Mini 1000 MK5

RE: Mini 1000 MK5

Ik zou beginnen met mij voor te stellen.
Ik ben Steven Voss uit Spijkenisse en heb net van iemand van de club een mini over gekocht. Toen ik klein was zei ik altijd al dat ik ooit in een mini wou rijden en tja nu is het dan zover. De mini is een matige staat. Motor loopt wel heel mooi maar van buiten moet toch wel wat aangepakt worden en wil ik zeker ook zelf wat dingen aan gaan passen.
Nu heb ik mij net ook alvast ingeschreven voor de club en wil ook mee gaan rijden in evenementen.

Dit topic is bedoelt om bij te gaan houden wat ik allemaal met de auto ga doen en heb laten doen.(voor de mensen die dat leuk vinden)
Ik hoop dat ik een leuke mini tijd met jullie allemaal tegemoet gaat. En mijn eerste fototje staat er nu ook vast bij. Meer volgen.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2934_n.jpg

RE: Mini 1000 MK5

Welkom en veel plezier ermee.

Ziet er al leuk uit zo. :)

RE: Mini 1000 MK5

die komt uit bergambacht toch?

RE: Mini 1000 MK5

Het klopt helemaal dat de Mini uit Bergambacht komt. Toen ik hoorde dat Steven de Mini wilde restaureren had het toch wel een hogere gunfactor. Ik ben maar wat blij dat er geen BBQ of aanhanger van gemaakt wordt. :p

Even totaal wat anders, nu ik je nickname zie... Heb jij vroeger Battlefield 2 gespeeld bij Gamert?

RE: Mini 1000 MK5

Ik zag m welles staan op t industrieterrein in schoonhoven als we naar de ah gingen.
Ik ben geen gamer dus it wasn't me...

RE: Mini 1000 MK5

Dat moet dan op de zaterdag bij van Schaik geweest zijn. Tijdens m'n studie was het een bijbaantje voor in het weekend en later was ik daar nogal eens aan het bijklussen en garagekennis aan het ophalen. Wat betreft de nickname doelde ik op Ralffoxx.

RE: Mini 1000 MK5

klopt ja daar stond je wel eens op de hoek geparkeerd.
nu miniloos?

RE: Mini 1000 MK5

Even een update.
Ja ik heb bij gamert gespeeld.

Nu weer terug naar de mini.
Van de week de eerste stappen naar een nette mini gezet.
De auto leeg gehaald voor plaatwerk onder aan de mini. Dat ga ik niet zelf doen maar laat ik doen. Zodra ik hem terug krijg ga ik verder met de mini schuren en bijspuiten en dan wat spullen vervangen. Heb een tijdje geleden een achter subframe opgehaald en wat spullen voor het bevestigen gekocht. Het frame helemaal behandelt en gaat zometeen in de lak zodat ie er netjes onder kan over een tijdje.
Hier wat fototjes van leeg halen van de wagen en de staat van de vloer en voorkant.



RE: Mini 1000 MK5

2 weken geleden bij garage ETC hier in spijkenisse geweest die mij geholpen hebben met plaatwerk.
Was toch meer verrot dan ik dacht. Nu staat de auto voor op de stoep met 1 laag grondverf zodat het niet gaat roesten en de vloer zit al wel in 2 lagen POR 15 anti roest.












Nu zodra het paar dagen mooi is schuren en zelf gaan spuiten (heb wat proef gespoten ging nog niet heel gek).
Als ik het niet mooi vind dan kan ik altijd nog is weer helemaal kaal maken en laten doen.
Moet dan ook subframe achter vervangen. Gaat ook nog leuke klus worden. Iemand die even weet welke remleidingen ik beste kan kopen voor achter (trommel). Wil de boel achter meteen maar vervangen als ik toch er alles af moet halen.

RE: Mini 1000 MK5

Als je dit achter de rug hebt, heb je het ergste gehad, denk ik. Het mooie weer komt er aan, dus dat ziet er goed uit voor dit voorjaar. Rijden met dat karretje!

RE: Mini 1000 MK5

Leuke kleur!

Goodridge remleidingen :+)

RE: Mini 1000 MK5

link

dat de goede set voor mijn 1991 mini?
of iemand anders een goede link voor me voor die remleidingen?