Mini 1000 1982 Crossauto

RE: Mini 1000 1982 Crossauto

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Mini 1000 Crossauto opgehaald.
Deze Mini is een jaar of 5 geleden opgebouwd als crossauto, maar is tijdens de 1e cross een soort van overleden, althans, volgens de eigenaar.
Via een verkoopsite kwam ik deze Mini op het spoor en heb de eigenaar wat informatie gevraagd.
Bleek dat de motor tijdens de cross op 3 poten is gaan lopen, en toen maar heeft uitgezet om vervolgens weg te stoppen in de schuur.
Toen ik afgelopen vrijdag kwam kijken bleek dat de startmotor wel rondging, maar de motor niet meepakte. Hmm, geen idee hoe de verdere staat van het motortje was dus.
Na wat korting gekregen te hebben, toch maar besloten de auto te kopen.
Eenmaal thuis begonnen met het schoonmaken (modder zat er nog aan), en wat massa-probleempjes lossen. Er werden namelijk geen amp'tjes gebruikt, maar de draden werden gewoon gestript en tussen een bout gestopt en aangedraaid.

Inmiddels zijn we zo ver dat de startmotor los is geweest, gangbaar gemaakt is, en dat de motor rond gaat!
Daarnaast ook het euvel gevonden waarom de auto op 3 cilinders zou lopen volgens de vorige eigenaar. De rede staat bij de foto's hieronder.
Volgende stap was om te kijken of de auto wel een vonk gaf, helaas, dat is niet zo.

Dat is zoals ie er nu bij staat.

Uiteraard zijn we ook nog van plan om wat dingetjes te doen, want naast bovenstaand verhaal mankeert er nog iets meer aan de auto.
Het koppelingspedaal geeft geen respons. Het is simpelweg gezegd, gewoon een pedaal met een veer dat zorgt dat ie terug komt. Even nakijken dus.
Daarnaast zit er een rolkooi in, deze moet nog even wat verder gelast worden.
Nieuwe kabels trekken omdat de elektra een grote puinhoop is.
Vermoedelijk is de ontsteking kapot, vernieuwen dus.
Ander benzinetankje erin (7 liter)
Nog wat uiterlijke verzorging, zoals een witte motorkap en kofferklep.

Genoeg gelult, hier de 1e foto's:
Hier gaat het om:


Originele ruiten zaten er nog bij (overigens te koop), met een bekende naam:


Wat klopt er hier niet?


Als de kleppendeksel er dan toch af moest:

RE: Mini 1000 1982 Crossauto

Heb je m toevallig groen gemaakt en meegedaan met de lopik 500? Of was dat een andere fanatiekeling...

default

RE: Mini 1000 1982 Crossauto

Is dat de borgmoer van de tuimelaar ?