Re: [Split] Vtec Type-R

Door iSonic, 13 okt 2014 19:12 Link

Is de 33% regel de 1/3 2/3 regel?
Stage 3
Stage 3

Door mini-R, 13 okt 2014 21:33 Link

Yus. Mijn Frankenstein mini is voor meer dan 1/3 veranderd en dus geen mini meer, maar als Sylva R1ot is hij minder dan 1/3 veranderd dus wordt het een Sylva R1ot met een minibody.
____
HONDA, THE POWER IN MY DREAM

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door iSonic, 14 okt 2014 07:33 Link

Hoe heb jij mini gebouwd dan? Heb je het zelf gedaan of een frame aangeschaft? Ik vind het wel appart om te horen dat het de rdw zo makkelijk is. Je hoort altijd dat het onmogelijk is of heel veel geld kost....
Stage 3
Stage 3

Door mini-R, 14 okt 2014 08:10 Link

Mini-r heb ik laten bouwen door Geoff Watson in drie weken. B18c6 op een versterkt metro frame met mgf remmen en dta motormanagement. Het keuren duurde 30 min, 54 euro. Rij ik al tien jaar probleemloos mee rond ( behalve dan de koppeling, veertje had het begeven vorig jaar). De rdw moet zich houden aan Europese regelgeving. Je mag er geen zescilinder inleggen trouwens:). Het moet wel een 4 cilinder zijn, anders pleeg je een economisch delict...

Frankenstein is een kitcar die ik heb verbouwd tot mini, dat mag dan weer niet als mini op het kenteken staan en dan kunnen ze inderdaad heel moeilijk doen. Ze doen zowiezo heel moeilijk als het om samengestelde auto's gaat. Veel mensen gebruiken delen van andere auto's om hun auto te restaureren. Dat mag ook niet meer als ik het zo lees. Ik denk dat de rdw het beleid wat heeft aangescherpt.

Ik ben het er wel mee eens. Een auto moet aan de strengste regels voldoen. Als een zelfbouwsubframe niet goed is doorgerekend en door vermoeiing het begeeft op de snelweg en je neemt tien mensen mee dan mag de rdw het uitleggen waarom de auto is toegelaten. Ik zou ook voorzichtig zijn in hun geval.
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door iSonic, 14 okt 2014 08:46 Link

Ik denk dat ik voor een K20A ga die is een stuk makkelijk verkrijgbaar dan de B18C6 en nog goedkoper ook. Zit alleen nog even met gewicht. Als de K20A veel zwaarder is (wat mijn buik gevoel wel zegt) dan overweeg ik toch nog een B18C6.

Rij jij gewoon met de standaard honda bak rond? Hoef je de verhoudingen niet aan te passen?
Stage 3
Stage 3

Door mini-R, 14 okt 2014 09:32 Link

Ik ben dolblij met mijn b18c6, elke keer weer een feest en nog best snel (0-100 in 5 secs+ vtec beleving). Maar als ie kapot gaat zou ik nu voor een k20a2 gaan. Die red je met omex of hondata makkelijk tot 230 pk + wat meer koppel dan een b. Dan blijf je een m3 tenminste voor bij het stoplichtsprintje!! Bart kent een Honda tuner die de k zonder problemen op 250 pk zet. Dat is ook wel zat lijkt me met fwd, ik krijg al klutsoksels van 200pk fwd:).

Ik kan me bij Honda wel ergeren aan het gebrek aan koppel, als iemand meerijdt in de b18 mini dan pffffff:(. In de k24 heb ik dat niet, beter!!
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Stage 3
Stage 3

Door mini-R, 14 okt 2014 10:04 Link

Nice. Ook mooi dat ie van voor 1991 is, heb je geen kat en 4-gas meting nodig. Scheelt gedoe bij de APK .
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door mini-R, 14 okt 2014 10:09 Link

Oh en je moet dan de neus verlengen. Dat maakt hem minder knuffelig, dat is wel jammer. Maar daar krijg je vreeeeesssssellllllijk veel schik voor terug:).

Mijn mini-r lijkt ook groter en kwaaier dan een normale mini als ik daar naast sta. Maar bij het stoplicht ziet de niet mini-rijder het niet dus heb je een echte sleeper:). En, ik merk dat elke week als ik een dikke bak er uit trek, je krijgt altijd een duimpje van medeweggebruikers na een vtec sprint. Dat is zo grappig.
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door iSonic, 14 okt 2014 18:14 Link

Hoeveel langer wordt de mini eigenlijk? En enig idee waatvde gewichts toename is?
Stage 3
Stage 3

Door The Puritan, 14 okt 2014 20:15 Link

Ik heb een B16 onder de standaard neus liggen. En ik heb mij laten vertellen dat dit blok + bak slechts 50 kg zwaarder is dan het originele blok.
____
'94 Mini VTEC project in progress...
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Dennis, 14 okt 2014 21:00 Link

Een kaal A-series blok (blok, kop, bak) zou iets van 150 kg wegen. Een complete B-series iets van 180 kg.

Dennis
____
Innocenti Bertone 90L 1978, lange termijn Suzuki 16v 4-WD (turbo) project.
Used Look
Used Look

Door iSonic, 16 okt 2014 10:27 Link

Ben toch ook de pro motive R1 kit aan het overwegen. 10.000rpm is ook wel erg gaaf en de conversie is goedkoper en vraagt weinig aanpassingen.
Stage 3
Stage 3

Door mini-R, 16 okt 2014 11:27 Link

Qua beleving nog gaver denk ik (geluid!!). Qua duurzaamheid en gebruiksgemak een stuk minder. Ik maak met mini-r toerritten van 600km, dan heb je beestachtige snelheid als je wil, maar ik kan zonder motorgeluid in de cabine 100 rijden. Maar jah, als je hem alleen voor de lols voor korte ritjes (uurtje gummen of zo) gebruikt is een r1 of liever een busa supervet. Als je je auto licht houdt kom je nog aardig van zijn plek ook.
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door iSonic, 16 okt 2014 12:48 Link

Duurzaamheid valt denk ik wel mee al rij natuurlijk wel een relatief snel een goedkoop ontwikkeld iets en met ketting wat natuurlijk altijd slijt. Geluid en gebruikers gemak maak ik me wel een beetje zorgen om!
Stage 3
Stage 3