Mini Cooper Innocenti 1974

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Sinds afgelopen weekend ben ik de trotse eigenaar van deze originele Mini cooper innocenti uit 1974. De mini behoeft wel wat werk, maar ziet er over het algemeen zeer netjes uit. Ik heb even snel een paar plaatjes gemaakt en toen is de mini de garage in gegaan. Het is nu geen weer om te rijden.









Binnenkort meer...

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Mooi wagentje hoor! Hoorde al zoiets van timmie!
Ga je em helemaal strippen en alle rotte delen vervangen? Of is dat nie nodig?

Succes ermee!

Gr. Bart

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Mooi ding! Stond deze niet te koop bij de Markt?

Dat dash blijft prachtig.. Ben benieuwd naar je plannen ermee!

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Dan was je ons net voor helaas :(

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Bartj21 schreef:
Mooi wagentje hoor! Hoorde al zoiets van timmie!
Ga je em helemaal strippen en alle rotte delen vervangen? Of is dat nie nodig?




Thanks! Klopt inderdaad Bart, die was al op de hoogte. De mini strippen is niet nodig, het enige wat aandacht behoeft is het plaatwerk bij de voeten en evt. de rechter deur. Daarnaast zou het interieur opgeknapt kunnen worden, maar dat is van latere zorg. De motor dient iets beter afgesteld te worden (ivm co) en de kachel werkt niet voorzover ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.

Hoe zit het met jou mini? Tijd voor een showcase hier op het forum!

vis":223kwj42]Dan was je ons net voor helaas :( [/quote:223kwj42]

Er was erg veel interesse voor de mini en ben dan ook blij dat ik deze kans gelijk gepakt heb. Stond inderdaad bij Markt aangeboden.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ja kregen te horen dat er zaterdag om half negen iemand kwam kijken.
Als de koop niet doorging ging hij bellen. Maar daar waren we al bang voor.
Kennis van ons was al een tijdje aan het zoeken en heb meegezocht.
Maar helaas 1 dag niet op markt gekeken en dus net te laat.

default

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Mooie auto! Succes ermee!

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Valt mee dus! Mooi projectje om er weer ff bij te doen dus ;) Krijg de mini ongeveer over 2 weken terug van de spuiter! Dus dan gaat de opbouw eindelijk weer beginnen!! :D
Zal tegen die tijd mijn showcase maar weer is updaten.... je bent welkom om em te bekijken wanner ik em weer terug heb!

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ga ik zeker doen!

Als iemand nog website's of andere informatie heeft omtrent de innocenti mini dan hoor ik dat graag. Ik zou graag wat meer van de historie weten.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Hier in IJsselmuiden woont ook iemand die een inno aan het restaureren heeft. hij heeft veel extra onderdelen en veel contacten voor inno onderdelen. op het forum is het Geertmk3 geloof ik.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

neem eens contact op met de "deaf mini club"

zijn bijna allemaal inno rijders, en hebben een schat aan onderdelen en kennis
is gewoon een nederlandse club die ook veel hier op het forum actief zijn,

erik

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ik was helaas ook net te laat, en zou zaterag iets te horen krijgen.
succes ermee!

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Afgelopen weekend verhuisd naar een nieuwe garage met voldoende ruimte om weer wat te klussen. Zondag gelijk een begin gemaakt met het vervangen van de vloer linksvoor. Het begin is er. Volgend weekend weer verder.





RE: Mini Cooper Innocenti 1974

wordt een mooi coopertje! ook ik was net te laat... ( als ik hem
had gekocht, had hij ook in zwolle terecht gekomen :D

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Dank je! Misschien dat je de inno dan nog een keer spot in Zwolle :) Wat rij je zelf? Als ik je foto en gebruikersnaam moet geloven een gele authi 1000? Volgens mij nog nooit gezien in Zwolle...



Dit weekend verder gewerkt aan de vloer. Linksvoor zit er weer netjes in. Alleen nog even afwerken en dan verder aan de rechterkant. Daar heeft ooit de welbekende krik schade aangericht |:(



Ik heb laatst ook nog een setje innocenti velgen gekocht. De banden zijn slecht, de kleurcombinatie is niet helemaal goed en ze kunnen wel een opknapbeurtje gebruiken. Denk dat ik binnenkort zelf een straalcabine aanschaf om ze op te knappen.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Bodem is mooi gelukt! als ik dit zo zie, komt het wel goed
met de inno. ik rij inderdaad een gele authi uit 73, dagelijks
naar het werk...
groetjes herman

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Met zo'n straal cabine voor thuis ben je een poosje bezig om de geheel te stralen. Dit heb ik ook geprobeerd maar de nozzle is dusdanig klein dat het echt heel lang duurt.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Wat voor kastje heb/had jij dan? Ik zat te denken aan een 110 liter kast bij een welbekende webshop. Mocht het wat lang duren vind ik dat nog niet zo erg.

default

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

heb ook met zo.n ketel gedaan moet wel zorgen dat je grote compressor achter hebt. Indien hele dag wil doen kun je best grote huren op aanhanger. En zorgen voor reserve kogel kraan want slijten. Maar zag zwolle ik kom uit raalte ben benieuwd of straks wel eens zie rijden heb zelf pick up

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ik heb een 220 liter kast, met een stevige compressor erachter. of er grotere pistolen zijn met grotere nozzles weet ik niet maar met bijvoordeeld een remtrommel ben ik al snel een half uurtje bezig.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Zo, de straalcabine staat inmiddels en heeft z'n eerste klusje geklaard. De velgen zijn gestraald en zijn klaar (op het reserve wiel na). Nu alleen nog de bandjes eromheen.

Voor:


Na:


Tijdens het stralen kwam ook het één en ander naar boven onder laagjes oude lak. o.a. 1974 staat erin, het zelfde bouwjaar als de mini :)

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Das erg netjes geworden! Overigens leuk detail zo die centrecaps! (en de grotere zwarte vlakken!)

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Dank je. Dit is volgens mij en voor zover ik op internet kon vinden de originele kleuren combi voor inno velgen zoals ze af fabriek waren (van de band gerold zijn?). Behalve de centre caps dat weet ik niet zeker.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Velgen zien er heel mooi uit.
Zou je me kunnen laten weten wat (en in welke volgorde) je hebt gedaan na het stralen om ze zo te krijgen ? Is het grijze gedeelte ook gelakt ? En welke produkten heb je gebruikt ?
Alvast bedankt.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Volledig gestraald tot kaal en roestvrij staal, ontvet, vullende primer 2x, schuren, grijs gelakt 2x, zwarte delen met de hand als laatste gelakt 1x. met hammerite.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Dank je!!

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Vandaag even het stof van de inno gespoeld, stukje gereden en wat foto's gemaakt. De velgen hadden nieuwe banden nodig, dus de keuze gemaakt een compleet nieuw setje incl. velgen te kopen. 10x5J minilights.





RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Zo das laag! Ziet er super uit d:)b

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Nu de achterkant nog omlaag?

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ik denk eerder de voorkant omhoog. deze heeft hydrolastic toch?

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Nee is geen hydrolastic. Denk de achterkant nog wat lager >:) De achterkant komt nog wel iets naar beneden denk ik, heeft een aantal weken van de grond gestaan. En het carter beschermer moet er nog weer onder.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

hee mini-minded! Petje af, hoor! hij wordt steeds mooier!
d:)b

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Leuk om een inno te zien in dezelfde kleurencombi als mijn inno.

Hoe ver ga je met restauratie? Stoelbekleding kan je nieuw kopen bij Newton Commercial in Engeland, evenals vloerbekleding.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ja, dat weet ik. Maar hiervan heb ik ook gehoord van een andere inno rijder dat de bekleding toch nog best veel afwijkt van het origineel. En daar vind het toch net even te duur voor. Misschien dat ik een nette achterbank gebruik om de stoel te repareren.

Heb je van jou inno ook een showcase/foto's?

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Hoi
Hier wat foto's van mn inno.

Ik heb zelf de vloerbedekking van newton commercial in de inno. En ik ben erg tevreden. Stoel- en bankbekleding heb ik nooit real life gezien.

klik de foto aan voor een grote foto.

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Ziet er goed uit! In welke omgeving ben je te spotten? De laatste foto lijkt wel genomen bij de vw/audi garage langs de a28 bij Zwolle...

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

miniminded schreef:
Ziet er goed uit! In welke omgeving ben je te spotten? De laatste foto lijkt wel genomen bij de vw/audi garage langs de a28 bij Zwolle...



Omgeving Den Bosch. Foto is gemaakt bij van Udenhout in Den Bosch.

default

RE: Mini Cooper Innocenti 1974

Lees dit nu pas.........
Ben erg druk geweest met een nieuw huis bouwen, had een ruimere garage nodig.. :D
Ik ben inderdaad Geertmk3 woon in IJsselmuiden........
Ben nog steed bezig met een volledige restauratie van mijn Inno.
Hoop deze zomer de klus toch echt wel te klaren!,!
Mocht je een Newton bekledingen willen zien dan mag je me gerust een om sturen, heb de stoelen en achterbank inderdaad opnieuw bekleed.
Heb eventueel een heel pak aan adressen waar je wel OF juist niet terecht kan voor Inno onderdelen en weetjes........
De velgen heb je inderdaad volgens de keurstelling behorend bij jouw model.
Mocht je het leuk vinden om eens te komen buurten ben je van harte welkom!!!
Heb wel het ea aan onderdelen liggen, maar ben niet van plan ze te verkopen, steeds moeilijker verkrijgbaar en je kunt ze vaak maar eens vinden...