hi-lo trompetten; makkelijk zelf te doen?

Re: hi-lo trompetten; makkelijk zelf te doen?

Door vlassie, 13 apr 2011 11:36 Link

Bedankt! Het gaat ook om een stukje van een trompet af te halen. Maar zo kom ik er zeker wel uit.
____
Wat zijn het toch mooie jaren:
'65,'73,'76,'89,'96
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Jolige_Joffer, 18 mei 2011 18:27 Link

Zou iemand de globale maten kunnen geven van een cone compressor, zodat ik er zelf een kan maken?
In dit topic doen de foto's het bijna allemaal niet meer :(
In ieder geval niet de foto's waar ik de maten van kan afleiden.

Bij voorbaat dank! :)
Stage 3
Stage 3

Door Leroy, 18 mei 2011 18:43 Link

Ik heb er laatst nog eentje inelkaar geflanst, werkte perfect. Gwn een meter (of iets minder) draadeind M14, wat grote vulringen en bouten zodat je m op je balk kan laten steunen als je gaat de cone gaat samentrekken. Ik zal vanavond als ik thuis ben een paar foto's voor je maken ;) Zorg wel dat je dikke vulringen hebt; ik heb er namelijk al eentje mooi verbogen, die was dus niet stevig genoeg |:(
____
'96 Kensington Spi Stage 1 =D
Stage 3
Stage 3

Door Leroy, 18 mei 2011 18:51 Link

Let niet op mijn paint kunsten, maar zoiets moet het zijn... Die bovenste vulring (washer) moet gwn groot genoeg zijn dat de bouten niet door die buis heen gaan, zodat je er druk op kan zetten. Let wel op, er komt echt veel meer druk op als je denkt!

Afbeelding
____
'96 Kensington Spi Stage 1 =D
Stage 3
Stage 3

Door Jolige_Joffer, 19 mei 2011 18:09 Link

Oké, duidelijk!

Ik heb een stuk draadeind van +/- 60cm gevonden, koker 30x30x4mm. Onderzijde strip van 8mm dik lengte ongeveer 150mm met een gat van 15mm. Bovenop kopplaatje 5mm dik, ook met een gat van 15mm.
Stage 3
Stage 3

Door Kiekerjan, 30 jul 2017 21:10 Link

Hallo,

Sinds verleden week ben ik (weer) eigenaar van een classic Mini! Inmiddels mijn derde... 7 jaar geleden mijn Cooper S verkocht en altijd spijt van gehad...

Dit keer een '97 Brooklands gekocht, waar aardig wat werk aan zit. Om te beginnen wil ik hem wat hoger op z'n pootjes zetten.

Elke hobbel in de straat is een aanslag op mijn onderstel, gehoor en ziel.... :(

Het plan is om een Hi-Lo setje te kopen inclusief 4 nieuwe veerkogels.

Maar... Helaas ontbreekt mij de kennis en gereedschap om dit zelf grondig aan te pakken.

Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen met tips en eventueel (tegen vergoeding) fysieke en geestelijke bijstand?

Omgeving Den Haag. Ik hoor het graag!
Stage 1
Stage 1

Door Carlo, 17 aug 2017 21:26 Link

Grote kans dat de voorste (stalen) kogels door de nylon cups in de draagarmen zijn gezakt.
Als je die vervangt (en de aluminium trompetten nog de originele lengte hebben) komt hij al een flink eind omhoog. Als het niet genoeg is kan je er nog een M12-sluitring bij doen.

9 van de 10 standaard Mini's die ik zie staan aan de voorkant te laag en liggen permanent op de aanslagrubbers en dat zorgt voor een beroerd veercomfort. Achter zijn ze meestal nog in orde (of ze moeten roestig zijn en daardoor het nylon weggevreten).

De rubber veerbollen gaan zo'n beetje eeuwig mee. Die van mij zijn van 1981 en die doen het nog best. :)
____
1380, MD276, 2"LCB+ RVS uitlaat, custom inlaatspr.st. en Geflowde HIF44 (in the pipeline: MegaSquirt staged TBI).
Cooper S
Cooper S

Door Kiekerjan, 27 aug 2017 14:47 Link

Carlo,

Bedankt voor je antwoord. Beetje late reactie van mij, maar was op vakantie...

Ik ga binnenkort eens op grondig onderzoek uit.

Nu zie ik ook dat er verschillende types knuckle joints zijn. Heeft dit nog invloed als ik ook nog Hi-Lo's ga monteren?
Stage 1
Stage 1