Mini 1000 '87 project

Re: Mini 1000 '87 project

Door stefan_, 14 mrt 2008 23:18 Link

Ik heb vandaag even m'n cilinderkop eraf gehaald omdat ik een vermoeden had van een lekke koppakking. Toen ik hem eraf had, bleek dat dat inderdaad zo was. Dus, ik ga morgen ff nieuwe pakkingen etc halen, en dan ga ik hem aankomende dagen reviseren op mijn stage :P

Als ik morgen tijd heb zal ik wel even foto's plaatsen :)
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 15 mrt 2008 16:37 Link

Vandaag een nieuwe koppakkingset gehaald, tapijtsetje, hi/low voor achter, en een nieuwe verbreder die kapot was :x
Dus ik ben weer helemaal gelukkig :D
Deze week heb ik 3 dagen vrij, dus ik kan een hoop doen :)
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 17 mrt 2008 18:10 Link

De cilinderkop en alles zit er weer op, carb schoongemaakt (zat HEEL veel bagger op), en alles weer aangesloten. Morgen gaat hij weer lopen als het goed is :) Dan de bekleding verder afmaken, en dan... zie ik het wel :P

Morgen komen de foto's!
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 18 mrt 2008 18:18 Link

Hier is te zien dat de mini achter verlaagd is, omdat hij achter veel te hoog stond in verhouding tot de voorkant.
Wat een geklooi is dat als je niet weet hoe die trompetten losmoeten etc :x Maargoed, het is gelukt. Ik heb blauw geanodiseerde Hi/lo eronder :)
Afbeelding

hier de vers gespoten cilinderkop
Afbeelding

De carb heb ik ook losgehad, want daar zaten echt lagen bagger op :x Zijn ongeveer 2 busjes remreiniger doorheen gegaan, en toen werd het weer iets netter.

Afbeelding

Ik neem morgen ff een digitale camera mee, want mijn nokia is qua foto's maken echt een RAMP :x

Hij loopt nu trouwens ook een stuk beter! Ik moet alleen de choke nog afstellen. Ik had de kleppen nog gecontroleerd op klepspeling, en dat was ietwat ruim :| Nu is alles weer in orde :)
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 27 mrt 2008 19:11 Link

Dfe recaro had ik al vrij snel weer verkocht, omdat het een zeldzaam exemplaar bleek te zijn :P Vandaag heb ik deze opgehaald

Afbeelding
Afbeelding
En wat ligt daar op de stoel? Een open luchtfiltertje :) Tnx Wats (Rob).
Stage 3
Stage 3

Door Alessandro, 28 mrt 2008 21:40 Link

Je bent leuk bezig zo. Staat er netjes vlak bij zo! 8)

Eén tip: dat filtertje behoeft absoluut een andere naald in je carb. Bij hogere toeren is er zo veel te weinig vacuüm blijkbaar.... ik heb het geprobeerd, nota bene met een mooi kelkje voor goede luchtstroom, maar boven de 90 km/u begon ie merkbaar slechter te lopen en ga je nog harder, dan gaat ie hevig pingelen, dat wil je echt niet!
Dus uwes is gewaarschuwd. ;)
____
Mijn ex-mini: Mini 1000 mayfair automaat '86
Huidige vierwielers: Alfa Romeo Alfetta '81, Alfa 75 3.0 V6 '89, Alfasud 1.2 '81, Giulia Super en Alfa 145 TD met inmiddels 4 ton op de teller, die nog rijdt als een nieuwe...euh Fiat.
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 28 mrt 2008 22:44 Link

bedankt voor de tip! Ik kwam er vandaag achter dat mn filtertje niet past, dus dan moet ik ff een andere carb regelen :P Heb ik dat ook weer gehad. Ik heb vandaag mijn hoofdremcilinder losgemaakt, om die te zandstralen en te spuiten. Dus die komt er weer als nieuw uit te zien :)
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 02 apr 2008 16:54 Link

Afbeelding

Ik kon kiezen: Of volstampen met plamuur, of een nieuwe erop zetten waardoor ik een betere basis heb.
Ik koos voor de 2e :x Volgende week komt de nieuwe binnen, en kan ie erop :)
Stage 3
Stage 3

Door wipneus, 08 apr 2008 19:11 Link

meteen de naad wegwerken? of komen de bumpers weer terug?
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 08 apr 2008 22:36 Link

Naad wegwerken ja :) De bumpers komen er niet meer op!
Stage 3
Stage 3

Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 10 apr 2008 08:31 Link

Wel netjes ja 8) Ik hoef nog maar een paar dingetjes te doen, dus het ziet er naar uit dat hij klaar is voordat ik mijn rijbewijs heb (21 april afrijden).
Stage 3
Stage 3

Door wipneus, 10 apr 2008 10:53 Link

Ik hoop het voor je ;)
Is het eigenlijk moeilijk om zo'n naad weg te werken?
Stage 3
Stage 3

Door stefan_, 10 apr 2008 12:05 Link

Als je plaatwerk allemaal nog in goede staat is valt het wel mee. Je moet zorgen dat het plaatwerk dicht op elkaar blijft zitten, omdat je anders veel moet opvullen. Ik had de oude banaan er onder kunnen laten zitten, maar dan had ik er behoorlijk wat plamuur op moeten doen, en dat zag ik niet zo zitten, helemaal niet omdat hij van de zomer word gespoten. Als je banaan, kofferbakbodem al in ontbinding zijn, dan zou ik het niet doen. Dat valt niet te lassen, er vallen alleen maar gaten in.
Als je het mooi vind, is het de moeite zeker waard 8)
Stage 3
Stage 3

Door wipneus, 10 apr 2008 18:14 Link

Jah ik vind het super mooi, maar ik heb zelf geen las ervaring(wil het wel erg graag leren) en zit wat krap bij kas. Dus voorlopig zit t er nog niet in :(
De maand juli is voor mij een mooie inkomstenbron, dus daarna zien we weer eens verder 8)
Stage 3
Stage 3