mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

hey, goeiendag.
ik ben Paul. en net nieuw hier op dit forum.
een jaartje of 1,5 geleden heb ik een mini op de kop getikt, na lang zoeken, een gevonden bij de zoon van een vriend van mijn vader op het werk.

hij had al 3 jaar stof staan happen onder een afdak, en zag er niet echt erg mooi uit, maar omdat ik echt een mini wilde, deze meteen gekocht.
eerst de mini naar huis gesleept ( 3 straten ) en toen aan de gang geholpen ( ontsteking afgesteld, getankt, en een nieuwe accu) toen liep hij weer als een zonnetje.
1e weekje heeft de mini thuis gestaan:


zo stond hij er toen bij.

daarna naar mijn werk gereden, en de tijd die ik had was ik ermee bezig hem te strippen.

toen heeft het autootje een tijd stil gestaan, ik was druk met mijn werk, school, etc.
maar het begint weer te kriebelen, vooral nu ik dit forum heb gevonden, en zie hoeveel mini's er weer mooi worden gemaakt,

ik zal even foto's maken van hoe hij er nu bij staat, voor een mini uit 1977 ziet hij er naar mijn weten niet slecht uit.
hij word wel rood gespoten, zoals de kentekenpapieren ook aangeven, dat hij hoort te zijn.

ik wil de mini ook in gewoon originele staat opbouwen :)

Groet, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Leuke mini en welkom! Hou het hier een beetje bij en plaats lekker veel foto's zou ik zeggen! Ook handig voor jezelf om nog eens terug te lezen :)

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Veel succes in ieder geval, mooi rood is niet lelijk :+)

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

als het gelukt is met de link:
heb ik hier een eerste testrondje, met de groene platen, wan t de APK was al 3 jaar afwezig;)

Gr, Paul.

http://nl.tinypic.com/player.php?v=n1dz ... 4&tag=mini

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

zo, vandaag maar weer even een update.
afgelopen maandag 's avonds het motorblok uit de mini gesleuteld, met de hulp van een vriend.

gister heb ik het blok al gedeeltelijk gedemonteerd, en begonnen alle oude verf te verwijderen.

even een fotootje van het losse blok:


het blok zelf word rood, net als de mini, versnellingsbak, koppelingshuis, etc worden netjes zilver/grijs.

bij deze foto zat het blok er nog in, en had ik net de aandrijfasjes losgenomen:


met mijn andere oldtimer ervoor, Golf 1 uit 1979. ( Te Koop :P )
hiermee nam ik alle losse onderdelen mee naar huis, die ik thuis in de avond uurtjes kan opknappen, startmotor, dynamo, krassen op de deur en motor kap, etc.

Dat was hem weer voor vandaag!
nu het blok er uit ligt, kan ik aan het koetswerk beginnen.
onder andere, rechts voor dorpel:

d:)b

Groet, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

erg dapper om hem zo op de brug te zetten!!!

altijd onder de frames pakken, de koets van de mini kan het gewicht niet hebben...

maarrrr ziet er goed uit, ben benieuwd!!!!

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

haha, bedankt voor de tip in ieder geval, het is tot nu toe goed gegaan met de dorpels, maar de volgende keer bok ik hem wel op onder de frame's.

Gr, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Maar waarom zou dat gaan er zitten toch orgineel op die plaatsen de opkrik punten ( ik snap het wel als de dorpels slecht zijn maar dan toch )

maarre goed bezig

gr Frank

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

zijn geen krikpunten...

zijn punten om een lege koets door de fabriek heen te crossen tijdens de bouw...

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

whahah aegt waar ja, :9 :P nou sorry dan hiervoor O:)

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Een fout die door de vele kwik-fits ook gemaakt wordt ;)

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

bij restauratie of dorpel klus meteen eraf slijpen..
blijft vuil achter hangen..
kan de apk/kwak fit mannen ook niet het idee geven om daar de krik te plaatsen..

leuk karretje..veel werk nog te doen..suc6

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

hey, bedankt, ja, er is nog erg veel te doen, maar ooit komt het goed ;)

de dorpels heb ik hem na de waarschuwing niet meer op gezet, gisteravond even de motor ruimte in de boyde shoot gezet, ziet er weer beter uit, motorruimte is geen roest gevonden.

ik heb ook al een paar motordelen gespoten, word best netjes al zeg ik het zelf,
ik zal binnenkort wel even wat foto's plaatsen.

Gr, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Is inderdaad een leuk karretje, ook al zit er werk aan.
Wordt hij weer donkergroen? Was wel een mooi kleurtje vind ik :P

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

iets meer werk dan ik gedacht had, maar hoe dan ook de schouders er even goed onder.
binnen kort even een weekje vrij nemen, om aan het laswerk te beginnen, vanmiddag ga ik verder met het verwijderen van de roest plekken.
aangezien ik hem niet laat stralen, doe ik dat alles met de hand :)

de dorpels heb ik al schoon, en zien er goed uit, :D

en zoals ik in het verhaaltje al vertelde word hij rood, erg mooi helder rood.
ongeveer zoals ook op de "rode" Opel Corsa B werd geleverd. ;) met een wit dak, en witte motorkap striping.

Gr, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

wordt een super mooie Mini beetje cooper s style :9 .
Wat voor velgjes ga je er onder zetten en ga je een MKI grill monteren??
Interieur originee?

Veel succes met het project

www.restauratieworld.nl

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

ja, origineel interieur, heb ik op zolder liggen :) .
de velgjes die op de foto's te zien zijn, knap ik gewoon op.

en het grilletje komt gewoon de zelfde in, met het gat bovenin voor de windhaak van de motorkap.

Gr, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

zoo, eindelijk weer een update.
op het moment ben ik op mijn werk, en heb net het rechter a-paneel en de rechter deur eruit gehaald.

nu zit er achter dat a-paneel een stuk plaat, waar de deurscharnieren in vastzitten, moet die ook weer vastgelast worden aan het a-paneel ?

want lijken me niet erg stevig, maar het oude a-paneel zat er niet (meer) aan vast.
of ik verstevig de punten waar de deurscharnieren op komen, met een dikke plaat?!

MVG, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Ben bang dat je a-paneel bedoelt ipv a-frame?

Zit een randje officieel aan waaromheen je het a-paneel behoort te plaatsen..

Hierbij een foto..Van de bij-rijders kant..rechterdeur / a-paneel onderaan..
Gaten voor het deur scharnier zijn te zien.
Het randje is onderaan op deze foto nog los van de dorpel en staat opengevouwen naar buiten toe..
Dat randje..daar hoort je a-paneel omheen..


RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

ja, sorry, inderdaad a-paneel, pas het zo even aan.

bedankt voor de foto, maar ik heb a-paneeltjes gekocht die ik er niet omheen kan vouwen..
dus eventueel toch lassen ? dan maak ik een paar extra gaten in het a-paneel, en las er een proplas in.

ik had het a-paneel er vanaf en deed de deur open, maar zag er toen erg gammel uit ;)

MVG, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

A-paneel moet je er wel omgeen vouwen anders krijg je geen mooie lijn met je deur straks.
Als het goed is zit er gewoon een opstekende rand aan die je nog moet bijvouwen. Dit zou ik met een plaathamertje doen en een "tas" en niet met griptangen gaan klemmen e.d. dan wordt t niet netjes.
Hou je deur goed in de gaten voor je m vast last.
Het lassen doe je alleen boven en onder.

Succes.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

ok, bedankt voor de reacties.

ik heb nu alleen wel het a-paneeltje van het voorscherm afgeslepen, maar de voorschermen blijven zitten, nu is dus die rand nog even dik waar die sierstrip overheen komt, hoe kan ik die er het beste vanaf bikken? of..

ik doe voor het eerst een mini, dus ik ben misschien niet heel slim begonnen, om ze er zo vanaf te halen, maar ik wilde ook de scahde erachter goed kunnen controleren.

Mvg, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

zo, eindelijk weer een zaterdagje en een avondje geklust.

voor banaan is dicht gelast, en de voorste dorpel delen ( onder het a-paneel ) zijn ook gelast.

hij begon maar een paar keer te branden, dus valt mee :9

dus nu alleen nog maar de achterste banaan ( 2 plekken )
de onderkant, rv, la, lv.
en dan kunnen de a-paneeltjes er netjes op,
dan gaat de koets naar huis, en gaat mijn vader de koets netjes strakmaken.
daarna ga ik hem zelf spuiten, maar ik twijfel nog tussen kawasaki groen, of een mooie diepe rood. ( ongeveer een Lucifer rood )

tot de volgende update.

Groet, Paul.

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Persoonlijk zou ik rood nemen, kawa groen past niet echt bij een ori mini toch? :D
Of wordt een show & shine mini?

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

mm, hij mag wel een beetje "verkeerde" aandacht trekken, en dat groene is wel leuk, maar een mini heeft sowiesow wel aandacht ;) .

dus het word denk ik een mooie diepe rood, geen metallic (A).

gr, Paul ( mini-'77 )

default

RE: mijn Austin mini 1000 Special uit 1977.

Zo, wel heel lang geleden en erg veel gedaan. Project heeft weer een tijdje stil gestaan, maar niet opgegeven.


toch rood geworden, wit dakje. (nog) geen witte strepen over de motorkap, maar daar zie ik op het moment nog geen verbetering in van de presentatie.
ik heb hem, op wat kleine dingetjes na, zo origineel mogelijk gehouden.

ook zoals de deurbekleding:
.

en de motorruimte wat opgeknapt, motor is ook gereviseerd, verder geen hele gekke dingen mee gedaan:

starten en lopen, motortje eenmaal op temperatuur loopt deze als een zonnetje.


Op de papieren was de mini al origineel rood, dus keuze was snel gemaakt.
Mvg Paul.