VTEC voor onze paarse trots...

VTEC voor onze paarse trots...

Door Renessy, 01 okt 2006 21:12 Link

Ja ja, de knoop is doorgehakt. Na veel wikken en wegen en problemen met onze paarse trots hebben we besloten om de mini maar helemaal om te gooien. Ik ben al een tijdje bezig met het engelse bedrijf van Z-cars. (www.zcars.org.uk) Dit bedrijf maakt frames voor bike engined mini’s en hebben nu ook een frame gemaakt voor een Honda VTEC blok. Twee weekenden geleden in meegereden op het circuit van Zolder (thanks Chris!) en toen was ik helemaal niet meer te houden. Wat een super mega sensatie is dat zeg! Dit moest het worden! Het werk is dus begonnen maar daar gaan we wel helemaal voor! Voor eventuele vragen zal ik natuurlijk hier op het forum naar advies vragen en jullie op de hoogte houden. Er zit ook een site aan te komen waar de voortgangen gevolgd kunnen worden maar dat horen jullie hier ook vanzelf.

Mocht er nog een plaatwerker zich geroepen voelen, er moeten nog wat kleine laswerkzaamheden gedaan worden. Dus voor een gezellige dag met alles er op en eraan kun je me mailen……

We houden jullie op de hoogte!

Groeten van René en Esther
____
RWD Zcars B16 Vtec mini - Finished!
Cooper S
Cooper S

Re: VTEC voor onze paarse trots...

Door Mini Martin, 02 okt 2006 09:38 Link

De kogel is door de kerk. :x
Is wel erg leuk om daar mee bezig te zijn.
En houd er ernstig rekening mee dat het verslavend is.
Rugrat
Rugrat

Door Racing Green, 02 okt 2006 10:42 Link

Heeft z-cars in Nederland een verdeler eigenlijk ? In België namelijk wel, dat kan je wat kilometers schelen t.o. als je de intentie zou hebben het frame en andere onderdelen ginds zelf op te halen.
Bartman
Bartman

VTEC

Door Renessy, 02 okt 2006 12:07 Link

Ik heb de Belgische importeur gesproken op Zolder in dat weekend, aardige vent. Hij komt het frame zelfs brengen! Da's nog eens handig! Wel heb ik afgesproken om nog eens te gaan kijken bij Zcars in Engeland..... Mag ik een stukkie rijden op het circuitje bij hun..... Wordt kicke!

Het is inderdaad verslavend. :x

Om maar met de deur in huis te vallen qua vragen, hier is nog een rare: Ik zit er aan te denken om als einddemper van het honda blok een demper van een motorfiets te gebruiken..... Eigenlijk doe het voor de looks maar wat zijn de gevolgen qua vermogen, nut, en herrie enzo? Laat je mening maar horen!
____
Cooper S
Cooper S

Re: VTEC

Door Daan, 02 okt 2006 13:01 Link

Renessy schreef:Om maar met de deur in huis te vallen qua vragen, hier is nog een rare: Ik zit er aan te denken om als einddemper van het honda blok een demper van een motorfiets te gebruiken..... Eigenlijk doe het voor de looks maar wat zijn de gevolgen qua vermogen, nut, en herrie enzo? Laat je mening maar horen!

Ik zou de minimale pijpdiameter van de motordemper niet kleiner nemen dan de pijpdiameter van de honda uitlaat (2" of 2,5"). Er bestaan vast wel motordempers die overeenkomen met de std honda maat. Daarnaast levert een absorptiedemper (met dempingswol) minder vermogensverlies dan een schottendemper. Wel wat meer lawaai en een minder lange levensduur.
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door MiniMonster, 04 okt 2006 09:04 Link

Hallo René,

Ik ben wel benieuwd, ga je hiermee ook de openbare weg op? En uhm al ge-informeerd wat de mannen in Lelystad er van (gaan) vinden?

Suc6!!!

Marko
____
CRXMini Kijk 'ns wat vaker op http://www.markoos.nl

Binnenkort maar weer naar de wintersport!!
Stage 3
Stage 3

Door Renessy, 04 okt 2006 14:43 Link

Marko,

Ik heb juist voor de VTEC gekozen omdat ik er de openbare weg mee op wil. De motorfiets conversie is daar niet echt op gebaseerd, die moet eigenlijk op toeren worden gehouden op een circuit. De honda is wat dat betreft veel rustiger, zekerder,heeft as aandrijving en standaard een achteruit.... De jongens in Lelystad hoef ik waarschijnlijk maar heel even te zien. Heb dit probleem namelijk ook aan Chris voorgesteld en die zei dat als de auto af is ik hem naar hem in Engeland moet brengen. Hij checkt hem dan en laat hem daar keuren. Met die papieren kun je hem in Nederland gewoon op naam overschrijven. Het is tegenwoordig namelijk zo dat als een auto in de europeese unie is goedgekeurd deze in heel de europeese unie ingevoerd mag worden....
Dit probleem was ik ook al bang voor maar schijnt dus makkelijker te zijn dan ik dacht.... Paar dagen verplichte vakantie in London dus en dan hoppa door naar Lelystad....
____
Cooper S
Cooper S

Door MiniMonster, 04 okt 2006 14:54 Link

Dat wordt dan:

eerst de auto aanmerken voor de export: papieren op sturen naar de rdw, op de kar met dat ding naar engeland, daar op kenteken zetten, keuren, en dan het hele riedeltje weer terug..

wakkostdawelnie :?:?

Nah... gewoon bij de ombouw rekenen, da's wel het goedkoopst..

Marko
____

Stage 3
Stage 3

Door Renessy, 04 okt 2006 15:02 Link

De auto hoeft niet opgegeven te worden voor de export als hij geschorst is geloof ik... De boot naar Engeland is 300 eurrie heen en weer geloof ik, wat het keuren daar kost weet ik ook niet en het overzetten naar Ned kenteken moet ik ook een keer achteraan... Geen idee wat dat in totaal gaat kosten.... Inderdaad maar bij de totaal prijs van de ombouw rekenen. Hahahaahah. Wat voor mij het belangrijkste is is dat ik weet dat ik er wel de weg mee op kan en mag straks....

René
____
Cooper S
Cooper S

Door Guantia79, 04 okt 2006 15:11 Link

Volgens mij is keuren in lelystad (indien mogelijk in dit geval) zoals Minimonster heeft gedaan al snel goedkoper dan de Engelandoptie. Ik meen dat Leliestad iets van 750 euro kost? In ieder geval lijkt het mij minder gedoe.

Als je ziet wat voor gedoe de Nederlandse bouwers van de Seven replica's hebben met het op kenteken krijgen van hun creaties in Engeland...
____
'79 1100 special
'84 droommini in aanbouw (cooper S mkIII replica)
MG Metro engine & Fiesta 7.9 Brakes
Cooper S
Cooper S

Door Renessy, 04 okt 2006 15:24 Link

Aha! er is hier nog wat research nodig dus. Binnenkort maar eens achteraan gaan. Hoe dan ook, op de weg krijg ik hem wel.... Dat is het belangrijkste!
____
Cooper S
Cooper S

Door Dennis, 04 okt 2006 17:01 Link

Waarom niet dan gewoon een auto in Engeland kopen en daar direct laten ombouwen, invoeren en dan je huidige auto verkopen. Of gewoon die van Marko kopen, ben je uiteindelijk denk ik goedkoper uit :)

Dennis
____
Innocenti Bertone 90L 1978, lange termijn Suzuki 16v 4WD (turbo) project.
Used Look
Used Look

Door MiniMonster, 04 okt 2006 17:14 Link

Afbeelding

Maar de mijne is geen vtec, slechts een dohc

Marko
____

Stage 3
Stage 3

Door Dennis, 04 okt 2006 19:23 Link

Wellicht wel om te bouwen naar Vtec, maar is een top van 215 dan niet genoeg? Plus dat je in jouw ombouw een aantal zaken krijgt die in die ombouwkits niet zitten zoals Honda voorwielophanging en remmerij aan de achterkant :). En wat nog beter is: instappen en wegrijden!....na betaling natuurlijk :+)

Dennis
____
Used Look
Used Look

Door Dennis, 04 okt 2006 19:47 Link

Zit net ff te kijken op de site van Z-cars, maar zit die Vtec nu achterin?

Dennis
____
Used Look
Used Look