Algemeen klassement

Algemeen klassement

Door Forum Robot, 07 nov 2014 14:04 Link

Alle leden die meedoen aan onze puzzelritten maken kans op mooie prijzen. Als je meedoet met een puzzelrit en de finish op tijd weet te bereiken krijg je al een punt. Win je de rit, dan krijg je er nog meer en degene die de meeste punten bij elkaar spaart krijgt tijdens de Algemene Ledenvergadering een van deze mooie prijzen. 

Prijzen kampioenschap

Lees het hele artikel

Sir Issigonis
Sir Issigonis

Re: Algemeen klassement

Door RHR, 10 nov 2014 15:18 Link

Wat fijn dat er dit jaar toch nog een tussenstand is! Hij staat volgens mij nog niet helemaal waar ie moet staan (bovenaan de pagina), maar goed. Ik zie dat ik nog moet oppassen om niet in de top 10 te komen, met nog 2 leuke ritten te gaan. Ik mis bij mezelf nog 3 punten voor de sLingerrit.
____
RedHotRik / @rikmertens
Uitzetter sLingerrit
'89 Red Hot
'78 1000 Cooper
'87 Retro look

'02 Silk Green Cooper
Cooper S
Cooper S

Door Natascha, 11 nov 2014 07:32 Link

Als er volgens jou iets niet klopt in de puntentelling stuur dan even een mailtje naar Marco, dan kan hij het voor je uitzoeken.

@ RHR, de locatie op de pagina wordt binnenkort door onze webmaster opgelost.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door winfried, 24 nov 2014 23:14 Link

Hoi daar,

ik ga dit jaar al mijn trofeeën inleveren,
dit jaar te weinig gereden en ook te weinig behendigheids proeven.
dus ik heb een keer in mijn mini leven alle prijzen mogen winnen
ik blijf gewoon lekker rijden maar alleen de puzzelritten een een paar toertochten.

:D
____
Da is (zo is dat)
ik blijf een positieve Brabo
Cooper S
Cooper S

Door RHR, 26 nov 2014 22:59 Link

Hoera, ik heb mijn 3 uitzetterspunten erbij :D Nu staan mijn punten voor de ksr en mzr onder dwr en ksr :? 13 punten voor de dwr is bij mij hoogstonwaarschijnlijk aangezien ik meestal nog in bed lig als de finish is ;)

Ik zie ook dat punten die toebehoren aan een plek waarop bestuursleden zijn geeindigd, nu niet worden uitgedeeld. Ik vind dat eigenlijk niet terecht. Ik vind dat voor het clubkampioenschap leden moeten 'doorstromen' als bestuursleden en niet leden uit de uitslag worden gehaald bij het uitdelen van de punten.
____
RedHotRik / @rikmertens
Uitzetter sLingerrit
'89 Red Hot
'78 1000 Cooper
'87 Retro look

'02 Silk Green Cooper
Cooper S
Cooper S

Door Natascha, 27 nov 2014 07:36 Link

Ik weet niet of ik je opmerking over de doorstroming goed begrijp maar we hebben voor het Algemeen Kampioenschap inderdaad afgesproken dat bestuursleden niet meedoen voor de bekers.

Wij doen ook graag mee aan puzzelritten en doen daarom wel mee voor de dagprijzen. Maar in de jaaruitslag tellen onze scores niet mee omdat we liever willen dat onze leden met de bekers naar huis gaan. Bovendien houdt een van onze hele goede puzzelaars de database bij en het leek ons daarom beter om het op deze manier te doen.

In de uitslag van het Algemeen Kampioenschap staan trouwens alleen de leden van de Mini Seven Club Nederland. Als je geen lid bent van onze club kun je alleen meedoen voor de dagprijzen. (Lid worden kan via dit formulier http://www.minisevenclub.nl/formulieren/lid-worden)

Onze huidige bestuursleden hebben hier zelf voor gekozen en ik hoop dat het potentiële bestuursleden niet afschrikt. Jij bent nu uitzetter van een rit geworden omdat je dat leuk vindt om te doen en omdat je andere leden een leuke dag wilt bieden. En wij hopen dat er ook nog een paar leden opstaan die zich aanbieden als bestuurslid omdat zij de zaken binnen onze club graag goed willen regelen voor hun medeleden.
Lijkt jou dat wat? Kom dan eens langs op een bestuursvergadering en stel je daarna verkiesbaar op de Algemene Ledenvergadering. Je zult merken dat meewerken aan het besturen van onze club het verlies van de kans op een beker heel goed compenseert.

Ps. Als je iets mist in de uitslag of er klopt volgens jou iets niet, mail dan naar marco@minisevenclub.nl.
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door RHR, 27 nov 2014 11:22 Link

Ik bedoel het volgende: bij de Achterhoekrit is v/d Steen eerste geworden, de Baelemansjes als bestuursleden tweede en Nieser derde. Nu krijgt v/d Steen 17 punten en Nieser 15 omdat ze achter de bestuursleden zijn geeindigd. Maw, het is superbelangrijk om voor bestuursleden te finishen want achter iemand finishen die niet meedoet aan het kampioenschap kost je dus punten. Ik vind dat niet terecht en vind dat Nieser 16 punten heeft verdiend, ook iedereen daaronder moet doorschuiven en verdient 1 punt meer.

En als we toch bezig zijn: ook voor meerijden met een niet Mini moet betekenen dat je geen punten voor het kampioenschap moet krijgen, vind ik. Eigenlijk moeten de clubkampioenschappen helemaal op de schop en moet er een apart klassement komen voor gevorderden en een apart klassement voor de rest (onafhankelijk van de aanmelddatum als lid). Dat zou voor iedereen leuker zijn, mn de beginnende en minder fanatieke puzzelaars. Maar dit riep ik 10 jaar geleden al.

Ik wil best wat hand en spandiensten verrichten die ik van huis uit kan uitvoeren, zoals bijvoorbeeld degene die de klassementen bijhoudt. Laat maar weten als jullie een helpende hand kunnen gebruiken.
____
RedHotRik / @rikmertens
Uitzetter sLingerrit
'89 Red Hot
'78 1000 Cooper
'87 Retro look

'02 Silk Green Cooper
Cooper S
Cooper S

Door Natascha, 27 nov 2014 12:25 Link

Hoi Rik,

Goede feedback en stof tot nadenken. Ik denk wel dat als we zo'n grote aanpassing van het systeem gaan doen dat pas kan als je het tijdens de algemene ledenvergadering bespreekt dus voor komend jaar zal het niet wijzigen.

Ik ben benieuwd hoe andere leden hierover denken. Laten jullie het horen? Dan kunnen we kijken wat er eventueel mogelijk is.

En bedankt voor je aanbod om te helpen. Daar kom ik bij je op terug.

Groet,

Natascha
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door wim fournier, 27 nov 2014 13:40 Link

Zo'n klassement heeft in wezen toch de bedoeling om te helpen om de betrokkenheid van leden bij de club te vergroten.
Je kunt stellen dat de betrokkenheid van degenen die boven in het klassement staan al zo groot mogelijk is.
Dat zou kunnen leiden tot de overweging om nu vervolgens ook andere leden de gelegenheid te bieden om op te klimmen in het klassement om hoger in de ranking te geraken en een dergelijk niveau van betrokkenheid te bereiken.
Dit geldt navenant voor leden die nog een stuk lager in het klassement zitten.
Dit pleit ervoor om al het mogelijke te doen om doorstroming naar boven te vergemakkelijken en bespoedigen.
Een factor mag daarbij zijn, dat degenen die zich beijveren om een heel hoge score te bereiken, zich ondertussen allicht ook buiten ons clubverband hebben begeven om in ander verband een score met meer uitdaging te bevechten.
Het wordt voor nieuwelingen een stuk aantrekkelijker om meer ritten te gaan rijden wanneer zij daarmee ook enig aanzien kunnen verwerven. Misschien is het een idee om ook de uitblinkende 'klimmers' in het klassement een trofee op de jaarvergadering te gunnen. Misschien is het een idee om degenen die keer op keer het hoogste scoren voor het klassement -bijvoorbeeld na drie jaar- slechts nog 'buiten mededinging' voor het klassement te laten meedoen. Alleen nog voor de dagprijs.
Kortom; stuur er op aan dat er meer leden ooit in aanmerking komen om in het zonnetje gezet te worden.
Het maakt de competitie ook aantrekkelijker wanneer er in de lagere regionen wat te bevechten valt. Het aantal leden wat 'in aanmerking' komt is ook veel groter wanneer er in de middenmoot van het klassement een eervolle positie is te verwerven.
____
kennis en vaardigheid beklijft door ze te delen
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door RHR, 27 nov 2014 18:31 Link

d:)b grotendeels eens met dit verhaal. 2 kanttekeningen:

1.
Ik zie het MSCN clubkampioenschap ook als opstap naar het serieuzere werk bij NRF of DHRC. Toch kan het bevorderen van die doorstroming geen doelstelling zijn voor de MSCN, doelstelling moet zijn leden te binden aan de club.

2.
Ervaren puzzelaars buiten mededinging laten meedoen is ook een no-go om dezelfde reden. 2 klassementen lijkt mij de beste optie om het ook voor de huidige 'middenmoot' interessanter te maken.
____
RedHotRik / @rikmertens
Uitzetter sLingerrit
'89 Red Hot
'78 1000 Cooper
'87 Retro look

'02 Silk Green Cooper
Cooper S
Cooper S

Door winfried, 28 nov 2014 00:02 Link

ach ervaren of niet
als het je dag niet is gaat het toch niet
en altijd na de uitleg van de rit(Rien,achterhoekrit uitzet/uitlegger, zijn woorden)is elke rit een makkelijke eenvoudige rit.

wij zijn allebei ervaren maar bakken er ook vaak niets van.
maar als je veel meerijd maakt dat niet uit.
want dan tellen alle puntjes mee.
en dat tik door
ik heb na 30 jaar door een jaar fanatiek te rijden een keer alle prijzen mogen winnen en dat is een keer leuk.
maar dat hebben we gereden met een redelijk gemiddeld resultaat

dus gewoon veel rijden

zie jullie op de lif laf
____
Da is (zo is dat)
ik blijf een positieve Brabo
Cooper S
Cooper S

Door Inimini, 28 nov 2014 12:25 Link

Hmmm zie ik het toch weer anders...

Er wordt voor de leden veel uit de kast getrokken. We proberen ritten aan te passen, leden mee te laten denken, zetten enquêtes uit en passen klassementen aan.
Helaas kan het voor de één nooit genoeg zijn wat we allemaal doen en voor de ander is het een overload.
Slechts 12% van de leden mogen we actief noemen. Hieronder valt ook het (over)actieve bestuur.

Bij ritten waarbij zij (ik ben er 1 van) mogen meerijden omdat ze die nou eens niet hebben uitgezet, mogen we ook meedoen voor de prijzen. In het verleden bleven we dan ook gewoon in het klassement staan. Toen ik oa bij het bestuur kwam, hebben we besloten dat bestuursleden niet meer in de klassementen mogen deelnemen behalve de dagklassementen. Dit omdat het scheve gezichten kon opleveren bij sommige leden en we hierover al eens wat te melden hadden ontvangen.
Jammer voor ons, maar een prima regeling. Dus we worden er gewoon uitgestreept.

De punten die je op een dagklassement haalt staan op dat moment vast. Haal jij als 3e 15 punten, dan blijven dat er 15 ondanks dat de twee boven jou leden van het bestuur zijn of misschien niet eens lid zijn.
Het is heel simpel en misschien cru gezegd; maar dan had je beter je best moeten doen.
Er komen gemiddeld 30 auto's op een rit en er zijn 10 prijzen, dat is 33% kant om in de rijzen te vallen.

Om de doorstroming naar een betere plaats te bevorderen, geven we een Nieuwe Ledendag, waarbij we uitleggen wat er door de club wordt georganiseerd en we zelfs dieper ingaan op de ritten zelf. Soort cursus dus. Ook leden die langer lid zijn en nog wat willen leren zijn welkom.

Als we dit gaan vergelijken met een voetbalwedstrijd zou ook betekenen dat bijvoorbeeld RKC altijd een plekje omhoog schuift met een extra punt, omdat Ajax beter is en de wedstrijd in de Arena gehouden werd...
Beetje gek, denk ik zo.

Het is erg fijn als leden meedenken, maar sommige zaken zijn niet haalbaar of gewoon niet eerlijk. Dat het extra tijd kost om de klassementen handmatig voor elke persoon te verwerken telt even niet mee.
Zo willen we nog steeds het ladies klassement en het veteranen klassement aanpassen. Maar dat neemt wel bedenktijd in beslag en zeer goede motivaties en overwegingen.
Speciaal voor de nieuwe leden is er daarom het Runners-up klassement.
Vroeger bestond er ook een A en B klassement, maar dat is allemaal doodgebloed onder het lage aantal actieve leden.
Het idee van Wim, om mensen die goed zijn, niet meer te laten meedingen, zie ik als een straf. Dus als je goed bent, dan mag je niet meer meedoen...

Overigens willen we niet vergeleken worden met een NRF, wij zijn een gezelligheidsclub. Als het allemaal zo formeel moet worden als daar, dan is de lol er helemaal gauw af. Niemand wil 4 uur wachten op een uitslag, of deze pas een week later online vinden.

Wij zijn vrijwilligers van de MSCN en doen het omdat we de club een warm hart toedragen.
Bijna elk weekend zijn we hiermee bezig, is het niet in het veld, dan is het wel op papier of achter de pc. Ook vaak doordeweeks, op zoek naar goodies, regelen voor sponsoring. Bekers en prijzen halen, kopieren en presentjes regelen, noem maar op.
Allemaal voor club en omdat we het leuk vinden.

Ik ben wel blij met het lezen van sommige zaken zoals deze. We nemen dit toch automatisch mee naar de vergaderingen en zal altijd een gevolg hebben. Zo niet een aanpassing of juist niet.

Groetjes, Marloes Baelemans
____
REDACTIE Seven: Mini Seven Club Nederland

Wicky: 1979'er Clubman Estate - Almond Green Traveller ombouw MK3 1300 met traveller aanhanger.
Ik weet wel, dat je begrijpt, wat jij denkt, dat ik geschreven heb.
Ik weet niet of je beseft, dat wat jij leest, niet is wat ik bedoelde.
Smalltalk
Smalltalk

Door RHR, 28 nov 2014 13:27 Link

Die vergelijking met het voetbal volg ik niet. In een competitie (klassement) ga je de concurrentie aan met de anderen in die competitie. Dan kan het niet zo zijn dat iemand die niet deelneemt aan het klassement wél invloed heeft op de puntentelling. Aan dagklassementen verandert wat mij betreft helemaal niets.

Een puzzelrit is geen loterij, dus die 33% kans gaat niet op.

Mijn insteek is de 12% actieve leden te vergroten. Een manier om dit te doen is de klassementen (niet de ritten) op de schop te gooien. Zo moeilijk kan dat niet zijn. Je pakt de eerste 15 van het voorgaande jaar, dit is je A klassement, de rest strijd om het B klassement. Runners up, oude mannen en het wijvenklassement kijkt toch niemand naar om dus schaffen we af en klaar is kees.

Evt het A klassement nog ontdubbelen door met teams te werken ipv individuen en 35€ (7 ritten x 5€) vooraf laten betalen voor deelname aan alle 10 of 11 puzzelritten. Kan ook die stempelkaart weg voor A rijders en vooruitbetaling is goed voor de cash flow van mscn. Ik zie alleen maar voordelen.
____
RedHotRik / @rikmertens
Uitzetter sLingerrit
'89 Red Hot
'78 1000 Cooper
'87 Retro look

'02 Silk Green Cooper
Cooper S
Cooper S

Door Natascha, 28 nov 2014 14:39 Link

Goed om alle verschillende inzichten te lezen, ik ben benieuwd wat de meelezers hiervan vinden en of die nog aanvullingen of ideeën hebben. Uiteindelijk organiseren we al onze activiteiten tenslotte voor onze leden. En we weten dat we het niet iedereen 100% naar de zin kunnen maken maar met elkaar, het bestuur en de leden, kunnen we er wel voor zorgen dat we het op zo'n manier doen dat iedereen graag bij onze club wil blijven horen.

En hoe denk ik er zelf over?
Naar mijn mening organiseren wij de puzzelritten voor de mensen die dat leuk vinden om te doen. Uit onze cijfers blijkt dat de meeste mensen die meedoen dat maar 2 - 3 keer per jaar doen. Uit de enqueteresultaten blijkt ook dat men vooral kiest voor een rit die dichtbij is en/of dat men gaat als er geen andere afspraken zijn. Het maakt daarbij minder uit dat het een puzzelrit of een toertocht is.

En een deel van onze leden rijdt juist graag puzzelritten en kies daar speciaal voor. Voor deze leden kun je iets bedenken om het nog interessanter te maken om eraan mee te doen. Vandaar dat ooit het Algemeen Klassement is ontstaan. Dit klassement is nu opgebouwd uit een aantal categorieën en je kunt erover nadenken of dit de beste opties zijn.

Runners-up cup / Bob-Manheim bokaal
De Runners-up cup is nu alleen voor mensen die maximaal een jaar lid zijn. Dat is natuurlijk een leuke uitdaging als jij een nieuw lid bent dat van puzzelritten rijden houdt. Maar misschien vindt je puzzelritten rijden leuk maar lukt het je niet regelmatig mee te doen, dan heb je meer tijd nodig voordat je er echt goed in wordt en dan is een jaar wel erg kort.
Doordenkend over het voorstel van Rik zou de Runners-up cup aangepast kunnen worden naar een cup voor mensen die in het vorige jaar lager dan bijvoorbeeld plek 20 geëindigd zijn. En de Bob-Manheim bokaal wordt dan niet uitgereikt aan mensen die meer dan 10 jaar lid zijn maar aan de leden die het jaar daarvoor in de top 20 geëindigd zijn.
Dus als je goed bent in jaar 1 kom je in jaar 2 in A-team en maak je dus kans op de Bob-Manheim bokaal.
Als je het in het jaar daarna heel slecht doet eindig je dus laag in het klassement voor de Bob-Manheim bokaal en kom je het jaar daarna weer in aanmerking voor de Runners-up cup. etc.
Dit kan voor de echte puzzelaars een extra motivatie zijn om goed hun best te doen maar voordat je het kan invoeren moet er wel goed gekeken worden of dit in de praktijk haalbaar is en hoe het vorm gegeven moet worden. Bovendien hebben we ook nog de Sir Issigonis Trophy, de overal cup. Wat doe je daar dan mee?

Overige opties
En de opmerking van Wim om snelle klimmers in het klassement een prijs te geven klinkt ook leuk. Daar zou ook nog wel over nagedacht kunnen worden.

De optie om in teams te gaan werken kan, alleen zijn er ook veel gelegenheidsteams die niet het hele jaar hetzelfde zijn, wat doe je daar dan mee? Besluit je om zoals nu zowel de bestuurder als de navigator een punt te geven? Of besluit je om de punten maar naar een van de twee te laten gaan?

Vooraf laten betalen voor een aantal ritten per jaar waarbij je er dus ook een of meer gratis krijgt vind ik wel een goede. Aan de andere kant heeft zo'n stempelkaart ook wel wat, lekker sparen voor korting. Wat is gunstiger voor onze leden?

De kans op een prijs is moeilijk te bepalen, het gemiddelde aantal deelnemers is inderdaad 30 auto's en meestal zijn er 10 prijzen. Dus ja, 33% van de deelnemers zal in de prijzen vallen als iedereen finisht.
Maar voor een individuele deelnemer is dat percentage anders, ben jij ervaren dan maak je meer kans om in de top 10 te komen dan wanneer je voor de eerste keer meedoet.

En dan de vraag wat je moet doen met de punten van de mensen die niet meedoen voor het Algemeen Klassement, het klinkt simpel om hun punten niet mee te tellen in de einduitslag maar zoals hieronder al aangegeven is voor beide manieren wat te zeggen, en dan weet ik nog niet hoe makkelijk/moeilijk het is om het in de database aan te passen.

Wat gaat het worden?
Een hoop vragen dus nog en een hoop mogelijke oplossingen om uit te kiezen. De uiteindelijke oplossing wordt bepaald door de antwoorden op de volgende vragen:
-Waarom organiseren we puzzelritten?
-Wat willen we bereiken?
-Hoe bereiken we een leuk deelnemersaantal?
-Willen onze leden uberhaupt wel puzzelritten? En zo ja, hoe moeten die eruit zien?
-Is een jaarklassement belangrijk? En zo ja, hoe kun je dat het beste inrichten?
-Is het huidige computerprogramma voor het verwerken van de resultaten bruikbaar? Zo nee, wat moet er aan veranderen en wie gaat dat dan doen?
-enz.

Je kunt deze vragen natuurlijk allemaal bij het bestuur neerleggen en hun daar de keuze in laten maken. Je kunt ook samen met een aantal leden een goed doordacht voorstel schrijven en dat tijdens een van de bestuursvergaderingen voorleggen.
Als voorzitter van de sportcommissie zie ik dat voorstel graag tegemoet want de rest van het bestuur en ik willen graag het beste voor onze leden maar kunnen dat niet allemaal zonder jullie hulp realiseren.
De deadline voor het aanleveren van een voorstel voor 2016 is de bestuursvergadering van half januari. En dan kan er op de Algemene Ledenvergadering op 22 maart over gestemd worden als dat nodig is.

Hartelijke groeten,

Natascha

natascha@minisevenclub.nl, tel. 06-10299555
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door RHR, 28 nov 2014 15:19 Link

d:)b ik zou promotie/degradatie altijd vrijwillig/in goed overleg met persoon zelf doen.

Hoe een klassement heet vind ik niet zo interessant. Ik vind 2 klassementen voldoende voor het huidige actieve ledenbestand.

Een team is voor mij een 'nummer' waarmee je je kunt inschrijven bij een rit. Of dan pietje en klaasje of jantje en kareltje in de auto zitten maakt niet uit. Per rit mag een team maar 1 equipe inschrijven. Een team kan dus uit 1 equippe van 2 personen bestaan die 10 ritten rijden. Maar 20 personen die bij iedere rit 1 andere equipe vormen, kan ook.

Uitgebreid voorstel komt eraan.
____
RedHotRik / @rikmertens
Uitzetter sLingerrit
'89 Red Hot
'78 1000 Cooper
'87 Retro look

'02 Silk Green Cooper
Cooper S
Cooper S