Re: [Split] Vtec Type-R

Door mini-R, 16 okt 2014 14:28 Link

Bij Promotive ligt het blok toch voorin? Dat valt wel goed te isoleren denk ik. Je zit wel wat meer te toeren als je voor het stoplicht staat met een motorfietsblokje omdat het zo vet klinkt :D . Je mist ook wel koppel denk ik, maar ik heb wel eens gereden met een r1 mini en je kan ook wegrijden zonder hoog in de toeren te zitten ('s ochtends wel fijn voor de buurt).

Ik heb bij Frankenstein het blok achterin liggen, 2 compartimenten en dus helemaal gescheiden, alles met speciale kunststof 20mm matten geïsoleerd maar dan nog lijkt het of je naast het blok zit als de vtec inkomt:(. Ik ga nog meer isolatie toevoegen als ik mijn ducts in de spatborden heb zitten en dus voor meer aanvoer/afvoer van lucht kan zorgen. Herrie is k.u.t..

Ik zou altijd voor de b18 of k20 kiezen, vtec, praktisch (je kan ook achteruit ;)) onverwoestbaar, koppel bij de k20 etc. etc.. Wat ik zelf na tien jaar b18vtec zo mooi vind is 50 rijden bij 1800 toeren in zijn 3, dan een pieeeeetsje gasgeven tot het koppelgebied (2200rpm) dan zo verschrikkelijk vlot zijn in het verkeer. Die vtec is wel leuk natuurlijk en zorgt voor de glimlach, maar juist dat vlotte op koppel rijden maakt een vtecmini zo goed. Minder leuk: al mijn boetes komen zo'n beetje van dat "vlot zijn" in de bebouwde kom :'( .
____
HONDA, THE POWER IN MY DREAM

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door Dennis, 16 okt 2014 19:18 Link

Als je de auto voornamelijk op de straat gebruikt zou ik geen motorfiets blok nemen, te weinig koppel onderin en altijd maar met 10000 toeren rondjanken is erg vermoeiend.

Dennis
____
Innocenti Bertone 90L 1978, lange termijn Suzuki 16v 4-WD (turbo) project.
Used Look
Used Look

Door iSonic, 16 okt 2014 20:13 Link

Lees inderdaad regelmatig dat veel mensen de R1 wel geschikt vinden voor dagelijks gebruik maar dat het wel anders is. En het wordt niet mijn dagelijkse auto maar mijn hobbie auto. Desondanks vind het wel belangrijk beetje netjes van A naar B te komen.
Stage 3
Stage 3

Door Dennis, 17 okt 2014 10:30 Link

Tja, wat is bruikbaar? Het koppel van een motorfietsblok zit hoog in de toeren en dan nog houdt het niet over, gevolg is dat je constant een gillend blok achterin of voorin hebt.

Het enige voordeel dat ik kan verzinnen is het gewicht, maar dat geldt eigenlijk ook pas onder circuitomstandigheden waar de pk/gewichtsverhouding een issue is.

De beste keus ook in verband met de verkrijgbaarheid is in Nederland een Honda VTEC blok als je voor de gemakkelijke pk's gaat. Is dat niet direct een topprioriteit dan kun je ook voor een smallbore Opel kiezen, die past "gemakkelijk" onder een standaard neus.

Dennis
____
Used Look
Used Look

Stage 3
Stage 3

Door mini-R, 19 okt 2014 15:21 Link

Gefeli! En een mini is ook dikke pret als ie origineel is hoor d:)b .
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door iSonic, 19 okt 2014 15:58 Link

Dank. Volgende hopelijk halen. Het rijden was erg leuk en ook wel een hele verandering. En wat een herrie binnen :D :D
Stage 3
Stage 3

Door Joostgijzel, 21 okt 2014 19:22 Link

Zo, ook ik ben gestart. B16b is bijna voorzien van nieuwe onderdelen en allspeedframe met toebehoren is binnen. Het klussen kan dus gaan starten, want hij komt in de cabrio zonder flipfront. Wish me luck :)
____

'12 Renault Megane GT line grijze muis
'09 Daytona 675
'78 Mini Cabrio Simply Red
'50 oma fiets
Cooper S
Cooper S

Door mini-R, 26 okt 2014 09:50 Link

Gl!:)

Ik zou wel de dorpels iets sterker maken. En een rolbeugel voor je weet maar nooit.
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door Joostgijzel, 26 okt 2014 23:20 Link

Tnx!

Cabrio is al enorm versterkt hoor.Zowel binnen als buitendorpel, doorbelaste plaat vanaf zijkant via achterbank naar andere zijkant.
Auto is zo stijf, dat bij opkrikken op linksvoor en rechtsachter de deuren gewoon open en dicht kunnen zonder te klemmen :)

Zit nu meer te kijken waar ik het front straks kan versterken en of ik het frame niet op meerder punten aan de pedalenbak kan monteren om de kracht goed op de tunnel te zetten.

gr Joost
____

'09 Daytona 675
'50 oma fiets
Cooper S
Cooper S

Door mini-R, 08 nov 2014 16:36 Link

Cabrio en VTEC geluid, dat moet toch wel de ultieme optrekbeleving zijn:).
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door Joostgijzel, 20 dec 2014 12:31 Link

Ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt met mijn custom demper. Ik hoop juist niet te hard.
Huidige demper was juist zo gemaakt dat het lekker laag en vol klonk maar je ook rustig zonder geluid kon toeren. Benieuwd of een hoog rpm blok dit niet te hard gaat maken. Naja, en anders gaan we weer zelf een geluidskamer maken \:)/
____

'09 Daytona 675
'50 oma fiets
Cooper S
Cooper S

Door mini-R, 20 dec 2014 21:27 Link

Er zijn nu zoveel mensen aan het bouwen, er moet volgend jaar eens een serieuze "conversion" mini-meeting komen! Dat wordt wat zeg:).
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door mini-R, 28 apr 2016 11:06 Link

Ughhh heb hem te koop gezet, voelt gewoon naar :(( .
____

Ahhhhhhh grip
Cooper S
Cooper S

Door Dennis, 28 apr 2016 11:29 Link

Dan komt natuurlijk de vraag: Waarom?

Dennis
____
Used Look
Used Look