Voorpagina Lidmaatschap Forum Evenementen Mini's te koop Links Informatie
Forum

Index | Help | Zoeken
Inloggen | Registreren

Forumoverzicht » Up to date » Mini Showcase

> Afdrukweergave
Mini Mayfair '85
BerichtDoor MiniFreak, 28 jul 2010 20:41 Link

Stage 1
Stage 1
hey. mijn vader en ik zijn bezig met een mayfair van 1985. ben zelf op dit moment 16 dus ik heb nog 2 jaartjes voordat de mini klaar moet zijn. ik heb de mini pakweg 1 jaar geleden gekregen van mijn vader omdat ik na mijn 5 havo van plan ben naar het HBO autotechniek te gaan dus dan moest ik wel de basis kennen :P en aangezien ik een fan ben van mini's kwam me vader met de mayfair :D dat is ongeveer het verhaal van het afgelopen jaar. we zijn er druk mee bezig geweest en we zijn ook nog wel even bezig. ik zal me best doen om regelmatig even een update te houden.
ik ben nog even bezig met het sorteren van al de foto's dus morgen zal ik een paar foto's plaatsen van de voorderingen. :D :D
____
It's a Mini thing........you won't understand -Minifreak

Offline E-mail

Re: Mini Mayfair '85
BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 16:36 Link

Stage 1
Stage 1
dit zijn de foto's van hoe wij de mini hadden gekocht. dit is al van een jaar geleden :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
____

Offline E-mail

BerichtDoor Snackey, 31 jul 2010 16:40 Link

Stage 2
Stage 2
Ziet er hard uit, al wel wat plaatdelen vervangen zie ik??

Hoever ben je inmiddels?
____
Vroeger heette ik Promini, nu gewoon Snackey

1981 Mini 95 (Van)
1991 Fiat Panda 1.0 "Abarth"
2003 Duc 749s

..Een ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in de rest..

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 17:05 Link

Stage 1
Stage 1
jah er waren al een paar plaatdelen vervangen. maar goed ook want hoe het oud er uit zag was niet om aan te zien :P
Afbeelding
zoiets dus :P de nieuwe voorscherm zagen er ook niet te best uit maar die zijn mooi bewerkt dus die zien er weer als nieuw uit :D
Afbeelding
____

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 17:19 Link

Stage 1
Stage 1
ik ben nu inmiddels samen met me vader beland bij het opknappen van de carrosorie. heb nog nooit zoveel roest bij elkaar gezien maar goed. we hebben een beetje de rollen verdeeld, me vader doet al het laswerk en plamuur werk en ik schuur de hele auto. ik zal eerst even proberen het afgelopen jaar zo kort mogelijk uit te leggen aan jullie. paar foto's zouden ook wel leuk wezen toch? :P

nouw daar gaatie dan :
we hebben de Mini in april gekocht. ietsie meer als een jaar terug dus. op dat moment hebben we eerst het voor/achter frame mee naar onze garage genomen (we hebben niet al te veel ruimte en er stond al een andere auto in dus daarom |:( ) we begonnen met het opknappen van het 998cc blokkie.
voor :
Afbeelding
Afbeelding

na :
Afbeelding
Afbeelding
dat was even het motorblok in het kort. niet zo heel veel een gedaan omdat mijn vader op dat moment alle kostte betaalde dus daarom. het enigste wat we hebben gedaan is het ontvetten, alle pakkingen en rubbers vervangen, paar onderdelen gestraald, gespoten, nieuw luctfilter, nieuwe bougies, het blok is goed afgesteld en nog een paar kleine dingetjes.

ik zal vanavond verder gaan aan de rest want ik heb nog een lange weg te gaan totdat ik bij het heden ben gekomen ;) ;)
____

Offline E-mail

BerichtDoor jvv, 31 jul 2010 17:52 Link

Stage 2
Stage 2
ow heel netjes dat blokje!!
wordt vast en zeker een nette mini
succes met je restauratie
____
sas en jeroens ยด91 cooper

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 18:04 Link

Stage 1
Stage 1
dankje, ik hoop het ja dat hij netjes word. me vader gaat grotendeels over de carrosorie. maar me vader en ik nemen het voor nu vooral rustig aan omdat ik op dit moment 15 jaartjes jong ben en we hebben niet het meeste geld van de wereld dus daarom. :9~
____

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 18:28 Link

Stage 1
Stage 1
zo eve snel gegeten en we pakken het verhaal weer op. na het blok zijn we verder gegaan aan het voorframe.

Afbeelding
het chassis en de wielophanging hebben we eerst moeten scheiden van elkaar. zat pittig vast geroest >:) we hebben aan de voorzijde een klein stukje moeten lassen omdat de mini ooit is een fikse opdonder heeft gehad.
Afbeelding
Afbeelding
ik ben toen verder gegaan met het stralen van de wielophanging. toen dat klaar was (wat een eeuwigheid duurde ;) ) werd het voorframe gestraald.

Sorry voor de onscherpe foto's....ben niet zo goed in foto's maken :9~
Afbeelding

Afbeelding

we hebben gelijk het blok er in gelegd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
____

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 18:40 Link

Stage 1
Stage 1
verder aan het achterframe....
voor het achterframe geld in principe hetzelfde als voor het voorframe. uit elkaar gehaald, schoon gemaakt, gestraald enzovoort dus dit stukje hou ik even kort.
toen we de mini kochten kregen we 3 frames. voor, en 2 voor achter. de ene was super rot maar daar zat wel de ophanging aan en de ander was bijna nieuw. dus we hebben de onderdelen van de rotte er af gehaald en dat frame was naar de schroot gegaan.

deze was het slechts er aan toe van de 2 achter frames
Afbeelding
Afbeelding

en dit was het frame wat we er nog bij kregen
Afbeelding

op dit moment is het achterframe nog niet in elkaar gesleuteld, alles is al wel gestraald en alle nieuwe rubbers zijn ook al binnen maar omdat we op dit moment erg weinig ruimte hebben en we toch bezig zijn met de carrosorie zijn we er nog niet aan toe gekomen.
____

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 18:56 Link

Stage 1
Stage 1
we komen nu steeds dichter bij "nu". na het achter frame zijn we dus begonnen met het omwisselen van beide auto's. mijn vader was voor de mini bezig met een triumph gt6 dus die moest lekker ruim maken voor mijn mini

Afbeelding
Afbeelding

toen de triumph weg was was de mini aan de beurt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

we hebben geprobeerd met een katrol de mini op de wagen te trekken. het is gelukt maar heb helaas wel het bumpertje een beetje verbogen
Afbeelding

nadat de mini binnen was heeft de restauratie voor ongeveer 2 maanden stilgelegen omdat ik nog even aan me school moest. en toen was het opeens zomer vakantie. toen begon het pas. gelijk de eerste dag even een mooie schuurmachine gekocht. meteen even uitgetest op de voorschermen. dit is allemaal in maart gebeurd ongeveer.
____

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 19:22 Link

Stage 1
Stage 1
roest roest en nog een roest :D het schuren kon eindelijk beginnen
Afbeelding
Afbeelding
dagje bezig geweest en dan is dit het resultaat.

verdere foto's van het bezig wezen aan de lak :
Afbeelding
[img]%20http://58usdq.bay.livefilestore.com/y1p6WWsanJmJsUoJkNo2k1nMN3a3hvy6Ku-2FJt2Q4Y99mbe3Vt7PRYN0GfDOEsl-Xz4NTc4alFOttQ-Qcl5tofgvrFYfBNLvt5/BILD0851.JPG?psid=1[/img]
Afbeelding

maar dan waren we er natuurlijk nog niet. vorige week is de hele mini roestvrij. ik ben nu aan het wachten totdat me vader klaar is met het lassen en plamuren.
____

Offline E-mail

BerichtDoor MiniFreak, 31 jul 2010 19:37 Link

Stage 1
Stage 1
afgelopen week even bodycoating gehaald zodat ik weer even verder kon.
de bodemplaat voor 1/3e deel gedaan. het deel waar je accubak en je achterbandmal zitten.
Afbeelding
ik ga deze week nog even de de andere 2 delen afmaken en dan is het weer wachten op me vader.

omdat ik me schooljaar met succes had afgerond mocht ik wat uitkiezen ter waarde van 100 euro en aangezien ik er een sportief karretje van wil maken (kart-achtig) was ik opzoek naar kuipstoeltjes en een rolkooi. toevallig kwam ik dit tegen :
Afbeelding

dit was de afgelopen jaar in het heel kort....vanaf nu zal ik alles wat meer met detail uitleggen en zal het wat minder afgeraffeld wezen. O:)
deze moesten wel plaats maken :
Afbeelding
meteen opgehaald dus. helaas lijkt een stoel sterk te verkleuren maar daar doe ik nog wel wat aan.

ook heb ik vorige zondag ( 25 juli 2010 minidag:D) deze gekocht :
Afbeelding
ze moesten naast me bed staan omdat er simpelweg geen ruimte meer is in de garage :+) :+)
____

Offline E-mail

Antwoord op onderwerp

Forumoverzicht » Up to date » Mini Showcase