbonwrap.

Ik gebruik hem als daily drive van Papendrecht naar Ridderkerk en terug. De motor is werkelijk top, lekker pittig! Heel erg betrouwbare Mini die zelfs de strenge winter heeft doorstaan.

De body staat er opvallend goed bij, zo ook de subframes. Geen blaasjes of wat dan ook, alleen een klein gaatje onder de voorbumper die je niet eens ziet als je er voor staat.

[i:2xnsuz01]Dit is Sheldon hoe ik hem kocht[/i:2xnsuz01]




In het afgelopen jaar heb ik een paar kleine dingen aangepast samen met Erik, ook van dit forum:
- Compleet uitlaatsysteem vervangen. Japanse rommel er af, nu Maniflow LCB+linkpipe+RC40 einddemper
- Carbon stickers van de grille gehaald
- Ontsteking deels vervangen (bobinekabel, bougiekabels, rotor, verdelerkap enz.)
- Audio-installatie werkend gemaakt
- 2 mistlampen verwijderd
- Bestuurdersstoel vervangen, die was helemaal doorgezeten
- 12v aansluiting gemonteerd
- Mk2 achterlichten, ipv die afschuwelijke transparante lellen :P

[i:2xnsuz01]Dit is Sheldon nu[/i:2xnsuz01] d:)b


Vorige maand zijn we met 2 man naar de Brooklands Mini Day geweest, totaal geen klachten \\:)/ . Behalve dat de startmotor een kleine hickup gaf, snel genoeg ter plekke opgelost.:9

Zoals waarschijnlijk iedere Mini rijder hier ben je nooit klaar met je auto. ;)

Mijn plannen:

- Motorkap en kofferklep in kleur spuiten, lelijke krassen onder de stickers (carbon is ook maar een half jaar leuk)
- Mattenset (niet wéér vergeten op de clubdag) |:(
- Mk1 snorgrille (misschien met overriders)
- Nieuw audiosysteem (Audison amp. + Focal composet ligt al klaar)
- Nieuwe remschijven + blokken + lagers (ligt al klaar, EBC's en Greenstuff)
- Achterkant verlagen dmv HiLo set (ligt al klaar)
- Nieuwe schokbrekers
- Fatsoenlijke claxon (ligt al klaar)
- Eitje + Magnolia centerclock, Smiths tijdklok en oil/water klokje (km-teller en eitje is al binnen)

En waarschijnlijk ben ik nog wel het één en ander vergeten :)

RE: Meet Sheldon ('91 Cooper)

Leuk dat je nu een topic gaat openen.
Dus de plannen voor de stoelen zijn de deur uit?

RE: Meet Sheldon ('91 Cooper)

Leuke Mini! Overigens zou ik het carbon ook zo zat zijn... In ieder geval van de kofferklep :P Doe dan liever de motorkop en het dak ofzo ;)
Bedenk je wel dat als je een MK 1 snorgril wil plaatsen je een andere motorkap nodig hebt?

RE: Meet Sheldon ('91 Cooper)

Thanks mannen!

Stoelen zijn inderdaad verschoven Rolf. Ik heb een goede vervanger, zit prima. Classics heb ik in Engeland uitgeprobeerd, maar vind ze toch iets te krap. Ik zit nogal graag een beetje onderuit, relaxend maar dat wordt lastig met Classics. Ik ga voor sportieve recliners, alleen dat gaat al gauw richting de 600eu/700eu incl. frames.

Carbon op de motorkap gaat inderdaad nog wel, de koffer wil ik vanaf dag 1 al vervangen. Maar aangezien ik naar de Mk1 grille wil (ik heb een kap waar we de lip af kunnen halen) lijkt het me netter als je dan een strakke kap hebt. En als je dan toch gaat spuiten kun je beter gelijk dat paneel ook meenemen, kwa kosten is dat geen groot verschil.

RE: Meet Sheldon ('91 Cooper)

Hier nog een foto van de eerste keer dat ik ging kijken bij Sheldon. Hier nog die 'schitterende' achterlichten... |:(

Ook de aan elkaar vast gesmolten uitlaat zie je hier nog zitten. Auto lijkt wat hoog op zijn wielen te staan, maar stond op een scheef stoepje en helt naar links.

RE: Meet Sheldon ('91 Cooper)

Inmiddels is deze mooie Cooper verkocht aan Martijn, zit helaas nog niet op dit forum (shame on him!)
Maar we zijn nog druk bezig met aanpassen en verbeteren van Sheldon.
Dinsdag de carburateur terug gebouwd (er is wel een steeksleutel op het frame gevallen en daar kunnen we natuurlijk niet bij, NIET VERGETEN MARTIJN!), deze is volledig gereviseerd en alles is weer soepel en schoon!
Gelijk die avond maar de accu weer aangesloten na de winterstalling bij Erik op de oprit.
Dus even starten en ook dat ging heel erg soepel, helaas nog geen echt testrondje kunnen maken omdat de oprit een klein beetje vol stond.

Er wordt nog volop aan Sheldon gewerkt en verbeterd!