Ingediend door classic-freydis op ma, 11-05-2015 15:40
vandaag de gaten in de vloerpan en achterspatbord dicht gelast.
(wilde dat gister al doen maar had de argon/co fles niet dicht gedaan van de mig
dus m'n tank was langzaam leeg gelopen) dus vanochtend eerst een nieuwe vulling gehaald a €60,-
de rest afgewerkt met nadenkit en vanavond de tectyl erop.
Ingediend door classic-freydis op ma, 11-05-2015 19:33
de mig is net een jaar oud en heb hem toen nieuw gekocht.
alle slangen zitten goed vast, maar elke mig loopt langzaam leeg als je de hoofdkraan op de fles niet dicht draait.
maar ik denk niet dat ik het nu nog een keer vergeet
Ingediend door classic-freydis op di, 19-05-2015 22:14
met de cooper naar L2B geweest afgelopen weekend.
(vrijdag ochtend naar engeland en zondag avond weer terug)
de cooper had totaal geen problemen met de (steile) hellingen in GB
totdat we in een file stonden in brighton... toen liep de temp meter op tot het rood en heb ik heb daar langs de kant moeten zetten met de motorkap open om hem af te laten koelen.
(blijkbaar is de electrische fan kapot want heb daar ter plekke de draden van de temp sensor doorverbonden (onder de radiator) en de fan draaide nog steeds niet.
dus dat ga ik zsm maken.
ook liep de mini niet meer stationair nadat we terug kwamen van de boot in duinkerken.
het probleem was een gebroken knietje (rubberen 90 graden stukje) van de vacuumslang onder de ecu (dat heb ik inmiddels net gemaakt).
binnenkort dus verder met de andere (slechte) plekjes repareren.
Ingediend door classic-freydis op wo, 20-05-2015 20:44
electrische fan is trouwens gemaakt vandaag
het relais maakte geen contact omdat de pootjes geoxideerd waren.
even een schuurpapiertje erover en alles werkt weer naar behoren
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op vr, 01-05-2015 02:41
heb een maand geleden een mini erbij gekocht: een spi cooper (racing green).
de eerste dingen zijn er al aan gedaan:
stappenmotor van de inspuit unit vervangen.
benzine, lucht en olie filter.
motorolie
bougie's, kabels, verdelerkap en rotor.
ik heb vanavond de aandrijfas keerringen en de pakkingen van de pot joints vervangen.
en 2 nieuwe stuur as hoezen met nieuwe stuurkogels gezet.
a.s weekend ga ik verder met de achterwiellagers, remcilinders en remschoenen.
als dat klaar is kan hij naar de apk keuring
de bedoeling is om met deze spi de london to brighton tour mee te rijden.
(en andere evenementen dit jaar van de minisevenclub)
ik zal spoedig eens wat foto's maken en erbij zetten
Mvg Freydis
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op za, 09-05-2015 23:20
Hier twee foto's van de mini
en hier de onderdelen die ik vervangen heb (wat nodig was voor de apk).
vandaag de achterwiel lagers vervangen, de remcilinders en de remschoenen.
ook heb ik gelijk de trommels metallic rood gespoten.
morgen de trommels er terug op zetten en dan een paar gaatjes lassen die (helaas) tevoorschijn zijn gekomen.
precies een gat in het spatbord waar natuurlijk de tank voor zit (andere kant is helemaal hard).
allebei de A-panelen moeten vervangen worden, maar dit ga ik pas doen na L2B
a.s. week naar de apk keur
RE: spi cooper
Ingediend door MarcoGuus op zo, 10-05-2015 09:13
oei oei herkenbare plaatjes!
veel succes en plezier met klussen
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op ma, 11-05-2015 15:40
vandaag de gaten in de vloerpan en achterspatbord dicht gelast.
(wilde dat gister al doen maar had de argon/co fles niet dicht gedaan van de mig
dus m'n tank was langzaam leeg gelopen) dus vanochtend eerst een nieuwe vulling gehaald a €60,-
de rest afgewerkt met nadenkit en vanavond de tectyl erop.
RE: spi cooper
Ingediend door (b)engeltje op ma, 11-05-2015 15:57
Controleer jij na het wisselen van de fles niet of alle aansluitingen dicht zijn? Is zo wel een dure oops.
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op ma, 11-05-2015 19:33
de mig is net een jaar oud en heb hem toen nieuw gekocht.
alle slangen zitten goed vast, maar elke mig loopt langzaam leeg als je de hoofdkraan op de fles niet dicht draait.
maar ik denk niet dat ik het nu nog een keer vergeet
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op wo, 13-05-2015 11:07
JEEJ
de Cooper is goedgekeurd :D:D een jaar weer lekker de weg op!
gelijk naar de wasstraat gegaan en een lekkere wasbeurt gegeven
London to Brighton gaat door
RE: spi cooper
Ingediend door Coolshifter op do, 14-05-2015 20:21
Congratz!
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op di, 19-05-2015 22:14
met de cooper naar L2B geweest afgelopen weekend.
(vrijdag ochtend naar engeland en zondag avond weer terug)
de cooper had totaal geen problemen met de (steile) hellingen in GB
totdat we in een file stonden in brighton... toen liep de temp meter op tot het rood en heb ik heb daar langs de kant moeten zetten met de motorkap open om hem af te laten koelen.
(blijkbaar is de electrische fan kapot want heb daar ter plekke de draden van de temp sensor doorverbonden (onder de radiator) en de fan draaide nog steeds niet.
dus dat ga ik zsm maken.
ook liep de mini niet meer stationair nadat we terug kwamen van de boot in duinkerken.
het probleem was een gebroken knietje (rubberen 90 graden stukje) van de vacuumslang onder de ecu (dat heb ik inmiddels net gemaakt).
binnenkort dus verder met de andere (slechte) plekjes repareren.
Hier nog een foto van de cooper naast de tent
RE: spi cooper
Ingediend door classic-freydis op wo, 20-05-2015 20:44
electrische fan is trouwens gemaakt vandaag
het relais maakte geen contact omdat de pootjes geoxideerd waren.
even een schuurpapiertje erover en alles werkt weer naar behoren