| Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
|
|
|
|
|
||||||
|
nee hoor, iedereen kan inschrijven in de sportklasse. Enige verplichting is de helm, die in de recreatieve klasse niet verplicht is.
Of iemand die nog niet vaak op het circuit gereden heeft, gelukkig wordt in de sportklasse, is natuurlijk iets anders In de sportklasse zijn slicks toegestaan, in de recreatieve niet, in de sportklasse mag je geen passagier meenemen. In de sportklasse mag je overal inhalen, langzame auto blijft zijn lijn rijden(zoals ook op andere circuitdagen dus) In de recreatieve klasse mag eigenlijk alleen op de rechte stukken ingehaald worden zoals taeke al zegt, het is alleen al om daar te zijn geweldig leuk, zoveel verschillende oldies bij elkaar!! En taeke, ben bang dat er dit weekend wel wat motoren gaan sneuvelen in ons luchtgekoeld veld, het wordt vreselijk heet, ben benieuwd of de auto en de rijder het een half uur volhouden!! |
||||||
|
|
|
||||||
|
Mooie test voor man en techniek!
Denk dat het oldtimerfestival op een zondag is. Dus kost ook geen verlof! Mooi hoor. Het is eigenlijk een verlengde van de clubspecials. Erg leuk en aaibaar dus. Omdat je op de dag zelf ook kunt inschrijven is het ook laagdrempelig. De toerklasse is goed om je eerste ervaring op te doen en het rondje te leren kennen. Als je dan de weg weet kun je later op die dag prima in de sportklasse meerijden. Ik was niet de langzaamste vorig jaar in de sportklasse, dus dat viel weer mee. Over het algemeen rijden er bij harcdagen meer snelle auto's. De gem. leeftijd van de deelnemende auto's ligt ook lager bij het oldtimerfestival. Ik weet eigenlijk niet of ze ook ergens deelnemers/auto's kunnen weigeren? Als je pech hebt kan er ook een hele groep witte petjes gti figuren meerijden. Maarja, het meerendeel is gewoon liefhebber met/al dan niet geprepareerde oude auto. ik heb er al zin in!
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Ik heb vrij gevraagd voor 26 september
![]() Dennis En vrij gekregen
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Het was warm op Zolder! En er werd hard gereden! Ook enkele BCT mini's die ook bij het IMM stonden te pronken kwamen in actie.
Erg aantrekkelijk is de klasse standaard SPi. Dat kost je weinig en je kunt onderling toch leuk strijden. Die mini's zijn standaard coopertjes met een kooi erin, minimale ophanging aanpassingen, verplichte katalysator, verplichte battery cut off switch, verplichte Yokoaham A539 op de standaard worstenvelgjes en dat was het wel zo'n beetje. Op die manier kost racen erg weinig! Door het grote veld wat het Kampf der Zwerge kent valt het niet op dat het niet bijster hard gaat met die SPi'tjes. Wat wel erg hard gaat zijn de >1380cc mini's en een paar NSU's die ook boven de 120pk komen. Deze gaan dan net onder de 2 min. rond. In race 1 was het een poosje 1 t/m 4 Mini's, maar toen viel er 1 mini uit en kwam er 1`NSU hard opzetten. Helaas had een achterblijver niet gezien dat er na die mini nog een NSU aan kwam en stuurde in tegen de achterkant van de NSU aan. Lekke band en wat blokschade. Maar dat was wel een leuke strijd! Arno ging ook steeds harder en als hij wat meer vertrouwen krijgt in zn auto zal hij ook echt wel verder naar voren kunnen rijden. Want op de rechte stukken maakt hij echt wel flink meters! Ben benieuwd hoe het komend weekend zal gaan met de NL rijders.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|||||||
|
|
|
||||||
|
Goed plan, maar dat plan om een aanhanger te kopen en mn rijbewijs ervoor te halen is nog niet "af".
Ben bang dat ik misschien nog een keer een vrijrijden.nl dagje pak en dan in sept. het oldtimerfestival. Verder weinig actie.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|||||||
|
|
|
||||||
|
Naar de kroeg en weer terug...
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Niet zo he!??
Wij zijn afgelopen weken bezig geweest de werkplaats te reorganiseren.. tussendoor veel andere projecten lopen (boot, feestje hier, van de zomer genieten daar ).Wel staat er een 'nieuwe' body klaar voor de racer. Incl. full-race Miglia spec. kooi. Dennis heeft in dit topic eerder een linkje geplaatst naar een body en een hoop leuke onderdelen op Ebay. Deze staat nu bij ons in de opslag klaar voor verdere preparatie. Toevallig heb ik gisteren met Maarten van Track gesproken. Hij gaat het blok binnen korte tijd weer opbouwen. Nu met een turbokrukas, andere drijfstangen (voorlopig standaard).. alles opnieuw uitgewogen en gebalanceerd, nieuwe lagers. Kortom een eigenlijk een nieuw blok.. er zit vanuit Maarten ook al een hoop tijd in. Hij heeft er vertrouwen in dat het oliedrukprobleem over moet zijn na deze rebuild. Dit seizoen zal niets meer worden.. volgend seizoen proberen we aan de start te verschijnen met een nieuwe 'wolf'.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
|||||||
|
|
|
||||||
|
Racen misschien later.. is nu geen tijd en geld voor.. ook moet de auto dan aan bepaalde eisen voldoen, iets waar natuurlijk wel alvast een beetje rekening mee gehouden kan worden met het bouwen van de auto.
Erno is ook nog bezig met zijn 1800 K-serie Van project.. deze staat ook tijdelijk in de stalling om plaats te maken voor andere projecten. Dit is ook een road/trackday Mini.
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Wat kostte vorig jaar het vrij rijden per sessie op het Oldtimerfestival? Kan het op de site nergens vinden.
Dennis
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Geen idee. Dacht iets van 45 euro? Het waren ook langere sessies dan bij vrijrijden.nl Een goede test voor je auto!
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Ja, ik heb begrepen dat ze al gauw een half uur zijn dus dan is die prijs wel ok.
@Roland: ik kan me herinneren een link gepost te hebben met mooi spul, maar welke onderdelen hebben jullie gekocht? Dennis
|
||||||
|
|
|
||||||
|
Alleen de clubman-flipfront-koets-met-kooi geloof ik bij die vent? Ik had vandaag bijna een handige aanhanger gescoord op MP, maar ding was te smal...
Balen.
|
||||||
|