Mini 1000 HL 1981

RE: Mini 1000 HL 1981

Hehe eindelijk mijn eigen showcase :D
Jep ik ben nu dus ook in bezit van een eigen mini, en ik moet zeggen, ik vind hem geweldig!

Gister heb ik de mini opgehaald in Noord-Holland, dat was 205 km rijden (enkele reis) en de terugweg heb ik zelf terug gereden met de mini. Wat mij verbaasde is dat ik nergens last van had, hij rijdt dus echt super :D

Maargoed nu over de Mini.
Het is dus een Mini 1000 HL uit 1981. Er zit een 1000cc in (lekker zuinig). Origineel was deze auto beige maar die is in '91 overgespoten naar dit blauw. Ook is er toen een Jet Black interieur in gezet waar ik echt heel tevreden mee ben. Die stoelen zitten heel goed! Nadeel is dat er bij de paravaan 2 plekjes zitten en een klein gaatje in de bodem. Maarja dat mag wel voor een auto van 29 jaar oud of niet dan :P Dat gaatje wordt binnenkort dichtgelast door een maat van mij.

Ohja, over die afstand van 205km van gisteren (bijna constant op de snelweg met een snelheid van 100-120 km/u) reed mn mini 1:17,5 :D

Hier wat foto's











RE: Mini 1000 HL 1981

Vet wagentje,

Goed onderhouden zou ik zeggen! En als t niet je dagelijkse vervoer is beetje selectief worden met wat voor weer je rijdt.
Regen vinden ze niet zo leuk!

RE: Mini 1000 HL 1981

Mooie aankoop, ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Ik denk dat de velgen die er onder zitten ook net wat voor mij zou zijn.

RE: Mini 1000 HL 1981

@MiniJoey, thanks :D en ik heb ook nog een brommer dus ik zal hem niet elke dag gebruiken, maar wel heel vaak :P
@Janz, ik vind de velgen zelf ook heel mooi. En 10 inch rijdt echt lekker :)

RE: Mini 1000 HL 1981

hij ziet er nog erg strak uit! mooi wagentje.
10" is gewoon vet.

Gr, Paul. ;)

RE: Mini 1000 HL 1981

Ziet er echt goed uit...ben er zuinig op..ik zou `m meteen ff een anti-roestbehandeling geven. Alle open ruimtes behandelen.

Groetjes,

Maurice

RE: Mini 1000 HL 1981

Ja wij kregen zaterdag een telefoontje dat we niet meer langs hoefde te komen, omdat hij verkocht was!

Wij hadden deze ook op het oog, en zo te zien heb je een hele goede koop gedaan, wat een nette auto zeg!

Heel veel plezier ervan!

RE: Mini 1000 HL 1981

@paul, 10" is zeker gaaf :D
@Mausje, hij heeft al een volledige tectylbehandeling gehad, of bedoel je dat niet? Er zitten wel wat plekjes op zoals ik al zei maarja de auto is 29 jaar oud :)
@A.J, haha oeps O:) ik zou zeggen succes met de verdere zoektocht! Ben zelf ook lang bezig geweest om een goede te vinden maar als je geduld hebt vind je een mooie ;)

RE: Mini 1000 HL 1981

[size=85:suvtn9ma]Wij zijn toevallig ook afgelopen zaterdag geslaagd, nogmaals veel plezier van je mini! :) [/size:suvtn9ma]

RE: Mini 1000 HL 1981

Kijk dat is mooi :) en bedankt! Jij ook heel veel plezier met jouw mini maar dat zal wel lukken denk ik zo :P

RE: Mini 1000 HL 1981

Hier nog wat fotootjes, intussen weer 500km verder :9

Blokje


Interieur


Kofferbak met reservewiel, krik en zelfgemaakte bodemplaat (zat bij de mini :P)


En hier tijdens het verversen van de olie en vervangen oliefilter dat ik vandaag heb gedaan :)

RE: Mini 1000 HL 1981

Hey, leuke Mini man! Ik heb dit topic volgens mij gemist. (kijk meestal naar de avatars, die van jou was eerst anders) ;)

Heel veel plezier ermee, en wees er maar zuinig op d:)b

RE: Mini 1000 HL 1981

Haha thanks en ja mijn avatar was eerst anders :) Maarja als je eenmaal een mini hebt wordt de avatar natuurlijk wel veranderd naar je eigen mini heh :P

zuinig zijn zal ik zeker doen, vandaag de hele voorkant in Turtle Wax gezet en binnenkort de hele achterkant :)

Er zitten helaas wel wat plekjes op maar ach dat mag wel voor een mini uit '81 :P

RE: Mini 1000 HL 1981

Mijn linkerbuitenspiegel moet ik regelmatig bijstellen (eens in de 2-3 dagen) omdat hij naar achter wegzakt zegmaar (zodat je naar de mooie blauwe lucht kijkt ipv de auto's achter je...).
Ligt dit aan slijtage of is dat te verhelpen met iets vastdraaien?

RE: Mini 1000 HL 1981

Ligt aan de spiegel. Je kunt het spiegeltje eruit halen, voorzichtig natuurlijk. Als het een verstelbare is, dan zit er aan de binnenzijde een veertje met een schroefje.

RE: Mini 1000 HL 1981

Oke bedankt ik zal ff kijken morgen :)

RE: Mini 1000 HL 1981

Volgende probleem :( mini verbruikt 1 liter olie op de 400 kilometer.
Heb ook al geprobeerd om zo'n goedje erin te doen dat keerringen en pakkingen zou herstellen, maar tevergeefs. Bij [een sponsor] geweest vandaag en die vertelde dat ik 2 dingen kon doen;
Optie 1: gereviseerd blok kopen à €1635
Optie 2: 2e handsje kopen en hopen dat die dat probleem niet heeft..

Zijn er eventueel nog andere suggesties? ik vind 1635 euro wel erg veel gezien de mini maar 1850 gekost heeft :(

default

RE: Mini 1000 HL 1981

dit had mijn oude blokje ook, die lekte en verbruikte olie! Ongeveer hetzelfde als jou blokje.
IK heb 2 weken geleden mijn blokje vervangen door een ander goed blok, nu heb ik geen last meer van olie verbruik en geen olie lekken.
De man wie mij heeft geholpen heeft al heel veel Mini's gerestaureerd zij hij, en volgens hem komt het olie verbruik bij 1000tjes meestal door de klepseals/klepsteelrubbers (of hoe het ook heet)
Die sponsor denkt natuurlijk ook: ik zeg lekker dat er een ander blok in moet, dan verdien ik lekker veel >:)
En een kannetje olie is natuurlijk goedkoper dan een gereviseerd blok, alleen is het bijvullen om de paar dagen erg vervelend |:(

RE: Mini 1000 HL 1981

Zou ik mogen vragen waar jij je blokje hebt gehaald? O:)
Een tweedehands blokje vind ik ook wel een goede optie, maar het is natuurlijk nog steeds een gok

default

RE: Mini 1000 HL 1981

ik heb mijn blokje gewoon via marktplaats gekocht, had ongeveer maar 40.000 km gelopen (merkte ik ook wel aan de staat), en was altijd van een meisje geweest die niet harder dan 100 durfte in haar mini :P
Op marktplaats en hier bij het kopje aangeboden staan er genoeg blokjes :)
Eerlijk gezegt zou ik dan ook voor een 2e hands blokje gaan, en dan veel onderdelen vernieuwen zodat het weer een tijdje meegaat :)
Ik zou lkkr een 1000tje zoeken, zijn goedkoper en de staat is meestal veel beter dan 1300 tjes.
En dan een stage1 kitje erop en je Mini gaat als de brandweer ;)

RE: Mini 1000 HL 1981

Goed idee dan ga ik maar op marktplaats kijken :P
Wat heb jij zoal aan het blokje vervangen?

En een stage 1 kitje klinkt wel nice, maar ik heb nu een standaard (dat kleine) uitlaatje en dan is het geluid in de auto eigenlijk wel prima, moet die ook meteen vervangen worden bij een stage 1 kit?

default

RE: Mini 1000 HL 1981

Voor rond de 100 euro heb je al een 1000tje (ik was wel iets meer kwijt gezien de staat)
ik heb veel vervangen:
onsteking, waterpomp, carb gereviseerd, luchtfilter, koppelingscilinder, en veel kleine dingen zoals pakkingen en keerringen :P In totaal zo een 300 euro aan nieuwe onderdelen.
Als je een stage1 kit plaats moet je ook je uitlaat vervangen ja ;)
Geloof me met een sportuitlaat is het geluid nog veeel mooier 8) en alle aand8 die je trekt van mensen die kijken :P

RE: Mini 1000 HL 1981

Oke bedankt voor alle info, heb net eens zitten kijken op marktplaats maar daar staat niet zoveel...
Zal eens een berichtje op het forum zetten :)

default

RE: Mini 1000 HL 1981

graag gedaan, daarvoor zijn we op het forum :P
Er zijn genoeg mensen die nog ergens in een schuur een 1000tje hebben staan, als je idd een oproep plaatst krijg je heus wle wat reacties :)

RE: Mini 1000 HL 1981

Vandaag even het interieur wat geordend (voornamelijk de matten).
Alles hing los wat er erg slordig uitzag. Nu alles vastgezet met klitteband zodat het vast zit maar toch nog losgehaald kan worden (voor eventuele toekomstige reparaties).





RE: Mini 1000 HL 1981

Hey Rick,

Dat heb je mooi opgelost zo. d:)b
Is weer een groot verschil.
Nu nog een (nieuw) blok.

RE: Mini 1000 HL 1981

Ha die Robin, ik wist niet dat je een account had :P
En ja morgen ga ik een ander blok halen :P (in Lelystad!)

default

RE: Mini 1000 HL 1981

ziet er netjes uit d:)b :D en de foto's van je blok zien we wel komen!

RE: Mini 1000 HL 1981

Thanks :P er moet nog wel het e.e.a. gebeuren aan het interieur (radio inbouwen, boxen inbouwen, nieuw dashboard want deze is gescheurd op verschillende plaatsen) maar dat is niet erg. Het leuke aan de mini is, is dat je alles een voor een naar eigen smaak kan aanpassen :P
Foto's van het blok zal ik morgen meteen maken, tenminste als ik dat blok koop wat ik op het oog heb ;)

RE: Mini 1000 HL 1981

Risky schreef:
tenminste als ik dat blok koop wat ik op het oog heb ;)




Zal toch wel?? ( als je er helemaal vanuit Roosendaal naartoe rijdt )

RE: Mini 1000 HL 1981

Ik ga er wel van uit ja, het ziet er uit als een goed blok en tsja of hij echt goed is merk ik pas als hij in de mini zit en als ik ermee rijd :)

RE: Mini 1000 HL 1981

Zo, het blokje staat thuis :P
Moet nog het e.e.a. aan gebeuren, maar dat doe ik rustig zodat ik zkr weet dat het goed gebeurd ;)

Hier een foto :D

RE: Mini 1000 HL 1981

Let wel even op dat het blokje wat je nu in de mini hebt liggen een A-blok is. Je "nieuwe" blok is een A+. Daar zitten wat verschillen in als het gaan om aansluitingen. Voornamelijk van de electronica van de startmotor en de uitvoering van de koppeling.

Verder veel succes met het reviseren en ombouwen van het blok.

RE: Mini 1000 HL 1981

Ja dat had ik al opgemerkt, maar de ombouw moet volgens mij gewoon lukken :)
Ik ga in ieder geval mijn best doen. Dit blokje zou maar 55xxx km hebben gelopen dus ik ben benieuwd!

default

RE: Mini 1000 HL 1981

hee je hebt hem eindelijk :D mooi man!
Nu lkkr opknappen zodat ie weer een tijdje mee kan d:)b

RE: Mini 1000 HL 1981

Haha ja zkr :P
Eerst wat delen vanaf halen (radiator e.d.) dan goed schoonmaken, nieuw likje verf en wat dingen vervangen waaronder de ontsteking, want die is versleten :)

RE: Mini 1000 HL 1981

Hey rick,

ziet er goed uit man. d:)b
veel plezier ermee.
hij heeft zeker een goede eigenaar gekregen.
nu kan je nog meer van je mini genieten.
Heb je die versnellingsstang nog los gekregen?

RE: Mini 1000 HL 1981

Na wat demontage en veel schoonmaakwerk (8 bussen remmenreiniger, een schoonmaakborstel en een tandenborstel) staat het blokje er een stuk netter bij :D



RE: Mini 1000 HL 1981

In de tussentijd al een aantal dingen gedaan, waaronder het blok zijn nieuwe kleurtje geven :)
Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren (nieuwe pakkingen hier en daar, kleppendeksel spuiten, koppeling fixen) maar hij begint er al wel beter uit te zien vind ik :D :P



default

RE: Mini 1000 HL 1981

ziet er mooi uit zo, met die gouden kleur d:)b! bijna niemand anders heeft dit >:)

RE: Mini 1000 HL 1981

Thanks :D ben er zelf best tevreden mee, en idd goud hebben niet veel mensen ;)

RE: Mini 1000 HL 1981

Nice work! d:)b

Ze hebben van die blikjes energie bij de aldi die heten Goldenpower. Misschien wel blits om over je bobine te schuiven... 8)

default

RE: Mini 1000 HL 1981

haha en het is nog grappig ook :P ik zou het ook doen als ik jou was Risky d:)b

default

RE: Mini 1000 HL 1981

Ik zou gewoon een mooi nieuw kleppendeksel kopen ;) Dat ziet er meteen wat steviger uit!
Spherix had dat volgens mij ook ooit gedaan, zo'n blikje om de bobine.. wat stilstaan tot gevolg had. Z'n bobine was toen te warm geworden als ik het goed heb. Kan het ook mis hebben hoor, want zie het idd vaker langskomen.

Je blokje begint al op te schieten :)

default

RE: Mini 1000 HL 1981

ik heb zo een rvs omhulsel, zit er al een hele tijd op. En nog geen problemen gehad (ik klop het af haha).
Als je zondag naar de clubdag komt, kom je vast wel zo een mooi alluminium kleppendeksel tegen voor niet teveel :P
Wat ook mooi is (wel duur denk ik) om je huidige kleppendeksel te laten verchromen >:)

RE: Mini 1000 HL 1981

Haha ja dat is een goed idee :D ga ik zeker doen!
Het drankje is nog lekker ook :P

RE: Mini 1000 HL 1981

Vandaag de mini een goede wasbeurt gegeven, hij was helemaal geel geworden van al die voorjaarszooi (planten) :P
Ook meteen in de was gezet dus hij glimt weer :D




default

RE: Mini 1000 HL 1981

ziet er weer mooi uit man :D ! die motorkapstrepen zien er zo ook mooi uit (een brede en smalle strook) d:)b

RE: Mini 1000 HL 1981

Thanks :D En ik ben zelf ook heel blij met die motorkapstrepen, geeft iets extra's :P

RE: Mini 1000 HL 1981

Nice!!

Ga je ook naar de rit in juni t.b.v. het goede doel (Villa Pardoes)? Er zijn al plannen voor een treintje.