Gereden met een New Mini Cooper

Re: Gereden met een New Mini Cooper

Door Bartje, 28 sep 2009 20:02 Link

Eelke schreef:
Ik miste nog een watertemperatuurmetertje.

Ik ook, maar volgens BMW Is dat onnodig, omdat de motor veel sneller opwarmt dan "vroeger". Ken de exacte uitleg niet meer. Maar een wijzertje is natuurlijk gewoon veel leuker. Mogen ze gelijk de lampjes van de benzine weer vervangen door een wijzertje.

Techneuten bij meerdere fabrikanten hebben daar onderzoek naar gedaan.
Feit is dat het meerendeel van de bestuurders nooit of zelden op de koelwatertemperatuurmeter kijkt, en vaak ook niet eens weet wat de informatie op dat metertje inhoudt.

Daarentegen weet (vrijwel) iedere autobestuurder dat een (rood of oranje) lampje wat spontaan gaat branden/knipperen, onheil betekent en ook veel meer opvalt dan een metertje wat langzaam of iets minder langzaam naar het rood beweegt.

Dat is de reden van het verdwijnen van de koelwatertemperatuurmetertjes in steeds meer merken/modellen.

De sportievere modellen hebben daarentegen vaak wel weer meer metertjes.. :) Onderscheid moet er blijven zeg maar..
____
** Mini Hospital Maasdam ** ;)
Groeten, Erik
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Eelke, 29 sep 2009 07:26 Link

Mini pretendeert een sportief merk te zijn, dus... Zelfs een JCW heeft geen temperatuurmeter en een Playskool benzinemeter :)

Bas, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

bas s schreef:hoe gaat het raam in een keer dicht zonder het vast houden van de knop

Dat gaat dan toch over de bijrijderskant? De bestuurderskant zou gewoon een klikje omhoog moeten zijn en dan gaat hij vanzelf, of hebben ze dat tegenwoordig ook veranderd? Voor de bijrijderskant zijn er voor de oudere modellen (R50/R53) schakelingetjes in de handel - vraag me niet waar je die dan kunt krijgen, even Googlen naar "Mini auto-up circuit" of zoiets, mogelijk dat je het uit de VS moet laten komen - maar met je Cooper D heb je volgens mij pech. Dat hij niet automatisch omhoog gaat is in elk geval een beveiliging; mocht je bijrijder nog met een lichaamsdeel buiten de auto zijn, dan is het geschreeuw voldoende om te voorkomen dat je hem of haar van dat lichaamsdeel ontdoet >:) Waarom dan niet aan de bestuurderskant? Waarschijnlijk omdat het minder waarschijnlijk is dat de bijrijder het raam van de bestuurder dicht doet, dan andersom.

Overigens, als je andere vragen hebt, open dan voor een nieuwe vraag een nieuw topic (nadat je even gekeken hebt of het niet al eerder aan bod is gekomen). Dit topic ging eigenlijk alleen maar over een proefrit. Het is dat het kleine puntjes zijn, maar we houden graag informatie van elkaar gescheiden zodat het beter terug te vinden is.
____
Eelke Blok, You've just been Blok'ed
Ex-webmaster, achter de schermen bied ik wel eens een helpende hand.
1991 Cooper 1300 Diamond White (gerestaureerd)
"Small cars need big attitudes" -- EB
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door Berry M, 29 sep 2009 13:36 Link

Eelke schreef:Voor de bijrijderskant zijn er voor de oudere modellen (R50/R53) schakelingetjes in de handel - vraag me niet waar je die dan kunt krijgen.

Passagierraam omhoog met 1 klik voor R50, R52 en R53 ;)
____
:x
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Pieters, 08 jun 2010 15:07 Link

Bedankt voor de goede review!
Bog Standard
Bog Standard

Door Eelke, 09 jun 2010 08:50 Link

Welke review doel je precies op..?
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door mackensen, 05 apr 2012 22:10 Link

nadelen wat mij betreft: windgeruis bij 150 plus
snelheidmeter in het midden is echt waardeloos. Gelukkig kan je ook de snelheid laten weergeven recht voor je neus. ik kijk nooit op de grote meer sinds ik daar achter kwam
en stoplichten die snel te hoog hangen is idd ook minder. daar heb ik met de classic trouwens ook last van, net als het windgeruis, en de nogal behoorlijk beperkte laadruimte.

je mag wel stellen dat op meer punten dan alleen styling en wegligging/stuurgedrag goed hebben gekeken, deutsche grundlichkeit :D

en net als bij de oude neem neem ik de minpunten voor lief zodra ik wegrijd en de eerste bocht opdoemt \:)/
Bog Standard
Bog Standard

Door André, 10 apr 2012 06:32 Link

Je kunt niet alles hebben voor die centen!!
Ik rij nu in de 2e sinds 2003 en het blijft lekker kikken net als in de klassieker ook daar moet je vanalles voor lief nemen en de laatste(2000) koste toen ook al 12400,00 voor zo'n prulleke!!
Stage 3
Stage 3

Door Eelke, 15 apr 2012 14:20 Link

Het enige nadeel van de middenklok vind ik dat je bijrijder (te) makkelijk mee kan kijken :) Verder is het wat mij betreft een kwestie van wennen, heb er absoluut geen last van. VInd het wel opmerkelijk dat je ook bij je classic pas bij 150 last hebt van windgeruis :)
____
Volg mij op twitter
You've just been Blok'ed
You've just been Blok'ed

Door mackensen, 17 apr 2012 03:37 Link

was het maar waar, het geruis (gepiep en gekraak en gekreun) komt al veel eerder bij de oude. 150 in de oude deed ik niet echt veel (hij is nu kaduuk), lijkt af en toe iets te veel op een bijna dood ervaring met zo`n klein stuitergebakje.
Bog Standard
Bog Standard