Mini 1000 '87

RE: Mini 1000 '87

Na augustus wist ik het zeker, ik wil een mini. ErikL heeft me over de streep gehaald door zijn prachtige mini te lenen voor trouwfestijn in augustus. Ik ben van kinds af aan al fan van mini's, maar het gebrek aan geld en ruimte heeft mij er altijd van weerhouden om een mini te kopen.


Nu, een krap half jaar later is het zover:

Ik heb 2 mini's gekocht. Een gedemonteerde '87-er mini 1000 die helemaal gelast en geschuurd is, bijna klaar voor het strakmaken en spuiten. Bij deze auto hoorde ook een '85-er mini 1000, die helemaal compleet is, maar al een paar jaren stil staat. Heeft wat opknapwerk nodig, maar geen complete restauratie. Wel voorzien van een cooper interieur/houten dash en 12" 5-spaaks Revolution velgen :D .
Genoeg onderdelen om de '87 mini helemaal spic en span te maken.

Plan;

*De gedemonteerde mini als lange termijn project --> opbouwen naar eigen smaak, waarschijnlijk old english white met een zwart dak. Dit wordt mijn hobby-project, de vorderingen zal ik hier bijhouden.


Komend weekend de auto's halen, dan komen er ook foto's!!

RE: Mini 1000 '87

Welkom d:)b

RE: Mini 1000 '87

hey,

leuk project, en goede vooruitzichten,
veel succes en welkom hier,

greetz seffens

RE: Mini 1000 '87

Vandaag is de mini gehaald met een auto-ambulance en in de garagebox geduwd.

De rest van de onderdelen (bumpers/ramen/etc.) haal ik volgende week op.

De oppervlakkige roest op de kale delen wil ik wegborstelen en daarna behandelen met een roestoplosser, daarna gaat de hele auto in de epoxyprimer.
1 van de deuren moet een klein plaatje in gelast worden, de achterklep en motorkap zijn keihard en al geschuurd.

Ik heb er al zin in :9~

RE: Mini 1000 '87

Zo....

De mini heeft 4 jaren in een garagebox gestaan, wachten op betere tijden. Nieuwe baan, nieuw huis, kindje en nog 2 oldtimers zorgden ervoor dat ik niet aan de mini toekwam. De andere oldtimers zijn verkocht (saab 900 en vw polo), de mini staat nu in de garage bij huis :D .

In 2014 heb ik een rijdende mini uit 1978 aangeschaft, omdat ik ook graag in een mini wilde rijden! :P dat is een mooie groene mini met wit dakje, 1300 motor en metro turbo remmen. Niet perfect, maar wel netjes. Ik heb er een cooper interieur in gemonteerd, revos onder gezet en gp arches in matzwart aan geschroefd. Deze zomer kanik daar weer van genieten.

Hoop wat meer op dit forum te zijn, ook voor raad en daad.

RE: Mini 1000 '87

Jou problemen en oplossingen komen bekend voor bij mij en vele anderen denk. Maar.... Alles op z'n tijd