nieuw lid

default

RE: nieuw lid

Beste leden

Ik zal me even voor stellen.
ben wesley ben 24 en kom uit limburgse dorpje linne.
En heb een mini 1000 HLE van 1984.
ik heb de mini sinds mijn 14de in bezit.
Ik ben des tijd aan mijn mini begonnen met restaureren.
maar het project heeft een tijdje stil gestaan ivm werk.
de mini is ge straalt en in de epoxy primer gezet.
Het voor en achter subframe zijn ook ge straat en ge powdercaot.
en zijn ook al weer ge monteert.
Ik heb de voorste trommel remmen vervangen voor 12 inch rem schijven.
de 1000cc motor wil ik vervangen door een 1300 metro turbo blok.
op het moment ben ik bezig met het plaatsen van de deurenplaten.
en het uit zagen van het schutbord.
ik heb de deuren voor zien van imitatie deur plaat.
maar ik was niet tevreden over het resultaat. (pietje precies)
De naden waren niet rond om de deur gelijk waardig.
ik heb nieuwe platen ge haalt weer imitatie op aan rade van de verkoper.
Nu is mijn vraag is dat verstandig.
en hoe kan ik die het beste plaatsen.
en hebben jullie evt tips voor het plaatsen van de turbo motor.
Ik wil mijn gas pedaal niet verplaatsen.
(Evt door de turbo te verplaatsen)

alle tips zijn welkom

Een link voor foto's kreeg ik niet voor elkaar
(Volgen nog)

mvg wesley

RE: nieuw lid

Zo, jij bent goed bezig Wesley. 'Voor geen kleintje vervaard', zal ik maar zeggen.
En stug doorgaan, dus.
Er zijn er veel die het onderweg laten afweten. Maar jij niet dus.
Ja, ik begrijp dat het plaatsen van de deurplaten je niet goed afgegaan is. Het is ook niet 'simpel' om de rondingen van de hoeken echt goed te krijgen. De 'omslag' van de ijzerrand die je overhoudt moet de hoek om en daarbij eigenlijk samenkrimpen. Daarvoor zul je het metaal dan toch moeten inknippen en de rand die omgevouwen moet worden zo smal mogelijk maken. Daarbij kom je gegarandeerd hier en daar niet helemaal goed uit.
Ik denk dat je de onvolkomenheden dan het beste maar met 'soldeer' glad kunt afwerken.
Er is een product op de markt voor het vertinnen van carrosserie oppervlakken, met behulp van een gasbrandertje.
Op de website van de 'Rustbuster' heb ik daarover wel eens een en ander gelezen.
Misschien is het goed wanneer jij dat eens opzoekt en voor jezelf nagaat of dat misschien een benaderingswijze voor jou is waar je wat mee kunt.
Dat je opnieuw 'imitatie' deurplaten hebt gekocht lijkt mij niet direct een blunder. Ook 'fabrieksnieuws' deurplaten, daarvan moet je de randen 'omwerken' en heb je het zelfde probleem; bij de hoeken plooit het materiaal zich niet zo makkelijk en zul je het resultaat moeten bijwerken.

Wat betreft het plaatsen van een turbo motor, daarover kan je op deze website en in dit forum een heleboel lezen. Wanneer je dan nog vragen overhoudt, kan je die hier stellen en krijg je vast wel antwoord van iemand die je probleem herkent en uit eigen ervaring goed raad weet te geven. Je opmerking dat je het gaspedaal niet wilt verplaatsen, dat vat ik even niet. Zit de kabel dan in de weg waar die uit het schutbord komt?

RE: nieuw lid

Hoi Wesley,

Persoonlijk zal ik kiezen voor origineel plaatwerk i.p.v. imitatie.
Gebruik je ook de versnellingsbak van een 1300? of de bak van je 1000 cctje?

Als je wilt kom ik graag een keertje kijken naar je project (woon namelijk in de buurt).

default

RE: nieuw lid

Hallo wim

bedankt voor de reactie.
de deuren zitten er het is me gelukt
En nog strak ook.
Oefening baart kunst zal ik maar zeggen.
Ik zal ze wel hier en daar moeten bij werken met plamuur.

En wat betreft de turbo.
het schutbord zelf is het probleem.
die moet verwijdert worden voor plaats te maken voor de turbo.
alleen daar zit mijn gaspedaal bevestigt.
Nu is mijn vraag lever of verlies ik vermogen als ik de turbo aan de voor kant van de motor plaats.

Bedankt voor je reactie
mvg wesley

default

RE: nieuw lid

Hoi classic mini

Bedankt voor je reactie.
kom gerust eek keer op de koffie.
de motor zelf is een mini metro 1300.
ik ga der van uit dat er ook een 1300
versnellingsbak onder zit.
Heb hem namelijk compleet gekocht.
toen der tijd.

mvg wesley

default

RE: nieuw lid

Hallo,

Fijn om te lezen dat er mini fans in de buurt wonen. Altijd handig om wat ervaringen uit te wisselen. Ik ben sinds een week in het bezit van een mini. Hij gaat na de zo zomer de garage in om gerestaureed te worden. Ben heel benieuwd hoe het in zijn werk gaat om van trommelremmen naar schijfremmen te gaan. Hoop dat je tegen die tijd bereid bent om deze ervaring met me te delen. Ik woon namelijk in susteren.

Met vriendelijke groet,

Tom

RE: nieuw lid

Welkom Wesley

:D

default

RE: nieuw lid

Hallo thehamers

Uiteraard ben ik bereid om mij ervaring te dellen.
En mocht je er dan nog niet uit kommen.
Kom je maar een kijkje nemen hoe het in mekaar zit.
En welkom bij de club

Gr wesley

RE: nieuw lid

Hoe staat het met het project?
Ga binnenkort ook weer een nieuw project aanschaffen.
Ga dit zeker volgen!

Groet paul