Birdy's mini project

Birdy's mini project

Door Birdy, 08 okt 2007 07:56 Link

Omdat ik sinds ik mijn mini heb gekocht in april 2004 al aardig wat heb gedaan, en omdat het zeker het afgelopen jaar een behoorlijk project is geworden ook maar even een topic voor mijn mini hier in de showcase rubriek!

Het is een “gewone”mini 1000 uit 1991 die nadat hij is geïmporteerd vanuit Duitsland is gerestaureerd omstreeks 2002/2003. Daar is motorisch niks veranderd, alleen het uiterlijk is aangepakt... Inclusief bodykit en “vercoopering”.

Zo kocht ik de mini in 2004:
Afbeelding

Omdat ik toen nog geen enkel praktisch verstand van auto’s had heb ik de eerste grote beurt door een mini garage laten doen.
Vanaf juli 2004, het vervangen van een wiellager, ben ik zelf aan het sleutelen geslagen.

Ik heb een lange tijd het idee gehad dat mijn mini qua carrosserie wel goed was, en de plannen voor een 1300 blokje kwamen in november 2005. Een blok is er al, en een hoop onderdelen, maar echt doorzetten heeft dit idee nooit gedaan.

Dit idee werd zeker op de lange baan geschoven nadat er een gat in de bodem van mijn mini werdt geconstateerd:
Afbeelding

Omdat bij de garage waar de mini toen was geen tijd was, is het gat opgelapt. Maar vanaf toen had ik wel steeds in mijn achterhoofd dat hier iets aan moest worden gedaan.
Na de grote beurt in 2006 heb ik besloten het echte project dan maar te starten. Zelf mijn achtersubframe onder de auto vandaan halen, het gat laten lassen, en kijken wat ik nog maar allemaal tegen zou komen...

Het achtersubframe is eraf gegaan. En het gat in de wielkast is dichtgemaakt.

Tijdens het klussen aan de achterkant van de mini is ook geconstateerd dat de banaan en de dorpels ook niet meer helemaal goed waren en die zijn daarna dus ook vervangen.
Ook is er een ander achtersubframe onder gekomen, met nieuwe draagarmen, omdat de staat van de huidige niet helemaal naar wens was.
Toen de mini eindelijk weer eens de weg op kon zag hij er zo uit:
Afbeelding

Hierna heb ik zelf nog wat kleine plekje in de carrosserie aangepakt, zoals paravaanhoeken, en de montagepunten van mijn bodykit, waar ook roest zat

Toen moest de mini natuurlijk gespoten worden.
Ik had al wat contact met een medeforummer (raden maar aan de hand van de foto's :P ), en toen ik afgelopen vrijdag langsging voor een indicatie mocht ik de mini meteen laten staan, en we hebben hem zelfs al compleet gestript zaterdag! De bedoeling is nu dat hij helemaal strak wordt gemaakt, waarna hij compleet, inclusief bodykit, zwart wordt gespoten... Alleen het dak blijft zijn witte kleur houden :D Ik ben blij!

Foto's

Deze week achter wat klein spul aan dat nodig is om de nieuwe deuren erin te hangen, en nieuwe lasnaad-covers kopen, en dan laat ik het helemaal aan "the perfectionist" over... Moet goedkomen :)

Toevoegingen:

Helaas is het 130km verderop... :( Zal niet al te veel foto's kunnen maken en het volgen, maar ik doe mijn best. :)

Er is besloten alle zwarte delen opnieuw te spuiten. Dus ook de motorkap, die in principe nog goed was... Alle "cooper" striping gaat eraf. En of die er weer op komt weet ik nog niet. Heb altijd wat tegen mijn "1000cc nep-cooper" gehad... Dus misschien wordt en blijft het wel gewoon een zwarte "mini" :D
Laatst bijgewerkt door Birdy op 05 nov 2007 08:16, in totaal 5 keer bewerkt
____
Wie het kleine niet eert.....
In de bollenstreek is porrelen zoals rommelen, maar in de positieve zin van het woord.Vrij naar Ayla
Porrelaar
Porrelaar

Re: Birdy's mini project

Door nonono, 08 okt 2007 18:26 Link

zwarte!!!!!! zonder striping is super!

mooi hoor dat ie nu helemaal netjes word
____
Geen mini meer
Nu een "66 MG midget
en een "32 MG D-type
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door JanBuitenhuis, 08 okt 2007 18:40 Link

Netjes Bart!

Hopend dat het allemaal gaat lukken, ben wel benieuwd naar het resultaat :) ( ik heb inmiddels ook al een nieuw achtersubframe..

Gr
Stage 3
Stage 3

Door Birdy, 09 okt 2007 09:48 Link

nonono schreef:zwarte!!!!!! zonder striping is super!

Ik weet nog niet wat ik ga vinden van een zwarte mini, met een wit dak zonder striping... Maar we zullen het zien...
Ik hou ook niet zo van veel chroom... Spiegels blijven ook wit...

Chromen grill, wit dak, witte spiegels en de rest zwart... Misschien een beetje saai??
____
In de bollenstreek is porrelen zoals rommelen, maar in de positieve zin van het woord.Vrij naar Ayla
Porrelaar
Porrelaar

Door ayla, 09 okt 2007 09:50 Link

Ja, oersaai.

Je moet de grill ook wit maken :r

Groet ron
____
HORN BROKE watch for finger...
FUCK HELL, I've been to Walhalla!! And came back at same speed...
Pipo
Pipo

Door Birdy, 11 okt 2007 16:10 Link

Zo! On-topic dan maar weer...

Net even wat [vergeten] en nieuwe onderdelen weggebracht, en meteen even gekeken hoe het beestje er nu bij staat :D
Het front is al flink aangepakt... Kleine roeststukjes zijn er uit en de naden zijn netjes leeg en behandeld, die worden straks weer netjes afgewerkt.

Nadat we nu de achterbumper van mijn bodykit (ja, die was ik vergeten :P :? ) gepast hebben met de sideskirt, valt er nu te zien wat er aan het nieuwe deel in het zijscherm moet worden gedaan. Dat schijnt alles mee te vallen :)

Met scharnieren en nieuwe bouten/moeren zijn de nieuwe deuren gepast, en dat valt ook niet tegen. 1 kant is prima! 1 kant is helaas ooit eens het a-paneel iets te ver naar voren geplaatst, en ontstaat dus een iets te grote naad. Wel allemaal netjes parallel, dus het valt alles mee! Het blijft een mini...

Motorkapstickers en stickers aan de zijkant zijn verwijderd. Ziet er wel apart uit nu, helemaal zwart, met groene deuren... :P

En eind deze maand een afspraak met de spuiter, dus rustig de tijd nemen... :)

Komt goed! Morgen foto's...
____
Porrelaar
Porrelaar

Door stefan_, 11 okt 2007 16:15 Link

Klinkt goed! Heb je ook foto's van hoe hij/zij er nu bij staat? :D
Stage 3
Stage 3

Door Birdy, 11 okt 2007 16:24 Link

In de eerste post staat een link, morgen zet ik hier nieuwe foto's neer.
____
Porrelaar
Porrelaar

Door Birdy, 11 okt 2007 17:08 Link

En hier dan twee foto's van vanmiddag

Afbeelding

Afbeelding
____
Porrelaar
Porrelaar

Door ayla, 12 okt 2007 09:07 Link

Oh, die deuren O+ O+
Gelukkig ook hier een mini die z'n teritorium afbakent

Groet ron
____
Pipo
Pipo

Door Birdy, 12 okt 2007 12:14 Link

Zoow... Alle raam/deur/kofferbak rubbers zojuist nieuw besteld... :D Nu al zin om ze er straks in te zetten!! :D
____
Porrelaar
Porrelaar

Door ayla, 12 okt 2007 12:27 Link

He bart,

Komen wel vette velgen onder >:)

Groet ron
(die tegen de garagedeur staan toch?)
____
Pipo
Pipo

Door Birdy, 12 okt 2007 12:38 Link

Yups, maar die aanpassing is nog geheim >:)
____
Porrelaar
Porrelaar

Door Donkie, 12 okt 2007 13:51 Link

Bart, zou je me even een PB willen sturen hoeveel je kwijt was voor al die rubbers? Thanks! ;)
____
Afbeelding
Cooper S
Cooper S

Door Birdy, 23 okt 2007 09:09 Link

Update!

Het strakmaken van mijn mini is al vrij ver! Zie foto's:

Voorkant:
Afbeelding

Welke laswerk? Welke nieuwe stuk zijscherm?
Afbeelding

Rest van de foto's staat hier

Verder ben ik zelf druk bezig met mijn grille. En gisteren een paar uurtjes gepoetst op ruiten, koplampen, spiegels ed...

Komt goed dus!! :D
____
Porrelaar
Porrelaar