Mini 1275 Racing Green 1990

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Tijd om jullie voor te stellen aan mijn nieuwe aanwinst.
Een 1990 Britisch Racing Green met 1275 motor. Oorspronkelijk komt hij uit frankrijk en in 2004 is hij naar nederland gehaald.

Deze mini heeft een stuk minder werk dan de vorige en er is al een hoop aan gedaan. Nieuwe banaan, nieuwe deuren, super netjes interieur (origineel volgens vorige eigenaar), motor een paar jaar geleden gereviseerd en originele lak. Ik moet zeggen dat ik dat british racing green toch wel erg mooi vind en ben van plan om deze kleur te behouden. Verder heb ik al wat spulletjes besteld en hoop deze aankomende week binnen te krijgen.

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Hee kijk aan :D dat wordt een leuk projectje :D

het kenteken is overigens bijna hetzelfde als die van ons :D 48-pn-gb hahahaha

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Ondertussen zijn we al weer bijna een jaar verder en heb ik deze mini alweer een jaar in mijn bezit. En wat is er een hoop veranderd ondertussen. Ik zal er een korte samenvatting van geven.
Omdat er toch wat plekjes op zaten en ik deze mini goed wil opknappen heb ik besloten om hem helemaal uit elkaar te halen. Ik heb er nog een paar weken mee gereden en daarna begon het demonteren.


Interieur, deuren en glas er uit.


He! Daar zit een gaatje. Ook zijn de vloerdelen in de hoeken erg ingedeukt. Ik vermoed dat ze de mini een keer verkeerd met een 2-kolomshefbrug op hebben getild.


Tijd om de motor er uit te takelen


En daar staat ie dan.


Hmm best veel plek eigenlijk.


Beetje roestig hier en daar.


Subframes er onder uit en het demonteren is klaar.


Geluidsdemping er uit halen. Hieronder gelukkig geen gekke dingen tegen gekomen.


Gaat best goed en snel met een heteluchtpistool en een plamuurmes.


Van een mede minirijder een mooi spit kunnen overkopen. Zo kunnen we makkelijk overal bij.


Helaas een gat onder een van de schokbreker bevestigingen.


Uuhm ja, toen lag de neus er af. Ik ben wat meer van plan en heb besloten om dat maar meteen te doen. Ow en nee er komt geen vtec in hoor. Ik hou het lekker bij de a-series motortjes.


Wat roest bij de buitendorpels dus op advies ga ik deze er maar af halen. Beter maar direct goed oplossen dan over een paar jaar het alsnog te moeten doen.


En helaas is de nieuwe kofferbakbodem en banaan niet erg netjes gelast door de vorige eigenaar hierdoor is deze al aan het roest en zitten er verschillende lagen op elkaar. Ook zijn er allemaal losse stukjes plaat gebruikt terwijl hier een mooi reparatiedeel voor te krijgen is. Dit gaan we dus ook mooi laten maken.



En afgelopen weekend heb ik de banaan er af geslepen en begonnen met een van de dorpels.

Het enige wat ik nu nog moet doen is de andere dorpel er af slijpen. Daarna zo veel mogelijk kaal schuren. Hierna gaat hij naar de lasser voor al het nieuwe plaatwerk behalve de neus. Dan naar de straler en word hij in de epoxy gezet. Als hij dan terug komt kan ik op m'n gemak de nieuwe neus er op zetten en blijft hij roestvrij tot hij naar de spuiter gaat.

default

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Goed bezig! Je zet er wel vaart achter, wanneer moet de Mini weer rijdbaar zijn?

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Ik hoop er van de zomer weer in te kunnen rijden. Helemaal af zal hij dan nog niet zijn maar hopelijk in ieder geval rijdend.

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Leuk project.

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Weer een tijdje verder en heb het niet kunnen laten om toch al aan mn flip front te gaan beginnen :x
Mooie audi 80 scharnieren kunnen bemachtigen uit letland. (kon ze hier in NL nergens vinden)

Subframe met solid mounts bevestigd en de bracebars er op gezet.


Voorkant zit al redelijk goed maar aansluiting met de paravan kan nog wat werk gebruiken.
Lijkt in ieder geval al weer op een mini

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

lekker bezig! Gaaf zo een flipront laten flipperen :)

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Goed bezig Robin! Leuk om te zien dat je het meteen goed aan pakt! Ik zou (als ik de ruimte en tijd had) de mijne ook weer helemaal uit elkaar willen halen en nog beter maken ;)

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

Dank jullie wel :D
Gisteren nog wat leuks opgehaald. Word mijn volgende project (beetje vooruit plannen haha)

Clubman Estate uit 77 \\:)/

RE: Mini 1275 Racing Green 1990

goed bezig.. dat 2e project heb je ook nog wel even wat werk van..

alleen een koets of zitten alle onderdelen erbij ?

Jaapio