Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Hallo forum leden,

Ik zal me even voor stellen ik ben jesse en wordt 23 januari 18 dus tijd voor een leuke auto waar ik altijd al verliefd op was

Ik doe een opleiding voor 2 dagen school en 3 dagen werken in een metaal bedrijf dus het lassen is geen probleem.

Deze mini britisch open gekocht om hem op te knappen en daar na mee te gaan rijden maar tijdens het op knappen ben ik er achter gekomen tot er veel roest in een klein autootje kan zitten.

Genoeg gepraat hier foto's :)







Inmiddels is de mini helemaal roest vrij en gespoten in de kleur mossgrau (RAL 7003). En is het afmonteren begonnen ik zal dit weekend even meerdere foto's uploaden.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Eyy ,

Goed bezig ben benieuwd naar de foto's d:)b.
Zijn er verder nog plannen met de motor of blijft deze zoals die nu is?

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Hier de foto's

Motorisch is die nu nog origineel. Maar als die loopt en apk heeft wil ik een 2e cilinder kop gaan kopen en die helemaal aanpassen (Dit ook verschijnende keren met de brommer gedaan en dat pakte erg goed uit)

Dit was de mini bij het kopen hij heeft altijd buiten langs de weg gestaan en vaak kleine stukjes gereden.




Toen begon het strippen en kijken waar alle roest nou zat of waar nou juist de roest al weg was :P




Daarna zijn we gaan slijpen lassen zetten enzovoort.






Toen begon het plamuren en schuren man man man wat een werk.




Grondverf...




En de kleur na lang denken wat nou het mooiste wordt maar hier heb ik wel goed aan gedaan.
De auto helemaal zelf gespoten en een bijzonder mooi resultaat op de hele auto maar 2 zakkers gelukkig zitten die achter de kenteken plaat op de voorbumper ;)







Dit weekend ga ik veel doen aan de mini onder andere de isolatie matriaal / bekleding er in maken dus eind van het weekend weer wat nieuwe foto's

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Goed bezig!!! d:)b d:)b

ben benieuwd naar de nieuwe foto's

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Goede avond allemaal

De motorkap isolatie gister er in gemaakt. en vandaag samen met mijn vader alle bekleding aan de binnenkant pas gesneden en er in gelijmd. Van de week gaan we de kofferbak onder handen nemen en dan komt de keuring rap dichter bij.

De bougie zijn aan de witte kant redelijk arm mengsel dus.. Maar een spi kan je niet afstellen of laten afstellen op dit gebied toch?

[size=85:3p8h794s]Het zijn niet de beste foto's maar beter iets dan niets.[/size:3p8h794s]





(grijze randjes worden nog weg gewerkt)

Ook nog de schakelaar om het dak open en dicht te doen naast de handrem gemaakt in plaats van in het dak.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Slimme tip van die schakelaar d:)b d:)b d:)b
Gaat ik ook doen topp.
ziet er goed uit verder d:)b

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Strak gedaan dat interieur, ik wou dat mijn Mini al zo ver was! :)\\_ Leuke kleur gekozen trouwens. d:)b Hoe lang heb je erover gedaan om tot deze staat te komen?

Verder goed bezig!

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Bedankt voor de leuke reacties.

Van aankoop tot nu zitten precies 3 maanden waarvan ik iedere avond na het werk en natuurlijk ieder weekend de hele dag er mee bezig was.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Top man. Ziet er goed uit.
En dat in een tempo waar de meeste van kunnen dromen.

Ik zie dat je hem ook helemaal bumperloos maakt.
En zie ik het nu goed dat je een extra lip aan de voorkant gemaakt hebt voor je nummerplaat?
De gaten in je front, is dat voor de mistlampen/verstralers?

Ik heb zelf ook een 1300 SPI British Open, maar dan uit 1993.
Deze is ook bumperloos, en ik sta op het punt om hem helemaal te spuiten.

Maar nu ik zie waar jij je nummerplaat gaat monteren, denk ik dat ik toch nog even het lasapparaat moet gaan pakken :D

Succes verder.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Ja onder in het "rechte" stukje van de bumper heb ik bevestegings punten voor de kenteken plaat gemaakt. Heb de beugels daar voor er al aan zitten daar zal ik vanavond even een foto van maken en uploaden. De gaten op de bumper die onder de gril vallen kunnen eventueel beugels voor mistlampen aan gemaakt worden.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

goede avond,

Hier bij de foto. aan de beide zwarte beugels kan je de kentekenhouder aan monteren of rechtstreeks het kenteken

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Bedankt voor je foto.

Ik dacht eigenlijk dat je de nummerplaat eronder zou hangen, maar dit is wel een mooie oplossing.

Ik heb de 2 beugels in het midden er nu nog wel opzitten. Deze zijn voor het bevestigen van de nummerplaat en het monteren van 2 mistlampen. De andere 2 mistlampen zitten in de grill.

Maar het ziet er top uit. d:)b
Ik blijf je volgen!

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Ziet er goed uit zeg!

En lekker snel tempo inderdaad!
Zou ik ook wel willen zo iets uit de mouw schudden.
Ik zit de denken aan een Pick-up en dan donker grijs of L-380 (volkswagen kleur) Te maken dan.


Goed werk!

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Een goede avond allemaal,

Het is zo ver! Morgen gaat hij voor de keuring. Hopen dat hij met vlag en wimpel er door heen komt wel laat ik nog een paar dingen doen. Zoals de voor wielen juist af stellen en de koplampen goed laten zetten.






De koplamp randen moeten er ook nog om heen maar dat gebeurt als ze afgesteld zijn Ook worden de 2e set velgen (Zomerbanden) Nog hoog glans zwart ge poedercoat. En als laatste nog de stripjes op de dorpels die al wel besteld zijn.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Eervolle vermelding en 'good luck' morgen met de keuring!

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Na wat hooft pijn momentjes zijn we er door! Hij mag legaal op de weg.

Bij de grage aan gekomen.. remmen afgesteld, koplamp afgesteld, apk aan vragen. Heb je een steek proef.. Dus moesten we ander half uur wachten tot de man van de rdw langs kwam nou toen kon het keuren beginnen het frame nummer.. Ja euhm die is niet meer zichtbaar door de verf.
Helemaal vergeten dus schuurpapier er bij en schuren maar... Op de nieuwe lak. :( Gelukkig was dat het enigste min puntje. En gaf die me op het laatst nog een compliment over de auto.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Gefeliciteerd!
Weer eentje de weg op
veel rijplezier

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Al vele plezierige kilometers gemaakt.

Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat me zomer velgen klaar waren. Deze heb ik hoogglans zwart laten poeder coaten.

Toen heb ik direct de velgen opgehaald. Zaterdag kreeg ik het verse rubber binnen. Direct er maar op gezet en het resultaat. d:)b

Vandaag de center caps zwart gespoten nu nog wachten op de sticker voor de kapjes en de nieuwe wiel moeren. Dan is het zo ver tijd voor monteren!



RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Inmiddels is deze mini helemaal af. En heb ik een groot aantal leuke kilometers gemaakt.

Maar toen.. Kwam dit op mijn pad. ;)
Alle onderdelen zitten er bij.



Ik ben van plan om van deze mini van een sleeper te maken. een zo orgineel mogelijk uiterlijk. Met onder de motorkap een 1300 blokje met supercharger aangepast cilinder kopje en al die rambam meer.

Dit project ga ik daarom ook niet in 5 maanden af krijgen zo als de vorige.




[size=85:dh59nn2t]Het begint langzamer hand toch een lichte verslaving te worden[/size:dh59nn2t]

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Zag je net rijden bij Amersfoort de a1 op. d:)b

default

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

vet! nog een sleeper Van in aanbouw in nederland!

ik ben op moment bezig met mijn sleeper Van, nog geen bouw forum ervan gestart.maar er komt 125pk d16z6 in.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Bedankt voor de reacties! d:)b

Kan maar zo dat je me gezien hebt. Was naar de nieuwe leden dag geweest.

Vandaag al het plaatwerk maar besteld het feest kan beginnen.

RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Zo maar weer eens een berichtje. De laatste tijd druk bezig geweest met van VAN En het onderhouden van Samantha.

De VAN heb ik in het spit gehangen inmiddels zitten de vloerdelen dorpels en achter bumper er weer in / aan. Nu de voorkant pas maken. Imitatie plaatwerk |:( Maar we komen er wel.

De beide frame's en benzine tank aan binnen en buitenkant laten stralen. Alle gaten in de tank dicht gelast en gecoat met benzine bestendige coating aan binnen en buitenkant. Subframe's behandelt met roestwerende middelen en mooi zwart gemaakt. achtersubframe inmiddels weer helemaal in elkaar met nieuwe onderdelen.

Tijd voor foto's












RE: Mini 1300 SPI - 1992 "Samantha"

Wat goed dat het Vannetje weer nieuw leven ingeblazen wordt.
Ik heb overwogen hem te kopen.....