hi-lo trompetten; makkelijk zelf te doen?

Re: hi-lo trompetten; makkelijk zelf te doen?

Door Theo van den Bogaard, 08 jul 2008 09:41 Link

er is speciaal gereedschap voor .. maar dat heb ik ook niet >:)

verwijderen mag destructief, je moet alleen oppassen voor bramen in de arm ..

leef je uit,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
A library is an adjustable wrench for opening the head.--M. T. Anderson
The Librarian
The Librarian

Door MINIAN, 08 jul 2008 10:27 Link

Klinkt me bekend in de oren. Heb mijn draagarmen laten reviseren. Dit omdat mijn naaldlagers kapot waren en de smeerbus. Heb het laten doen omdat ik geen lager pers heb en geen grote ruimer. Heb trouwens de oude as verwijderd doormiddel van een lang stuk draadeind. Draagarm vast zetten in de bankschroef en draadeind tegen as en met de bankhamer een paar keer op getikt. As moest toch vervangen worden, pitten corrosie etc.

Tip check ook gelijk je cupjes en de flexibele remleidingen ;)

Gr,

Minian
Stage 3
Stage 3

Door RvdPol, 08 jul 2008 19:45 Link

dank jullie 8)

Het is uiteindelijk gelukt, heb het -helaas- niet zelf gedaan.
Vanmorgen eerst een tijd lang de fohn erop gehouden en toen lopen rammen met wat platte-brede schroevendraaiers. Uiteindelijk zat er echt toaal geen enkele mm beweging in en ramde ik uiteindelijk alleen maar de schaal kapot en de schroevendraaier vast :?
Vervolgens vloog er een naald van de lager zelf uit, maar dacht ik meer grip via die opening te krijgen. Maar dat was geen goed idee want ik ramde de schroevendrqaaier er aan de andere kant zo verder doorheen, hehehe. Weer 3 naalden op de grond.

Net even langs een lokale garage gereden, die er zelfs met de speciale lagertrekker er nog best moeite mee hadden, en meteen de nieuwe lagers er onder de pers in laten zetten.
Koste me maar 5 euro!

Vrijdag heb ik pas weer tijd om de boel op te gaan bouwen, dus hopelijk zit het mee en kan de mini van het weekend tenminste weer op zijn 4 voetjes staan.

Dan volgende week of de week erop de andere kant ook maar.

oh ja, goede tip. De cupjes vervang ik ook als ik de hi-lo's monteer. Ook omdat ik de voorkant al zo laag vond staan.

Maar hartstikke bedankt voor de hulp! Ik had het niet zonder gered. (nou ja, ik ben nog niet klaar. dus niet te vroeg juichen heheh) 8)
Stage 2
Stage 2

Door RvdPol, 12 jul 2008 20:32 Link

nou, even een update.
Het is al helemaal gelukt!
We hebben gisterenavond de draagarm alweer kunnen monteren (moest wel 2 keer omdat we de cone vergeten waren! stom stom stom) Maar de 2de keer ging zelfs beter!
We hadden zelfs tijd om een veerbol aan de achterzijde ook al te vervangen. Ging nu zoveel makkelijker nu alles al eens is losgeweest en met de hi-lo set in te draaien ook.

Vandaag hebben we zelfs de hele linkerzijde ook vervangen, ook met de draagarm revisie!
Ik ben echt heel erg blij dat mijn mini weer normaal op de grond staat en klaar om weer te rijden.

Ik zag alleen wel dat de linker achterwiel wel scheef stond? Een beetje naar binnen gedraaid als het ware. Geen camber, maar als je van boven naar beneden kijkt eigenlijk net zoals je stuurt, die as. (toe-in)
Wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb op het forum gezocht maar stond mijn probleem niet bij.
Stage 2
Stage 2

Door taekeb, 13 jul 2008 07:50 Link

Keer een stoepje geraakt met handremmen? Subframe is niet super sterk dus kan een beetje buigen bij "force".

Met een setje verstelbare plates kun je dit vaak wel weer naar tevredenheid af(laten)stellen.
____
www.miniprojects.nl
Yokohama! What else?!
Afbeelding
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door RvdPol, 13 jul 2008 19:50 Link

ahhh dank je wel, ik zal eens kijken naar zo'n setje plates.
Verder rijdt de mini eweer helemaal super! Ben zo blij om er weer in te kunnen rijden.
Alleen nog even de hi-lo's goed instellen als alles iets gesettled is.
Stage 2
Stage 2

Hi-Lo Installeren aan de achterkant

Door MSSH, 12 nov 2008 08:24 Link

[topics samengevoegd - Crispy]
Ik heb de search al geraadpleegd maar kan geen antwoord vinden op mijn vraag.

Ik wil dus een hi-lo set gaan installeren.

[plaatje verwijderd - Crispy]

Nu heb ik alles al uit elkaar, maar het laatste stukje nog net niet.
AfbeeldingAfbeelding

De kegel zeg maar die je linksvoor ziet daar heb ik volgens mij de rubber en het onderste stukje schotel van nodig om alles te kunnen installeren niet?
Maar hoe krijg ik dat bovenste gedeelte van de rubber af?
Stage 1
Stage 1

Re: Hi-Lo Installeren aan de achterkant

Door jaapio1984, 12 nov 2008 08:28 Link

simelweg met veel kracht. Ik kreeg die van mij er ook niet af.. uiteindelijk met een hamer gedaan..

Jaapio
____
Koos Miniloos.. maar voor hoelang...
Krullebol
Krullebol

Door Peter_Vazed, 12 nov 2008 12:55 Link

Scheiden van het rubber:
http://www.zeepoort.nl/mini/mini_sub_demon.html

Ik neem aan dat je er ook nieuwe veerkogels bij hebt.
Hier zit ook een nieuwe zitting bij.
De oude is meestal stuk.

8)
____
*** Er zijn blijkbaar maar 2 soorten mensen ***
blije mensen met een Mini,
en mensen zonder een Mini.
Cooper S
Cooper S

Door MSSH, 12 nov 2008 15:28 Link

Veerkogels? Wat is dat die heb ik er niet bij of het moet bij een nieuw setje Hi-lo's zitten.

Dat draadeind draai je gewoon in die draad die je ziet en dan met flink veel kracht duwen, trekken en wrikken?
Stage 1
Stage 1

Door Theo van den Bogaard, 12 nov 2008 15:49 Link

http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/re ... oneout.gif

de kogel(s) zijn nr 2, de zitting nr 1

je moet dus de trompet(nr 4) nog van de veerbol(nr 5) halen(zoals Jaapio zegt met een hamer, eventueel een koudbeitel), en vervangen door de delen uit je kit; als je de kit hebt zoals op het plaatje in je 1e post, dan heb je ook nieuwe kogels; zit er geen briefje bij de kit hoe het weer inelkaar moet ? 8)
behalve de kogels heb je de stangen en trompetjes, de stang gaat in het trompetje en de kogel aan de andere kant in de stang, het trompetje op de veerbol en de kogel weer in je draagarm.

HTH,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
The Librarian
The Librarian

Door MSSH, 13 nov 2008 10:00 Link

Nee er zat geen briefje bij.

Die kogel en dat hulsje zit idd bij mijn set en hoe het in mekaar moet had ik ook gelukkig al goed.

Het verwijderen van de trompet uit de veerbol kost dus gewoon wat meer kracht als ik er op durfde te zetten :)
Zaterdag ga ik er nog maar eens even mee rommelen!
Stage 1
Stage 1

Door Theo van den Bogaard, 13 nov 2008 10:25 Link

trompet uit de veerbol

yep, kost een hoop moeite omdat de trompet alu is en in een ring van ijzer/staal valt die in de rubber bol zit: corrosie op die plek zorgt dat het goed vast zit; losmeppen is moeilijk omdat het rubber lekker meegeeft >:)
vandaar Peter_Vazed's oplossing om een draadeind in de bol te draaien en dat in een bankschroef/workmate te zetten d:)b

succes (en sla niet (te veel) op je vingers)

Theo van den Bogaard
____
Bini One
The Librarian
The Librarian

Door Crispy, 14 nov 2008 16:50 Link

MSSH, ik heb je vraag even aan een bestaand topic gehangen over het monteren van de hi-lo's, lees het eens door.

Het is wat lastig te vinden omdat mensen het op veel verschillende manieren schrijven: hilo, high-low, hi-lo etc, en omdat de search-functie niet zo goed omgaat met het streepje.

Ik heb je eerste plaatje even verwijderd omdat het wel duidelijk is wat een hi-lo set is en er een reclame uiting op stond.
Moderator
Moderator

Door MSSH, 20 nov 2008 10:54 Link

Kan niet precies het juiste topic ervoor vinden dus voeg het hier maar aan toe!

Ik heb de originele trompetten eraf gekregen, maar daarmee wel de rubbers beschadigd. Ik heb er zeg maar een stuk uit getrokken.

Is dat erg?

Ik heb er 2 foto's bij dit is wel de rubber waar het het minst gebeurt is. Sorry telefoon kwali.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik heb zelf het gevoel dat het niet zo'n kwaad kan omdat de nieuwe trompet er niet op steunt, maar wil het even zeker weten.
Stage 1
Stage 1