Mini 1000 '87 project

Re: Mini 1000 '87 project

Door stefan_, 16 apr 2008 16:42 Link

Net mijn remmen weer ontlucht en een klein stukje gereden of de remmen het deden. Bij het optrekken merkte ik dat hij gigantisch veel vermogenverlies heeft. Trekt op als een slak :? Maar ff naar kijken trouwens, net als de remmen. Dat lijkt ook nergens op :r

Verder de remlichten (ja, nog steeds), en de claxon. Dan is hij klaar voor de apk.
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 25 apr 2008 11:00 Link

Orginele uitlaat zit er weer onder, en het vermogensverlies lijkt nu een stuk minder. Compressie van cilinder 1 is wat minder, maar dat komt denk ik door de klepspeling. Het is de bedoeling dat er volgende week apk op zit. Nog ff snel de uitlaatklem vastzetten, hoofdremcilinder probleem oplossen, en een nieuw bandje scoren :9
Stage 3
Stage 3

Door Beumert, 22 mei 2008 17:40 Link

Wat zie ik nu? hij staat op marktplaats! Waarom? Deze onderdelen zijn toch niet lastig om te vervangen? Als je de spullen al hebt liggen zou ik er gewoon mee verder gaan.
____
Wacht maar totdat ik GROOT ben!
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Wats, 22 mei 2008 20:15 Link

Ja man!

Waarom verkoop je hem dan?
Je was er zo lekker mee bezig.

Ik heb ook wel eens dagen dat ik denk, waar ben ik aan begonnen. Maar ben nu al ver. Dus maak het ook helemaal af ook.

Hoop dat je je nog bedenkt.

Geef uitleg want ben wel benieuwd eigenlijk :| :'(

Gr.
____
Maycooper Evo Turbo project
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door stefan_, 23 mei 2008 23:46 Link

Ik zal even alle rare gedachten uit de wereld helpen :)
De reden dat de mini weggaat, is omdat ik dus geen motivatie meer heb om door te gaan. Ik ben er een beetje op uitgekeken. Ik wil de mini eigelijk meer bieden dan buiten staan en wegroesten. Ook vanwege het feit dat ik nog gewoon een studentje ben, heb ik niet zoals sommigen het geld om hem te laten stralen, strakmaken, en professioneel spuiten. Daar heeft een gemiddelde student gewoon geen geld voor.
Nou zul je denken: dat had je ook wel eerder kunnen bedenken!?
Ja, dat klopt. Ik zie het maar als een leermoment.
Ik vind het erg jammer dat ik hem wegdoe, maar ik denk dat dit het beste is.
Maar 1 ding is zeker: Er komt over een paar jaar weer een Mini!

[Chat uit topic verwijderd - Tincu]
Stage 3
Stage 3

Door Beumert, 24 mei 2008 01:19 Link

Waarom niet zoals ik nu doe, opknappen tot hij apk-waardig is, dan rijden en veel plezier beleven. Ervaren hoe het autotje is en wat hij doet. Als er problemen zijn die stuk voor stuk aanpakken en dan over een paar jaar stralen/strakmaken/spuiten. Ik denk namelijk dat de komende paar jaar de miniprijzen alleen maar zullen stijgen, zoek dan nog maar eens zo'n leuk projectje. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en ik (en anderen vast ook) respecteer je keuze maar ik zou het wel weten... :9
____
Wacht maar totdat ik GROOT ben!
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Dirk130, 24 mei 2008 01:23 Link

paint job kan ook, voor tijdelijk, met een verfroller of met de spuitbus. Het ziet er misschien niet zo strak uit enz. maar beter als niets. En tegen de tijd dat je weer geld heb om de auto profi te laten spuiten zal je toch wel weer wat plaatwerk moeten vervangen |:( :x :P ;)
____
Ik doe wel gewoon, dan doe ik al gek genoeg!

1991 1300 carb cooper
Cooper S
Cooper S

Door miniminded, 24 mei 2008 10:08 Link

Jammer idd, dat het project in deze fase strand. Zelf ben ik voordat ik er aan begonnen ben eerst naar een (betaalbare) stalling/klusruimte op zoek gegaan. Viel niet mee, maar met een beetje geluk en geduld is het gelukt. Nu kan ik er in alle tijd rustig aan verder werken en vallen de kosten ook mee.

Misschien een idee om de motivatie een beetje terug te krijgen :)
____
.
Morris Mini 850 1964
Mini 1000 VAN 1979
Mini Cooper 1.3i 1996
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door mini-philip, 26 mei 2008 15:53 Link

Ik werd ook een beetje gefrustreerd van het roesten en andere zaken die ik grondig wil aanpakken maar waar door studie te weining tijd en vooral geld beschikbaar is. Op een gegeven moment heb ik gewoon besloten om hem vooral rijdend te krijgen en houden. Dan maar wat roestplekjes die wel gelast zijn maar niet optimaal zijn gespoten enzo. Hij rijdt er niet minder lekker door en de meeste mensen vallen dat soort dingen niet eens op. En dan knap ik hem over x jaar wel goed op als er wat meer financiele ruimte voor is. Je moet als student ook niet die supermini willen hebben. Uberhaupt een Mini hebben en rijden is al erg gaaf! Denk er nog maar eens over na ;-)
____
88' Mini 1275cc Spi
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Wats, 26 mei 2008 17:11 Link

ik ben ook student

En ik ben (maycooper evo) aan het opknappen :)

Het is opzich wel betaalbaar alleen je moet weten wat je uitgeeft en zoveel mogenlijk zelf doen.
Ik werk dan erg veel om het te kunnen betalen etc, en heb 'vroeger' veel gespaard en weinig uitgegeven omdat me moeder zo verstandig was om me geen scooter te gunnen en ik daar altijd over zeurde.
En nu bij me zelf denk, wat goed dat ik dat nooit gedaan heb. Anders had ik het geld nu niet.

Toch is het en blijft het duur.
En komt erbij dat ik me body zo gekocht heb wat weer geld uitspaarde, zo bekijk ik het ook. Als ik iets goedkoop kan doen. Maar ik tevreden met de kwaliteit ben, dan doe ik dat ook.

Maar goed.
Het is niet alleen financieel een hele klus, maar mentaal ook. Er gaat erg veel tijd inzitten. En dat is meestal de frustratie.

Maar toch. er komt OOIT weer een mini dus dat is altijd goeie hoop stefan ;) :D
____
Maycooper Evo Turbo project
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door stefan_, 30 apr 2015 19:50 Link

Mja...

Dan ben je inmiddels 7 jaar verder en heb je je talloze keren afgevraagd waar of hij ergens rondrijdt... Ik heb geen idee. Is er iemand die dit weet? Ik heb geen kenteken van de auto, maar wel een foto zoals hij toendertijd is verkocht:

Afbeelding
Afbeelding

Kenmerkend was denk ik de Golf 2 Rallye bestuurdersstoel en het feit dat de montagepunten voor de bumper voor + achter weg waren geslepen. Ik zou het ontzettend tof vinden om te horen of hij uberhaupt nog ergens rijdt en hoe het ermee is? Toch heb ik ergens het gevoel dat er allang bierblikjes van gemaakt zijn. Hij is toen van Elburg naar 't Harde gegaan.

Iemand? Ben benieuwd!
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 25 apr 2017 15:50 Link

Mega up! :) iemand een idee waar mijn oude Mini is gebleven?
Stage 3
Stage 3