Mini 1000 '87 project

RE: Mini 1000 '87 project

Na een tijdje zoeken naar een Mini, heb ik er vandaag een gevonden :)
Ik ben gister al bij een auto geweest om te kijken, maar dat was 1 groot stuk gatenkaas, en nog veel te duur voor wat het was. Ik zag eigelijk gelijk al dat het niks was. Ik was net terug, belde m´n baas me op dat hij er nog eentje wist te staan, en die ik voor een leuk prijsje kon overkopen. Daar ben ik net geweest, en de auto was in goede staat. Hij is helemaal gestript, dus je kon gelijk goed zien waar hij roest had, en waar het plaatwerk nog gaaf was.
Ik ga hem deze week ophalen, en dan komt hij op de garage te staan.
De enige plekjes die ik heb kunnen vinden zijn bij de parafan (2 gaten), en achter de bumpers. Verder wat aanslag bij de rechter raamstijlen, maar dit is niet doorgerot.
Hier heb ik 2 foto's (slechte kwaliteit, is gemaakt met een telefoon |:( )
Meer foto's volgen deze week! :D
De kleur is trouwens rood, mn mobiel verkleurt de foto's een beetje :P


default

RE: Mini 1000 '87 project

altijd mooi zo'n bakkie!
wat zijn de plannen met dit project?

Gegroet,
W.W

RE: Mini 1000 '87 project

wedden dat je meer roest hebt!
kijk maar even bij mijn project dan kom je hetzelfde tegen.
hoop toch het best voor je! maar pak m gelijk goed aan!

RE: Mini 1000 '87 project

Er zal idd vast wel meer roest zitten, maar zoals het eruit ziet valt het reuze mee, zelfs de deuren zijn onaangetast.

Mijn plannen?
Eerst wil ik hem gewoon ''afmaken'' voor zover een auto af kan :) Daarna een het blok kietelen of een 1300 erin zetten. Maar dat is allemaal voor later, eerst de plekjes weghalen en strakmaken!

RE: Mini 1000 '87 project

Hij word vanmiddag opgehaald, dus vanavond meer foto''s!

RE: Mini 1000 '87 project

De Mini staat nu op de garage, en ik heb even snel de rechter deur en de motorkap erop gezet :)

Helaas ben ik bij de linkerdeur wat roest tegen gekomen, dus die heeft ook wat aandacht nodig.

Meevallers:
De bodem van binnenuit is nog gaaf
De bodem van onder is nog goed
De subframes zijn nog goed(!)
8.4'' schijven aan de voorzijde(!)
De motor had zo'n 4 maanden stilgestaan, maar starten en lopen!!! En hij loopt als een zonnetje :D

Tegenvallers:
Rechterdorpel zit een klein gat in
Oppervlakkige roest bij de raamstijlen(valt opzich wel mee)
Nieuwe paravan nodig :x

Foto's!


RE: Mini 1000 '87 project

Dilemma: De kleur.
Ik wil hem het liefst donkerblauw hebben, maar dan moet de binnenkant ook gebeuren, want anders heb ik 2 kleuren, en dat vind ik niet mooi.
Dus, hij zou dan donkerblauw moeten worden.
Maar als ik hem donkerrood hou, dan is hij meer waard vanwege de orignele lakkleur.
Scheelt trouwens ook een hoop geld, want ik hoef alleen de buitenkant te laten doen.

Ik heb vandaag even de blanke delen in de grondverf gezet, en ik heb bij de raamlijsten de oppervlakkige roest weggehaald, wat niet oppervlakkig bleek te zijn :| Maargoed, nu heb ik 2 gaatjes van 2 cm, dus die moeten dichtgelast worden. Over anderhalve week heb ik een week vakantie, dus dan is hij echt aan de beurt! :D

RE: Mini 1000 '87 project

aangezien het geen bijzonder model is zal het weinig uitmaken in waarde of hij de orginele kleur is hoor.. doe er mee wat je zelf wilt ;)

RE: Mini 1000 '87 project

meer waard vanwege originele kleur, absoluut niet waar...

pas als het om een mk1 gaat of een echt speciaal model is dat belangrijk.. nu gewoon doen wat je wilt...

RE: Mini 1000 '87 project

ook al hou je dezelfde kleur, pak lekker de binnenkant mee, er is heel veel wat je toch ziet als de mini weer opgebouwd is(aan plaatwerk)
Bovendien, wat kost dat nou meer? 300 euro?

Ziet er overgens wel gaaf uit :)

RE: Mini 1000 '87 project

Bedankt voor de reacties! :)

Ik dacht dat het algemeen het geval was, dat wanneer je dezelfde kleur houdt, dat hij dan meer waard is.
Als dat niet zo is, dan laat ik hem donkerblauw spuiten.
Ik zit er aan te denken om de bumpers weg te laten, zodat de voor en achterkant helemaal strak wordt.
Zoiets als Barry op miniasfaltvreters.nl

RE: Mini 1000 '87 project

Inmiddels de rotte plekken eruit geslepen, en daar wordt vanaf maandag a.s. nieuwe plaatjes in gelast.
Ook heb ik de bevestigingsstrip voor de voorbumper eraf gehaald (moet nog even strakgemaakt worden). Ook heb ik dat bij de achterkant gedaan, maar dat moet eerst gelast worden voordat ik de andere helft doe :|

Het gaat nog niet zo snel allemaal, maar volgende week wil ik een hoop gaan doen!

Oja trouwens, ik heb de Mini vorige week op de brug gehad, en de bodem is nog keihard! Scheelt dus een hoop tijd en werk :D

RE: Mini 1000 '87 project

Zo, vandaag nieuwe olie, oliefilter en koelvloeistof gekocht en erin gegooid.

Vanmiddag kwam ik erachter dat hij olie lekt. Ik heb nog niet precies kunnen zien waar.
Maandag maar weer de brug op!

RE: Mini 1000 '87 project

Afgelopen week nog een paar dingetjes gedaan.
Bij de sloop heb ik nog wat onderdelen gekocht wat ik miste, of wat kapot was (zoals een kapot gedraaide drukdop van de radiateur).

Ik heb de strip van de bumperbevestiging eraf geslepen, en toen kreeg ik dit resultaat:



Later zag ik dat die strip die erop gepopt zit er ook nog af kon, dus toen kreeg ik zoiets:



Ziet er gelijk al erg netjes uit. Nog even strakmaken, en dan is dat ook weer klaar.

Hij lijkt hier wel een stuk breeder door vind ik!

RE: Mini 1000 '87 project

Gaat allemaal lekker zo te zien en de roest valt ook alles mee zo te horen.

Dennis

RE: Mini 1000 '87 project

Dat valt inderdaad goed mee!
Alleen 1 deur is verrot, maar die ga ik waarschijnlijk nog repareren in plaats van een nieuwe deur, omdat dat nog te overzien is. Ook is de motorkap niet goed, en de achterklep heeft een deuk + roest.
Hij heeft dus wel wat plekken, maar vrij klein, dus nog goed te behandelen.


De enige echte plekken zijn:
Achterklep
Motorkap
Paravan
Deur
Raamlijsten links en rechts achter

RE: Mini 1000 '87 project

hmmm....zie ik bij de eerste paar foto's sluipreclame voor blokker, hahaha.

Leuk projektje. De kleur zal inderdaad weinig uitmaken.
Zolang het spuitwerk wat je gaat doe maar GOED gebeurt gaat de waarde zelfs waarschijnlijk omhoog!
Niet alleen de prijs van je bakkie maar ook je eigenwaarde (het gevoel wat je hebt als ie mooi in de lak staat!)
Let wel op dat je dan de kleur op het paspoort van je mini ook MOET wijzigen!!! Ik weet niet of daar kosten aan zijn gebonden?

veel plezier met het beestje!

mzzl

RE: Mini 1000 '87 project

stefan_ schreef:
(...)laat ik hem donkerblauw spuiten.
Ik zit er aan te denken om de bumpers weg te laten, zodat de voor en achterkant helemaal strak wordt.
Zoiets als Barry op miniasfaltvreters.nl
http://www.miniasfaltvreters.nl/Leden/P ... 20back.jpg




Wil je helemaal die kant op met de Mini?
Dus ook de brede (13") velgen eronder, en eventueel nog een kooi erin ofzo?
En de laatste vraag.. Donker blauw of donker blauw. Heb je misschien een plaatje van de kleur die je in je hoofd hebt?

Succes verder! :)

RE: Mini 1000 '87 project

Ik vindt een bumperloze Mini persoonlijk erg mooi als het strak is.
Bij m n eigen oudje vindt ik het zonde , maar in jouw geval heeft het wel wat.

Succes ermee verder.

Gr. Martijn

RE: Mini 1000 '87 project

Tja Blokker hahaha, toen stond hij nog bij de vorige eigenaar ;)

Ik weet even niet wat ik wil. Ik heb nu ook in m'n hoofd om hem gewoon rood te houden, zoals hij orgineel was. Dit vind ik ook wel mooi, als het inderdaad echt goed gebeurd.
De kleur die er nu op zit hebben de vorige eigenaren gedaan met spuitbussen, maar dat is een beetje mislukt :?


Ik weet nog niet of ik hem helemaal hetzelfde wil, maar in ieder geval een strakke voor - en achterkant, en sportspack verbreders.

Edit: En uiteraard kuipstoelen erin. Misschien dat ik de bekleding er ook uit laat, dus alleen de deurpanelen en matten erin. Maakt dit erg veel herrie tov een standaard interieur?

RE: Mini 1000 '87 project

Vandaag even met de monteur van mn aankomende stageplek aan het praten geweest, blijkt dat hij in de voorraad nog wat Mini spullen heeft liggen! Ik heb vanmiddag een achterklep gratis meegekregen van een Jubilee die er nog heel goed uitzag! Hier en daar wat vliegroest, maar niks ernstigs. Ik heb hem gelijk kaal geschuurd, zodat hij binnenkort in de grondverf kan.
Mooi meegenomen :D

RE: Mini 1000 '87 project

kaal tot het metaal? dan moet je hem zo snel mogelijk behandelen.. anders heb je je vliegroest snel weer terug ;)

RE: Mini 1000 '87 project

Dat weet ik, maar hij ligt gewoon binnen :) Ik denk dat ik vanmiddag met grondverf aan de slag ga.
Vanavond even kijken of ik een goede motorkap kan regelen :)

RE: Mini 1000 '87 project

Klepje:
Kaal geschuurd


Grondverf


Ik vond hem zelf wel goed gelukt :)

RE: Mini 1000 '87 project

Gister bij mijn oom geleerd hoe ik moet lassen. dit ging verassend goed, dus binnenkort lassen aan de Mini.

Net de achterklep bijgewerkt, want er zat een klein deukje in. Even met plamuur er overheen en morgen schuren, en kijken of het goed is.

Bij het openen van m'n remtrommels zaterdag zag ik dat mijn remcilinders zo lek als een mandje zijn, dat verklaart waarom hij niet remde :P
Ook mijn remblokken zijn daardoor helemaal vettig, dus daar moet ik ook andere voor hebben.

Tot zover :x

RE: Mini 1000 '87 project

Ik dacht vandaag: ik haal even stalen velgen op, dan kunnen die eronder, ivm eventuele beschadigingen enzo. Achterwielen erop, geen probleem. Bij de voorwielen was ik vergeten dat die 10'' velgen niet over mijn schijven passen :x

Maarja, ik heb nieuwe deurhendels gekregen van m'n stagebedrijf O:) Chroom, vind ik mooier als wat ik nu heb. Misschien dat ik er nog een 'Special' grill op zet.
Verder heb ik nog niet zo heel veel kunnen doen. Ik hoop dat m'n wielremcilinders en m'n remvoeringen morgen binnen zijn, dan kan ik daarmee aan de gang.



RE: Mini 1000 '87 project

Vandaag heb ik van de rechterdeur de huid eraf gehaald op m'n stage. Morgen gaat de nieuwe huid erop als het een beetje meezit.
Dan hoef ik dat niet meer te lassen. Het enige wat ik nog moet lassen is de paravan, dorpels ( +/- 8 cm elke kant), en de raamstijlen links en rechts achter.
Ik heb helaas weinig tijd om met de Mini aan de gang te gaan :(


Edit: wielremcilinder en remvoeringen zijn nog steeds niet binnen :?

RE: Mini 1000 '87 project

ziet er goed uit man :)

Altijd leuk om mensen zo bezig te zien met hun mini :)



Tis ook niet zomaar een 'auto'

RE: Mini 1000 '87 project

Ja vind ik ook altijd leuk :D

M'n deurtje is nu klaar, en gisteravond de bovenste rand van het dashboard opgehaald.

Het wachten om de Mini op te bouwen is niet leuk :| Ik ga in ieder geval binnenkort de binnenkant een nieuw kleurtje geven, dan kan het interieur erin.

RE: Mini 1000 '87 project

Ik heb een foto gevonden van hoe hij ongeveer gaat worden, behalve de bumper, en de verbreders worden gewoon rood.


RE: Mini 1000 '87 project

is wel een erg mooie kleur rood ....

Jaapio

RE: Mini 1000 '87 project

Zeker, vond ik ook. Ik heb besloten om het eerst zelf te gaan doen, van de zomer oid laat ik hem spuiten. De binnenkant word zwart, het dak zwart de rest rood.
Van de zomer word dan de buitenkant professioneel gespoten.
Nu heb ik de centen even niet om het te laten doen, en ik wil toch een vers laagje er overheen.

RE: Mini 1000 '87 project

Blijf je bij 12" of ga je een maatje groter strax?
Sportspack erop of andere verbredertjes, want ik kan niet zo goed op het voorbeeld zien of het een SP is.

Wel mooi, rood met zwart dak! Retro! O+

RE: Mini 1000 '87 project

Ja ziet er wel strak uit he? :D Ik denk dat ik voorlopig bij 12'' blijf. Ik kan wel aan verbrede worstvelgen komen, dezelfde die ik nu heb. Zijn al gestraald en moeten 200 euro kosten. Maargoed, die blijven nog wel ff liggen, dus ik maak hem eerst af. Als ik een keer geld over heb, is dat misschien een optie. Maarja dan moet ik ook weer andere banden hebben etc. Moet ik dus nog maar even zien. Ik denk dat ik vandaag verf ga halen voor de binnenkant.

Volgens mij is het een sportspack op de foto's, dat komt er ook nog op :D

RE: Mini 1000 '87 project

Vandaag eindelijk een keer druk bezig geweest!

De linkerkant van de auto en de verbreders gespoten :) Morgen is de voorkant aan de beurt


RE: Mini 1000 '87 project

Gewoon met Motip gespoten?
Ziet er goed uit!

RE: Mini 1000 '87 project

Ja klopt;)

Ik heb best wat complimentjes gehad van het weekend :D
Het dak, voorkant en rechterkant moet nog worden gedaan (verf was op :x )

RE: Mini 1000 '87 project

hmm ziet er wel goed uit,

Probleem lijkt mij de lak is erg kwetsbaar. Je moet erg voorzichtig zijn want je tikt het er zo af,

Alhoewel je nu een schade hebt of een putje, je het gemakkenlijk kan repareren.

Ik vind het netjes :D

RE: Mini 1000 '87 project

Jaa kwetsbaar zal het wel zijn denk ik, maarja, je zet het dan ook niet net als een fiets tegen een muurtje aan. En inderdaad, als ik wat schade heb, schuur ik het een beetje, en spuit ik het weer bij :) Goedkoper als bij de spuiterij >:)


Waarschijnlijk is dit gewoon tijdelijk, tenzij het echt goed blijft zitten allemaal.

Vandaag heb ik de andere kant een beetje onder handen genomen, en de voorkant. Mk1 grill gekregen van m'n stagebedrijf, opnieuw zwart gespoten en erop gezet, en de knipperlichten.
Ik ben alleen m'n koplamp behuizing kwijt :?

RE: Mini 1000 '87 project

Pff, vandaag het subframe achter vervangen. Wat een rotwerk is dat als de Mini niet op de brug kan :x
Maargoed, de nieuwe zit er onder na veel geklooi :D
Hier en daar missen nog wat bouten, maar dat komt vrijdag wel. Ik had er ff geen zin meer in vandaag :r


Ik heb trouwens 1 subframe bout afgebroken, bevestiging achter het opbergvakje. Als iemand er nog eentje heeft liggen hoor ik het wel :)

RE: Mini 1000 '87 project

Nieuwe koplampen! :D Afkomstig van een Jaguar XJ



RE: Mini 1000 '87 project

nu nog een chrome grill, ( van een jaq :P ) Beetje modificeren

RE: Mini 1000 '87 project

Hoor ik daar Jaguar??!! (sorry, momenteel helemaal into Jag's...) :P

Hoezo koplampen van een Jag? Mijn Jet Black heeft ook van die platte, maar of die van een Jag afkomstig zijn??

Ik ben wel erg benieuwd naar die plannen met een Jaguar grille! Welk type grille pak je daarvoor?

RE: Mini 1000 '87 project

Volgens m'n baas zijn dit koplampen van een XJ (hij zit al 40 jaar in de Jaguar wereld).
Ze zijn ook helderder als normaal, dus ik vind ze echt vet!:D

Dat van de grille was een grapje van Wats :P Dat word wel heel veel lassen en braden!
Wat er wel in komt van een Jaguar zijn Smits metertjes :)


Update: Gister EINDELIJK !! kunnen lassen! Dus, de mini heeft geen gaten meer. Paravan is dicht, en de gaten bij de raamstijlen zijn nu dicht. Even gladslijpen, plamuren, schuren plamuren, etc :|
Ik hoop dat ik aankomende week nog een beetje tijd kan vinden, dan kan ik dat mooi ff doen, en dan kunnen de zijruitjes erin O:)

RE: Mini 1000 '87 project

Nieuwe uitlaat :9



Normaal gesproken zit deze uitlaat hieronder:



Morgen maar eens eronder hangen, en kijken of dat een beetje staat. Ik denk wel dat ik problemen ga krijgen met drempels :|

RE: Mini 1000 '87 project

Zo, de uitlaat zit eronder :)
Nog een beetje rechtzetten en dan is het goed.
De banaan heb ik op meerdere punten vastgelast. nu moet ik hem alleen nog dichtmaken, strakmaken en in kleur spuiten :|

RE: Mini 1000 '87 project

Ik had vandaag trouwens het gaspedaal eens flink in getrapt nadat hij lekker warm was, en ik zag dat er zwarte rook uit de uitlaat kwam. Is dat olie of staat hij te rijk afgesteld? :|

RE: Mini 1000 '87 project

Een van beide, maar das meer een vraag voor in Techniek. Misschien zelfs eerst even zoeken ;)

RE: Mini 1000 '87 project

Is goed, ik zal even zoeken. Dank je :)

Ik heb net besloten dat er ook maar een hi/low setje onder komt. Dan de schokdempers ff geel spuiten en dan lijkt het net nieuw! :D

RE: Mini 1000 '87 project

goed bezig man! :)

Zeker omdat de jouwe het doet haha ik mis het zo ontiegenlijk erg, de mayfair is ook bijna gestript en kan die onder het mes :)

Show eff nog een zooi foto's man, laat die steeksleutel even liggen en neem 10min de tijd om een zooi foto's te schieten :P ;)

Gr.