Mini 1000 1986 projectje

RE: Mini 1000 1986 projectje

hallo, zal me even voorstellen ben thomas 20 jaar oud en woon samen met me vriendin in schildwolde. ben op het moment bezig met me eerste auto monteurs diploma. verder zijn me hobby's sleutelen en bromfietsklasse grasbaanrace rijden.

tijdje terug had ik samen met me vriendin besloten om haar auto te verkopen en om er een oldtimer voor weer te kopen, wat het precies moest worden was nog niet duidelijk, voor mij iig nog niet, me vriendin wist het al wel zeker er moest een mini komen! dit zag ik niet helemaal zitten. eerste auto waar we naar gingen te kijken wat een opel kadett olympia deze auto viel zo tegen dat we deze maar hebben laten staan. volgende auto waar we naar gingen kijken was een kever, deze was in redelijke staat maar me vriendin voelde er niks voor. vervolgens zijn we nog wezen kijken bij een mini in hoogeveen met een niet goed werkende versnellingsbak en erg veel roest, ook deze hebben we laten staan |:( inmiddels was ik het rond vliegen zo zat dat we even een tijdje rust hadden genomen.

vervolgens liepen we tegen een mini aan op marktplaats die ons wel wat leek, nou zo gezegt zo gedaan mijn eigen passat volgetankt en vanuit groningen richting overijssel. daar aangekomen stonden we voor een auto waar kwa roest niks ernstigs aan te zien was behalve de standaard punten. toen maar eens even een proefrit, waar mij opviel dat de auto erg beroerd liep vermoedde dat de ontsteking verkeerd stond. verder nog een ruime stuur en fusee kogel waargenomen maar verder niks ernstigs. na wat te onderhandeld hebben stond de auto op onze naam, en konden we volgas ( uhum uhum ) met 90 richting schildwolde. gelukkig geen problemen gehad onderweg. thuis direct even wat met de ontsteking gekloot wat resulteerde in een 100x beter lopende mini.

aantal dagen later even in de buurt een setje contactpunten en condensator opgehaald en direct maar gemonteerd. ook direct even een ander interieur opgescharreld van een ouder type mini, aangezien dat van ons is slechte staat verkeerde :((

plannen die we hebben voor de mini zijn het bijwerken van de roestplekken, motor even opfrissen, en een sejte andere wielen monteren aangezien dit nergens na lijkt met de wielkas verbreders. zal een beetje update's proberen bij te houden zodat ik er een leuk projectje van kan maken.

heb inmiddels meer dan genoeg getypt dacht ik :+) dus ik sluit dit gelul maar af met wat foto's



RE: Mini 1000 1986 projectje

Ziet er leuk uit,

De wielen zullen er wel af gehaald zijn voor de verkoop. Was bij mij ook het geval, maar je kan dan wel wielen halen die je zelf mooi vind.

En volgas en 90? Maar zal naar de afstelling wat beter zijn geworden?! Ik haalde 117 (navigatie) op snelweg met std 998.

RE: Mini 1000 1986 projectje

afstelling was inderdaad belabberd, ontsteking staat nu stukken beter en de nieuwe condensator en contactpunten hebben hem ook goed gedaan. heb gisteren 130 aangetikt op de teller dus dat zit wel goed, stukken beter dan het was d:)b

RE: Mini 1000 1986 projectje

Leuke Mini!

Een goed afgesteld 1000'je moet echt wel 135 kunnen rijden :) (GPS). Stage 1 haalt 'ie met veel moeite 145 km/u (GPS). Ik denk dat als je smalle banden hebt je ietsje meer kunt halen.

RE: Mini 1000 1986 projectje

ja dat moet wel te halen zijn, reed nog niet volgas namelijk doe het liever beetje rustig aan dan hem constant op zijn max te trappen. van de week even met de strotoscoop de ontsteking afstellen op het werk, direct maar even auto van onderen helemaal bekijken. vandaag trouwens nog even de stoelleuning vast gelast aangezien alle tandjes waren afgebroken en je dus letterlijk in de auto lag :+) beetje beun maarja dat is dan niet anders.

RE: Mini 1000 1986 projectje

inmiddels al aardig wat veranderd aan de auto, gisteren bij [Bedrijfsnaam] een setje 12x6 starmag velgen gekocht ( super service daar! ) vandaag even op het werk nieuwe bandjes besteld die zullen morgen wel komen dus dan direct maar even monteren en balanceren d:)b verder heb ik de witte strepen op de motorkap opnieuw gespoten aangezien de vorige eigenaar ze eigen naar erop had geschreven |:( ook zit er een verlagingssetje aan te komen aangezien die nu nog wat te hoog staat. denk dat die dan icm de instelbare gaz schokbrekers aardig stug moet worden :D morgen foto's !

gr thomas

RE: Mini 1000 1986 projectje

hee thomas waar blijven de foto's

RE: Mini 1000 1986 projectje

bij deze de foto's, heb naast de velgen ook even chromen kentekenplaat houders gemonteerd en witte knipperlicht kapjes, doet em goed vind ik :D bandjes lijken op de foto's glad maar die zijn gewoon nieuw :P volgende stap word high low setje aan de achterkant en de auto even grote beurt geven ;)

trouwens wanneer word ik nou eens gespot!! :+) heb er in 2,5 week bijna 1000km mee gereden d:)b


RE: Mini 1000 1986 projectje

inmiddels zijn we begonnen om de mini compleet aan te pakken, al erg veel plaatjes, roest en plamuur tegen gekomen. maar het moet wel weer goed komen deze winter, we kunnen gelukkig sleutelen in een verwarmde schuur!

RE: Mini 1000 1986 projectje

He wat leuk, Onze Jack Russell heeft bijna dezelfde vlek op zijn rug qua vorm alleen heeft ie staande oortjes

RE: Mini 1000 1986 projectje

Dat is altijd het 'leuke' van een mini te strippen.
Afwachten wat je tegen kom, en zien wat de mini in al die jaren al beleeft heeft.

Veel succes met het opknappen!

RE: Mini 1000 1986 projectje

inmiddels zijn we weer een stukje verder, blok is eruit, ramen, achter subframe etc. nou het voor subframe enzo en dan kunnen we beginnen met het plaatwerk.




plaatjes beunerij op een behoorlijk aantal plekken, moet nog even kijken wat is daar allemaal mee ga doen.

RE: Mini 1000 1986 projectje

ha die thomas

hoe gaat het met de mini, schiet het ee beetje op?

als je hulp nodig hebt hoor ik het wel

groetjes erik

RE: Mini 1000 1986 projectje

he erik, schiet niet echt op erik ben 6 dagen in de week aant werk dan ben ik zondags meestal blij als ik even niet aan auto's moet sleutelen :P maar ga er zo snel weer mee bezig zodra ik met het plaatwerk begin dan heb ik wel wat tips nodig van de expert :D dan neem ik wel even contact met je op.

RE: Mini 1000 1986 projectje

en nu????????

is ie al klaar???

RE: Mini 1000 1986 projectje

nee bijna !! haha nee kom er elke keer niet aan toe, elke keer als ik er mee bezig wil loop ik tegen een auto aan voor de handel die dan eerst klaar moest. en laatst raam mechaniek kapot gehad van de kadett dus toen moest dat eerst.

en ik ben opzoek naar een betaalbaar c02 las apparaatje dus als je iets weet dan hoor ik het wel!

RE: Mini 1000 1986 projectje

Ziet er goed uit zo met die vlag op het dak.

Maar wij gaan voor de groninger vlag als de mini
klaar is.