Even voorstellen..
Ik ben Wilger en kom uit terschuur.
Samen met mijn vader en broer zijn wij zo juist gestart met het restaureren van een mini.
Auto zal als deze klaar is gebruikt worden voor ritten en mooi weer tochtjes.
Nu zijn wij zover om het blok te demonteren.
Voor dit zou ik graag jullie advies willen.!
Op sommige forums zie je dat het blok naar boven gehezen wordt door een takel.
En de ander haalt het blok samen met je subframe en al onder de auto vandaan.
Wat het blok betreft is het maar wat jullie eigen voorkeur heeft en hoe ver je wil gaan met de restauratie. (alleen het blok doen, of meteen alles aanpakken aan de voorkant... Geen idee welke mogelijkheden je hebt qua gereedschap/locatie.
als je het blok er van bovenaf uithaalt kun je de Mini nog op de wielen laten staan om te kunnen verrijden volgens mij, wat wel handig kan zijn...
qua gereedschap komt het wel goed. Kan van meerdere mensen alles lenen.
We zijn van plan om in ieder geval de mini in zn geheel te restaureren.
(volgens mij was het subframe voor ook toe aan wat laswerk)
Ik liep trouwens net tegen nog een probleem aan.
De sleutel die bij geleverd was kan alleen in het contactslot.
De rest van de sloten (dus ook de tank) kan deze niet in..
Is er een manier om de tankdop te verwijderen zonder sleutel?
Ingediend door (b)engeltje op ma, 21-07-2014 15:47
De sloten hebben allemaal dezelfde sleutel. Die van de tank is weer een andere sleutel. Hebben jullie dan niet 3 sleutels bij de mini gekregen?
Als je geluk hebt kun je de gewone sloten open krijgen met elke sleutel. Die kunnen nog wel eens versleten zijn. Bij de tank kan het een probleem zijn. Dat zal waarschijnlijk gepast geweld worden.
bijna alles is uit de auto, behalve stuur en de pedalen.
Deuren, kofferbak en motorkap worden al opgeknapt. (gelast en geplamuurd)
volgende week de sub-frames eronder uit zodat deze gecoat kunnen worden.
Daarna pakken wij de body verder aan.
Hierbij nog wat foto`s hoe de mini er nu bij staat.
Blok is helemaal uit elkaar geweest. Alle pakkingen zijn vervangen.
Ik zat nog wel te denken om de kurk pakking bij het thermostaathuis vervangen voor een papieren?!?!
Verder moet er nog een nieuwe koppeling worden gekocht en bougies!
Het plaatwerk gaat momenteel niet zo heel hard.
Meeste slijpwerk is al gebeurd. Dus binnen kort de deuren erin hangen, zodat de dorpel er recht onder gelast kan worden.
Hierna zullen we toch de subframes er onderuit halen.
Ingediend door mini-madness op do, 25-09-2014 21:56
Ik zou er gewoon weer een 'kurken' pakking inzetten i.p.v. een papieren.
Bij mij ging die papieren pakking toch weer doorlekken, dus kon ik het alsnog vervangen.
Succes met het restaureren.
Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? http://www.minisport.com/suskit7b-mini- ... ushes.html
(wij zijn van plan om op 12 inch, 5J te gaan rijden, alleen tour tochtjes)
Is het bovenstaande artikel slim (vast -1,5 Neg.cam.)(gaat met name om de onderste draag arm)
Verder zijn wij druk bezig geweest met de mini.
Bodem zit nu helemaal dicht.
Coating overheen gespoten en daarna tectyle.
De binnenkant van de auto willen wij zelf spuiten.
Weten jullie, of hebben jullie zelf ook een keer spuitbussen gehaald.
Zoja, waar was dit?
Ik heb laats mijn verf besteld bij verf24.nl Op RAL kleur hier kan je ook spuitbussen in kleur laten maken of 2k lak voor in het spuitpistool voor op de compressor
Prima site wordt snel verzonden en snelle reactie via mail
He Wilger
Weet niet waar je woont, maar weet nog een heel goede spuiter voor je
goede prijs-kwaliteit verhouding
een echte specialist (zzp-er)
bij interesse stuur ff PM
grt
Marco
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Tuk op ma, 21-07-2014 14:48
Even voorstellen..
Ik ben Wilger en kom uit terschuur.
Samen met mijn vader en broer zijn wij zo juist gestart met het restaureren van een mini.
Auto zal als deze klaar is gebruikt worden voor ritten en mooi weer tochtjes.
Nu zijn wij zover om het blok te demonteren.
Voor dit zou ik graag jullie advies willen.!
Op sommige forums zie je dat het blok naar boven gehezen wordt door een takel.
En de ander haalt het blok samen met je subframe en al onder de auto vandaan.
Graag jullie advies/informatie enz..!
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Arie B op ma, 21-07-2014 15:22
Welkom! Leuk om zo een familie project te doen!
Wat het blok betreft is het maar wat jullie eigen voorkeur heeft en hoe ver je wil gaan met de restauratie. (alleen het blok doen, of meteen alles aanpakken aan de voorkant... Geen idee welke mogelijkheden je hebt qua gereedschap/locatie.
als je het blok er van bovenaf uithaalt kun je de Mini nog op de wielen laten staan om te kunnen verrijden volgens mij, wat wel handig kan zijn...
Succes!
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Tuk op ma, 21-07-2014 15:30
Bedankt voor je reactie!
qua gereedschap komt het wel goed. Kan van meerdere mensen alles lenen.
We zijn van plan om in ieder geval de mini in zn geheel te restaureren.
(volgens mij was het subframe voor ook toe aan wat laswerk)
Ik liep trouwens net tegen nog een probleem aan.
De sleutel die bij geleverd was kan alleen in het contactslot.
De rest van de sloten (dus ook de tank) kan deze niet in..
Is er een manier om de tankdop te verwijderen zonder sleutel?
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door (b)engeltje op ma, 21-07-2014 15:47
De sloten hebben allemaal dezelfde sleutel. Die van de tank is weer een andere sleutel. Hebben jullie dan niet 3 sleutels bij de mini gekregen?
Als je geluk hebt kun je de gewone sloten open krijgen met elke sleutel. Die kunnen nog wel eens versleten zijn. Bij de tank kan het een probleem zijn. Dat zal waarschijnlijk gepast geweld worden.
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door MarcoGuus op di, 22-07-2014 08:09
Leuk!
Veel plezier met restaureren.
Volg je verhalen graag
ps. je hebt 3 sleutels nodig bij de mini (1 voor contact, 1 voor de deuren en kofferklep en 1 voor de tankdop). Allen zijn verschillend
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door hotjedotje op di, 22-07-2014 22:33
Super zo een project ik ga binnenkort ook aan de slag eerst even naar het I M M natuurlijk met een van de mini's
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Tuk op do, 07-08-2014 18:26
We zijn alweer een stuk verder.
bijna alles is uit de auto, behalve stuur en de pedalen.
Deuren, kofferbak en motorkap worden al opgeknapt. (gelast en geplamuurd)
volgende week de sub-frames eronder uit zodat deze gecoat kunnen worden.
Daarna pakken wij de body verder aan.
Hierbij nog wat foto`s hoe de mini er nu bij staat.
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Tuk op do, 25-09-2014 21:28
Zo even weer een paar updates
Blok is helemaal uit elkaar geweest. Alle pakkingen zijn vervangen.
Ik zat nog wel te denken om de kurk pakking bij het thermostaathuis vervangen voor een papieren?!?!
Verder moet er nog een nieuwe koppeling worden gekocht en bougies!
Het plaatwerk gaat momenteel niet zo heel hard.
Meeste slijpwerk is al gebeurd. Dus binnen kort de deuren erin hangen, zodat de dorpel er recht onder gelast kan worden.
Hierna zullen we toch de subframes er onderuit halen.
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door mini-madness op do, 25-09-2014 21:56
Ik zou er gewoon weer een 'kurken' pakking inzetten i.p.v. een papieren.
Bij mij ging die papieren pakking toch weer doorlekken, dus kon ik het alsnog vervangen.
Succes met het restaureren.
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Tuk op wo, 14-01-2015 18:54
hallo,
Heeft 1 van jullie hier ervaring mee?
http://www.minisport.com/suskit7b-mini- ... ushes.html
(wij zijn van plan om op 12 inch, 5J te gaan rijden, alleen tour tochtjes)
Is het bovenstaande artikel slim (vast -1,5 Neg.cam.)(gaat met name om de onderste draag arm)
Verder zijn wij druk bezig geweest met de mini.
Bodem zit nu helemaal dicht.
Coating overheen gespoten en daarna tectyle.
De binnenkant van de auto willen wij zelf spuiten.
Weten jullie, of hebben jullie zelf ook een keer spuitbussen gehaald.
Zoja, waar was dit?
Alvast bedankt!
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Ceaceles op wo, 14-01-2015 20:05
Ziet er allemaal goed uit.
Ik heb laats mijn verf besteld bij verf24.nl Op RAL kleur hier kan je ook spuitbussen in kleur laten maken of 2k lak voor in het spuitpistool voor op de compressor
Prima site wordt snel verzonden en snelle reactie via mail
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door Tuk op wo, 25-03-2015 19:18
Hallo allemaal,
We zijn weer iets gevorderd!
Blokje is zo goed als klaar en zal er binnenkort ingaan i.v.m. verhuizen naar een andere garage.
Ophanging/subframes zitten weer onder de auto
De laatste delen voor de zekerheid in de roestwerende verf.
Nu druk bezig met schuren en (poging) verbeteren aansluitingen panelen.
Binnenkort bellen en mailen voor een spuiter.
Groet, Wilger
RE: Restauratie Mini 1000
Ingediend door MarcoGuus op do, 26-03-2015 08:46
He Wilger
Weet niet waar je woont, maar weet nog een heel goede spuiter voor je
goede prijs-kwaliteit verhouding
een echte specialist (zzp-er)
bij interesse stuur ff PM
grt
Marco