Pagina 1 van de 1

Word jij lid van ons bestuur?

BerichtGeplaatst: 27 feb 2018 10:51
door Forum Robot

De Mini Seven Club Nederland is opgericht om het contact tussen Miniliefhebbers te bevorderen. We doen dit onder anderen door diverse evenementen te organiseren, een clubblad uit te geven en discussies te faciliteren op onze website en social media kanalen. Dit doen we allemaal voor ruim 1600 betalende leden. Maar we willen meer. Een nog betere website, nog leukere evenementen, nog meer vrijwilligers en leden en meer ledenaanbiedingen en sponsors. En dus zoeken we jou!


Ben jij een Miniliefhebber met hart voor jouw club? En ben je wel toe aan een nieuwe uitdaging? Stuur dan nu een mail naar onze secretaris en stel je verkiesbaar als bestuurslid.


Klinkt goed, ik wordt bestuurslid, wanneer moet mijn aanmelding binnen zijn?


Jouw brief/mail met je kandidaatstelling plus handtekeningen van tenminste tien stemgerechtigde leden die jou steunen moet uiterlijk 10 maart binnen zijn. Ook horen we graag welke taken jij zou willen oppakken.


En hoe gaat het dan verder?


Wij zorgen dat jouw kandidatuur op de agenda van de Algemene Ledenververgadering (ALV) van 25 maart vermeldt wordt. Deze wordt op 11 maart gepubliceerd.


Tijdens de ALV mogen de aanwezige leden stemmen over de bestuurssamenstelling. En als ze positief stemmen ben jij vanaf 26 maart lid van ons bestuur.


PS. Als je liever eerst een paar maanden meedraait voordat je je kandidaat stelt kan dat natuurlijk ook. Onze eerstvolgende bestuursvergaderingen zijn op 21 maart en 13 juni. Laat ons even weten dat je komt zodat we je het adres en de tijd kunnen doorgeven. (Kies je hiervoor dan is er geen officiƫle kanditaatstelling met handtekeningen nodig).


Mini's onderweg


Ok, maar wat wordt er eigenlijk van een bestuurslid verwacht?




Lees het hele artikel



Re: Word jij lid van ons bestuur?

BerichtGeplaatst: 01 mrt 2018 20:54
door Natascha
Het antwoord op de vraag over hoeveel tijd een bestuursfunctie kost en waar de vergaderingen zijn.

De tijdsbesteding kun je zo gek maken als je wilt. Er zijn 4 a 5 bestuursvergaderingen per jaar op wisselende locaties zodat niet steeds dezelfde persoon een eind hoeft te rijden.
Daarnaast is er de ALV waar je bij moet zijn. En dan hangt het er verder vanaf welke dingen je nog meer gaat doen. We stemmen in onderling overleg af wie waarmee aan de slag gaat.

Om mezelf als voorbeeld te nemen, ik verzorg de content op de website, beheer onze social media, zorg dat alle evenementen worden afgestemd en de informatie gepubliceerd wordt in/op onze diverse media. Daarnaast ben ik betrokken bij de organisatie van diverse clubmeetings. probeer vrijwilligers te werven en streef ernaar om de afstand tussen bestuur en leden zo klein mogelijk te maken door het gesprek aan te gaan.

Mijn aantal uur per week ligt een stuk hoger dan de gemiddeld twee uur per week die in het artikel staat. Maar daar heb ik zelf voor gekozen.

Wil je meer weten? Stel je vraag hieronder of mail of bel me gerust.

Hartelijke groeten,

Natascha