Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hoi,

Heb sinds kort een mini 1000 mayfair automatic :) het beestje heeft nog apk maar ging dit nu niet meer halen ben ik bang.
Heb de auto naar huis gereden en nog wat rond gesjeest om het mini gevoel te leren kennen, en dat is me goed bevallen!
De bedoeling was om er een maandje mee te rijden en dan te gaan renoveren maar mij handen jeukten zo dat ik na 5 dagen rijden hem ben beginnen strippen.

Zoals gezegt was de staat van de auto slecht..
De automaat slipt in zijn top versnelling en achteruit, dit ligt volgens mij aan een koppeling die voor bijde versnellingen word gebruikt.
Ook is er langetijd met 10w40 gereden in de motor/bak! kan volgensmij niet goed zijn!
de olie was ook al heeeel lang niet ververst deze was gitzwart en zaten nogal wat dikke en dunne kloders in :o (koppaking) maargoed wilde het blokje onderhanden nemen of een handgeschakeld 998 blokeje met stage 1 erop ofzo.
Maar wil als eerst de body aanpakken.
Ook heeft de roestduivel goed zijn werk gedaan! De geheele neus moet vervangen worden inclusief parafaan! de binnenschermen zijn na wat kleine reparaties nog aardig gaaf.
Het paneel met de scharnieren aan de bestuurders kant mag vervangen worden, deze was gefixed met een plaatje rvs en stopverf d:)b ook het a-paneel mag vervangen worden aan deze kant.
Aan de bijrijders kant zijn deze delen nog geheel goed!
De bodem onder de voeten wat dicht gesmeert met poly-matjes en was ook lekker rot net als de binnen en buitendorpels.
Achter is de banaan al eens vervangen enkel is toen het paneel waar het klepje aan zit niet vervangen, dus dat is nu een soort kartelzooi met poly dichtgesmeerde zooi geworden haha >:)
Bijde deuren zijn rot dus her wil ik een nieuwe huid op zetten ook de zijn bijde kleppen slecht op de randjes, eens kijken of ze te redden zijn.

Het idee is om de auto in zijn geheel wit te spuiten, dus ook de bodem en in de wielkasten.
Heb al witte lak en witte 2k coat liggen voor de body
De wielen die er onder zitten zijn de 12ince worstvelgjes met nog goede banden dus denk dat die gewoon blijven (al is 10ince ook leuk)
Wil ook alles opnieuw laten bakleden met zwart leer maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
ga eerst de neus lassen en gebruik het subframe wat ik nog heb laten zitten als referentie. als de neus er op zit ga ik de subframes ook demonteren om die ook geheel op te knappen (of vervangen) daarna kan ik de body op zijn kant leggen om de bodem te doen.

Ik heb in middels het interieur er uit, de motor verwijdert en de geheele neus ondaan van roestig plaatwerk.
Enkel de binnen spatborden zitten er nog en die ga ik nu kaal maken en repareren om de schermen en front strax op te lassen het plaatwerk is al besteld dus kan hoop ik al snel gemonteeerd worden.

link
De witte stippen er gelijk afgehaald :+)



link

Roest aan front en schermen


link


link

link

link

Het was tot nu toe veel slopen :( hoop binnenkort ook wat dingen te gaan maken :9

Grt Hans

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Die mini heeft hier een tijd te koop gestaan :P

Ziet er uit als een mooi project. Let wel dat het voorsubframe voor een handschakel blok anders is als een automaat.
Blokje ziet er wel best netjes uit, niet zo pekkig als mijn oude in ieder geval ;)
Veel succes!

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Leuk project en weer een zeeuw erbij :D

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Bedankt voor de reacties, Heb idd de mini hier van het forum ;) hoorde al dat het subframe van een automaat anders is maar je zou met het boren van gaten op een andere plaats ook een handbak moeten passen stond er ergenst op het forum beschreven, dus ga tegen de tijd dat ik zo ver ben eens passen.
Het blokje was aan de voorkant nog netjes! maar tegen het schutbord aardig zwart!

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

ziet er eruit als een leuk project!
zijn de onderdelen goed aangekomen?

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

De onderdelen zijn binnen d:)b morgen komt het nieuwe blik voor de neus binnen 8)

Grt Hans

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hmmzzz..die bloemetjes in je interieur zou ik erin laten zitten :P

Ik heb m`n Mini destijds ook meteen rigoureus aangepakt. Ik wil best wel eens komen kijken. Heb tijd deze week s`avonds
Goed te doen.

Groetjes,

Maurice

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

leuk om weer een zeeuw tegen te komen!
Succes met het project!

GRTZ Michel

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

De bloemetjes zijn al verdwenen hehehe.. ben van de week savonds niet thuis..

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Zo vandaag is al het blik binnen gekomen :D dus gelijk begonnen!
Heb eerst de parafaan er af geslepen.
Het schutbord is helaas ook ver aangetast, vooral in de hoeken tot onder de scharnieren van de motorkap.
Heb hier geen plaatwerk voor kunnen vinden dus ga dit uit een gewoone rechte plaat maken.
Ga eerst de binnenschermen/randen waar de deuren aan zitten vervangen.
Heb vandaag die aan bestuurderskant gedaan, enkel aan de onderkant zit het plaatwerk nog niet vast omdat ik de voetenbak gelijk vervang(deze moet ik nog bestellen)
De voetenbak is als krik punt gebruikt en er zit een gaatje in en een heele zooi poly (lekker als je daar in slijpt!)
Achter de bovenste scharnier bleek een stuk opmaat gemaakt rvs te zitten wat er voor zorgde dat de deur er niet uit mieterde >:) deze was onder een laag stopverf en tectiel verstopt.
hierbij wat fotos

link
link
link
link
link
Moet enkel nog wat lasjes zetten bij de strip met scharnieren en onder/boven vast zetten.

grt Hans

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

hans1980 schreef:

Heb eerst de parafaan er af geslepen.




:?

[i:2rqn00ai]Maar heb je eraan gedacht dat in de goot van je paravaan je chassisnummer ingeslagen zit???[/i:2rqn00ai]

Voor de rest goed bezig..je hebt genoeg te doen...

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

idd kwam ik nog net optijd achter hehehe, net bij de aanhechting wat het paneel over de heele lengte los gerot.
Het deel waar het nummer staat was wel roest vrij. wil het op dezelfde plek gewoon weer netjes in lassen (beetje ruim) ondanks dat lijkt het erg op omcaten |:( maar weet ff geen betere oplossing..
Voor de rest zit er idd aardig wat werk aan :)
Misschien nog een sloopert er bij kopen voor onderdelen..

grt Hans

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Ik zou dat niet riskeren en gewoon netjes volgens de procedure werken. Dus contact opnemen met de RDW en een afspraak plannen voor een identificatieonderzoek. Daarna kun je de paravaan vervangen en slaan ze een nieuw nummer in (ik wil deze straks niet meer in de regengoot maar in de dwarsbalk onder de voorstoelen ivm roest).

Ik heb met APK ook al gezeur gehad over m'n chassisnummer, onleesbaar... moest opnieuw ingeslagen worden/identificatieonderzoek. Hoop moeite en erg frustrerend. Heb besloten voor m'n andere Mini waarvan de paravaan vervangen moet worden dit netjes volgens de regels te doen. Betaal liever wat extra met de zekerheid dat ze daar straks niet over gaan vallen als ik 'm laat keuren. Maarja, wie ben ik :)

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

okeej maar heb het deel met het nummer er al uit gehaald, en mobiel is hij al helemaal niet meer om ff naar het rdw te gaan |:(

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Ze kunnen ook langskomen is mij verteld.. even afspreken met je RDW station in de buurt (Roosendaal?).

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Zal eens informeren

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Maar anderzijds.....als je alles weer netjes aanlast..en je ziet er niks van en alles is goed leesbaar...wie komt er dan achter?

dennisvdh schreef:

Ik heb met APK ook al gezeur gehad over m'n chassisnummer, onleesbaar... moest opnieuw ingeslagen worden/identificatieonderzoek.




Dat wordt dan weer een ander verhaal..dan zou ik het ook via de officiële weg doen.

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Vandaag naar Oldtimerbeurs geweest (Vehikel) 75% oude brommers maar wel wat mini boeken gescoored en engelse doppen en sleutels, kon ook een compresie metertje niet laten liggen :P
Vandaag ook weer een berg plaatmateriaal binnen gekomen..
Binnenkort fotos :D

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hey,

Je had me al gemaild dat je met onze 'oude' mini bezig bent. Leuk om hier zo te lezen wat je allemaal doet. Ga het op de voet volgen hoor. Zo te lezen hebben wij hem ook precies op tijd verkocht wat betreft roest.
Ene die stippen en witte strepen zaten er bij ons nog niet op. En wij hadden ook geen bumpers van chroom.
Heb nog wel een cd met werkplaatsboekje nog interesse?

Groet

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hey Henk!

Die stippen waren van papier :? die zullen er nog niet lang op gezeten hebben denk ik..(ze zijn er nu wel af)
Ik denk dat ik werkplaatshandboek al heb, heb een heele rits boeken gedownload en aangeschaft.
Het zal wel ff duren voor die helemaal klaar is denk ik (heb geen haast)
Alle onderdelen heb ik al wel grootendeels al bijeen gesprokkeld.

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hey Hans,

Leuke foto's heb je gemaild. This wat apart voor ons om hem zo gestript te zien maar wel mooi om te lezen dat je hem helemaal opknapt.
Ik zal het blijven volgen en wie weet kom ik nog eens langs als ik in de buurt ben.

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Is goed! hoor het wel

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Was al ff geen update maar er gebeurde wel vanalles (;
Hij/zij heeft een huis gekregen! een garagebox is al groot genoeg om aan je mini te sleutelen..



Wat is er allemaal gedaan,

Geheele nieuwe neus zit er op en alle kleppen en deuren zijn vervangen! deze moeten nog wel strak gezet worden.
Aan bijde kanten zijn de dorpels binnen en buiten vervangen en de voorste vloeren vevangen.
Ook de kofferbakvloer is vervangen en wil het geheele achterpaneel en een zijpaneel vervangen aangezien iemand hier een u-profiel ingelast had :x
Heb ook al de heele kabelboom netjes gemaakt met nieuwe stekkertjes en krimpkousjes, ook heb ik alle "zwevende zekeringen" bij elkaar gebracht in 1 zekeringenboxje.
later nog wat fotos :D

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Tjonge klinkt als veel werk.
Het is wat wat je allemaal moet doen om zo'n mooi autootje weer te kunnen laten rijden. Ben benieuwd naar de rest van de foto's. Ik moet zeggen dat ik hem zo ook niet meer herken, alleen die paar rode plekjes trouwens!! :D

Succes er verder mee. Straks als het weer weer wat beter is kom ik zeker eens langs als ik ga toeren.

Groet Henk

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Begint er al goed uit te zien, zal een nette mini worden denk ik zo! ;)

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hij ligt op het moment op zijn kantje om de bodem te doen



Alle bagger/tectyl er af gekrabt.



Heb ook een setje revolites liggen in 10" heb ook al alles om fiesta remmen te monteren..




En stond al jaren te stunten met 4 verschillende gereedschapskisten, daar had de winkel deze week een oplossing voor :+) kortom voor weinig geld heb je ook niet alles maar met wat modificaties is het goed te gebruiken O:)



grts Hans

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Leuk Project ;)

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Leuke velgjes! Heb ze zelf ook met de fiesta remmen!
Als je de banden laat monteren en balanceren moet je alleen ff oplette dat ze het planklood
zover mogelijk in je velg plakken.
Als je ze meteen op de rand achter plakt, loopt je loodje tegen je klauw aan.

Bij mij hadden ze verschillend geplakt, dus kon nog wisselen met achter!

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Thanks voor de tip !! Moet ze nog passen of ze wel op het banden apparaat passen 8) en ze moeten nodig opgeknapt worden..

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Ik heb ze er gewoon zonder problemen op laten leggen.
Alleen wou de beste man het plaklood op de buitenkant plakken.
Hij zei dat heb niet ging aan de binnenkant...

De mijne zijn naar de poedercoater gegaan, helemaal zwart!

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Heb ook ooit gehad dat een bandenboer lood op de rand van net gespoten verbrede stalenvelgen sloeg |:(
Geheel zwart is ook wel nice idd :D :D

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Succes met de subframes !!

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Danku! Zal het topic binnenkort ook weer updaten (:

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Danku! Zal het topic binnenkort ook weer updaten (:

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Hey Hans,
Ben benieuwd hoe het staat met 'onze' mini. Ben je al weer in de opbouwfase??

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Ben inderdaat bezig met het opbouwen! maar het gaat door tijdgebrek heel langzaam helaas, zal binnenkort wat fotos platsen.

RE: Zeeuwse Mini 1000 mayfair automatic 87

Zo ff een oud topic boven halen.
Er is ondertussen veel gebeurt! Er is een andere carroserie gekomen van een clubman 1100 (hier zit nu wel een gewoone mini neus op) uit 1975 is hij ook gelijk belasting vrij!
De oude kas was naast dat ie rot was ook nog eens voor en achter "krom" door oude schades en ander beunwerk met allerhande spul van polyesther tot RVS enz..
Met een beetje mazzel kan de motor dit weekend voor het eerst gestart gaan worden!! ga eerst nog gewoon op mijn oude 12" velgen rijden en later ga ik over op mijn 10"revolites....
fotos volgen nog