R1 blok in het vooronder...

Re: R1 blok in het vooronder...

Door campr, 31 mei 2017 10:53 Link

Goed...

Na een relatie van 7 jaar, waarbij de mini de bruiloft betaald heeft, ben ik weer terug. De R1 mini is nog steeds een droom van mij.

Dingen waar ik uit ben:
R1 blok vooronder.
Rolkooi
4-pots remklauwen en schijfremmen achter.
Sleeper/rat look.
Volledig instelbare ophanging
Zo veel mogelijk verlichtende onderdelen (boot lid, deuren, dak enz enz)

Waar ik nog niet uit ben:
Wil ik er mee op de weg rijden? Dit zou een shell van voor 1972 betekenen (of herkeuring bij de RDW). Tegenwoordig moeilijk te vinden. Heeft iemand nog een adresje?
Als ie niet de weg op gaat, dan maar helemaal gekte, dan maar direct een FRA mini van TDK Racing: http://home.freeuk.net/tdkracing/FRA.htm En dan maar op een trailer en alleen op het circuit.

Het gaat nog allemaal wel even duren, want ik heb natuurlijk ook nog alimentatie te betalen voor de komende 4 jaar, en al haar spullen moeten nog uit de garage, maar we gaan er wat van maken!
Cooper S
Cooper S

Door Arie B, 31 mei 2017 12:06 Link

PB gestuurd!
____
Morris Mini Van '69
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Sebastien, 05 jun 2017 17:06 Link

Hallo mede R1-mini bouwers,

Ik ben al geruime tijd bezig met een R1 mini. Ik ben erg benieuwd hoe jullie de "reverse" hebben gemaak of gaan maken. Graag zou ik willen weten welke startmotor geschikt is om dit te realiseren. Hij moet namelijk tegen de klok in draaien en sterk genoeg zijn. Er zijn speciale motoren te koop voor de reverse maar die vind ik behoorlijk aan de prijs.

http://www.amp-starters.co.uk/Automotiv ... -599-2418/
Stage 1
Stage 1

Door Ton, 05 jun 2017 17:45 Link

Startmotor van de Mini is prima, hij hoeft ook niet de andere kant op te draaien als je een tandwiel laat maken wat past op de moer van het kleine tandwiel van het R1 blok.
Het is echt een simpele oplossing. Wel even zo aansluiten dat je alleen achteruit kan inschakelen als de motor in z'n vrij staat.

Ton.
____
Ik leer nog elke dag, en alleen een koe nog na z'n dood
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Sebastien, 07 jun 2017 06:44 Link

Dankjewel Ton,

Ik twijfelde aan de kracht die de startmotor van de mini kan leveren.

Weet jij toevallig de maten van het tandwiel?
-modul
-tapgat
-dia
Stage 1
Stage 1

Door Ton, 07 jun 2017 19:41 Link

Stuur maar een mail adres, dan stuur ik een paar foto's.
Exacte maten heb ik niet, ik heb het toen laten maken op basis van hoe het met een starterkrans vertanding het beste uitkwam. Was dus een beetje een gok op basis van ruimte en mogelijkheden. Maar werkt echt perfect, is nog redelijk doseerbaar ook.
____
Ik leer nog elke dag, en alleen een koe nog na z'n dood
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door campr, 24 nov 2017 23:27 Link

Nou... Bewogen aantal maanden. Zo'n scheiding is best ingewikkeld, en dan waren er nog neit eens kinderen bij betrokken (gelukkig).

Het is uiteindelijk een MG Midget geworden waar ik de R1 in ga gooien. Ja ik weet, off-topic! Ik werd geinspireerd door dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=UsbfzmPCYX4

Het ga jullie nog goed hier met de (ingewikkelde) mini conversie. RWD for the win!

Robert
Cooper S
Cooper S

Door theo_nr1, 26 nov 2017 09:53 Link

Hoi Robert,

Misschien heb ik wel wat interesants voor je..
Heb een gestrand project met Yamaha Thunderace (voorloper R1, met carbs. zo'n 150pk) gekoppeld aan een Quaife sperdiff QDF7Z5R. Diff en kettingen zijn nieuw met rek.

Groeten, Theo
Bog Standard
Bog Standard