Ollie's Mk1 Austin Cooper S 1966

Re: Ollie's Mk1 Austin Cooper S 1966

Door Roberto-k, 23 mei 2017 11:37 Link

Ollie,

Ik zie op een google plaatje dat die bij een classiccarsforsale.co.uk staat!!
Klopt dit?!
Als ik op de link klik staat er dat de advertentie verwijderd is van de website wegens verkoop.

Tekst:
"
Mk1 Austin Cooper S 1275 "Works" For Sale (1966)
This Cooper S is the most favorite one, the 1275S MK1 and also has the British Heritage Certificate. Car is on an English title and has been converted to LHD. This car has been built to the highest specs. And a complete nut and bolt restoration. This car is in stunning condition and was built for competing in classic car rallies. This Cooper S has the "BMC Works" looks, lots of works parts have been fitted, such as 5pin socket, mud-flaps, exhaust, Lucas 700 4x with Works lamp-bar, Lucas rear light,headlight perspex covers, heated front window, demist panel rear window,Maserati Air Horns, Quick lift,Lucas Rms 576 rooflight!!! Brakes front : 4pots aluminum Brakes rear : Minifins Shock-absorbers : Billstein Gearbox : Straight-cut close ratio, completely new Engine : 1293cc , completely rebuilt, stage3 Rollcage : Safety Devices Seats : Cobra FIA Approved Interior : Newton Commercial, original seats included New wiring loom. Twin petrol tanks, 4,5" wheels. 200KM/H speedo(Mk1)!! Engine and gearbox are A+, so not the original one. This car is in excellent condition, beautiful but it needs some finishing. The gearbox has been rebuilt, and the engine is completely refurbished. They have to be built together and has to be installed along with the exhaust, brake-lines, petrol pumps, and the electronics.

This advert has now been removed through sale or otherwise, please see the list below for similar live adverts

"

:?
____
--+ Het is klein, rood en gaat hard! rara wat is het? +--
Rijd in een multicolor rode mini uit '94.

MiniClubVeluwe!Intagram - Minigram!
AustinHealey Sprite mkI '59, Rover Mini Cooper SPI '94, Austin Cooper S mkII '69. - YouTube -- Mini Showcase
Afbeelding
Cooper S
Cooper S

Door ollie, 23 mei 2017 21:57 Link

Op het bekende moment waar iedereen wel eens tegen aanloopt die auto's restaureert, dat moment dat je denkt..." pfffff...waar doe ik het allemaal voor?" toen heb ik inderdaad de auto te koop gezet.
Echter was mijn vrouw het daar niet mee eens, en wilde dat ik van de verkoop af zag, en me opnieuw zou herpakken... nou dat heb ik gedaan... en het gaat goed!
Binnen 14dgn ligt de motor er in, eerst nog de elektrische benzinepomp en filter monteren.
Cooper S
Cooper S

Door Roberto-k, 24 mei 2017 06:07 Link

Geezzz! Het zou toch niet, dacht ik al. Bijna klaar en dan weg :) haha. Ik zat ook al tegen dat punt aan paar weken geleden. Maar hoeveel werk je hierin hebt gestopt! zonde om het dan op het laatst af te kappen :) Hij kan al bijna rijden! 8)

En dat is het zoals je van de bruine misschien wel weet alleen maar genieten! + misschien toch wel (echte) classic rally's rijden! Mits hij vies mag worden :P
____

AustinHealey Sprite mkI '59, Rover Mini Cooper SPI '94, Austin Cooper S mkII '69. - YouTube -- Mini Showcase
Afbeelding
Cooper S
Cooper S

Door Roberto-k, 15 nov 2017 17:50 Link

En en en en ;)
____

Afbeelding
Cooper S
Cooper S

Door hartsemaster, 24 nov 2017 16:44 Link

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo... de hele mini is gedemonteerd, en zelfs al naar de straler geweest!! Jaaja... het gaat snel...(nog wel!).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je kijkt zo door de vloer heen
Afbeelding
Afbeelding

Hoe vinden jullie dat dit gelast is door een of andere Bob de Bouwer!!
Afbeelding

Linker binnenspatbord,paravaan,subframe montageplaat,onderste gedeelte achterpaneel(aansluitingen voor de scharnieren v/d achterklep). Nog niet op voorraad: X-member(dwars gedeelte over de tunnel en bodemplaat), toeboard,a-post doorstep li/re. Ehhhh........ daar wilde ik het even bij laten!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sow.... dat gaat lekker zzzznell!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu alleen wachten op nog een paar onderdelen,zodat het voorfront erop kan!! Pfff... ik begin alweer een beetje licht in de duisternis te zien na het stralen en alle aankopen van het plaatwerk!

Heeft even stil gelegen vanwege enkele essentiele onderdelen die uit Engeland moesten komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het rechterbinnenscherm is nu ook geplaatst, evenals het binnenste A-paneel en het buitenste A-paneel. Rechts zeer slechte pasvorm
en links geen enkel probleem!
. Natuurlijk hebben we deuren gemonteerd voor de pasvorm, en de naden sluiten erg goed aan!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er is weer veel, heel veel werk verricht....
Op dit moment zitten er al 105 lasuren aan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier kun je duidelijk zien dat de binnenschermen naar orginele specificaties zijn omgebouwd. Dit vanwege het niet nieuw meer te verkrijgen Mk1 binnenchermen.
Bart... Mini4ever, nog bedankt voor je hulp daarbij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo... dat lijkt alweer op een Mini...

Oooooo... wat is ik er maar nooit aan begonnen....!!!
Ik bouw bij dit project eerst de auto op(grotendeels), weer uit elkaar en dan laat ik de body strak maken en spuiten, en dat zal in de winter van volgend jaar(2010/2011) dan zijn. Daarna zal het plug & play zijn.
Foto van de body nadat er 135 lasuren in zijn gaan zitten, staat nu bij mij thuis in de garage.
Afbeelding
Afbeelding

Onderdelendie gepoedercoat zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Verwarming voor en NA....
Afbeelding
Afbeelding

Schroefjes moeten nog aan getipt worden, en de "vleugeltjes"moeten nog wrinckle painted worden voor ze gemonteerd kunnen worden, en een paar orginele labels nog op plakken.
Afbeelding

Van alles wat ik heb binnen gekregen vindt ik dit denk ik wel het specialste, NIEUWE 7,5" remmenset tbv 10"wielen,met aluminium 4pots remtangen, en alles wat erbij hoort NIEUW NIEUW NIEUW!!!!
Afbeelding

Niet gek veel gedaan, nu kan ik weer wat gaan doen met alle onderdelen die (net) binnen heb gekregen.

Koplampcovers gemonteerd zoals enkele "Works" ook hadden.
Afbeelding
Afbeelding

Logo's aangebracht op mijn NIEUWE achterklep... en ja die kun je snel verklooten!!

Nou lekker dan... die "S" had ik dus net kaarsrecht en netjes in lijn gezet. Hoppa, gaatjes dichtlassen, weglijpen en opnieuw boren maar dan nu SCHEEF!!!
Gelukkig nu en niet als ie gespoten was, pfff...
Afbeelding

Ehhmmm tjaa, heel veel onderdeeltjes aan het verzamelen geweest.
Gedaan, draagarmen COMPLEET gereviseerd, het is nog wachten op de wheelstuds en dan kan het zaakje geheel in elkaar!
Logo's motorkap gemonteerd en tevens het riempje.
Deurklinken en safety boss gemonteerd, iemand heeft in der loop der jaren ombouw gedaan naar de deurklinken van 1964 en dat is dus niet correct...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is nog geen 5dec. maar sinterklaas is allangs geweest en heeft wat voor me mee gebracht!!!
Afbeelding
Afbeelding
Subframes zijn doorgelast en zal iksnel online zetten, de body hoop ik met 4wkn weg te kunnen brengen, strak maken en spuiten.....!!!
Maar eerst nog een hoop voorbereidend werk.. zoals carterbeschermer uitmeten en gaten boren, deurrubbers monteren, tanksteunen plaatsen, bootboardbrackets lassen enz.enz.

Vandaag auto weer helemaal afgebroken, donderdag doen we nog een aantal aanpassingen zoals snelsluiters motorkap/ aanpassingen binnenscherm tbv electrische ventilator. En een aantal verkeerd geboorde gaatjes dichtlassen.. en dan gaat ie zaterdag naar de bodyshop!! Strak maken en spuitklaar maken, geschate wrktijd hiervoor 150uur!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

subframes zijn ook doorgelast voor een grotere stijfheid.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sow vandaag weer wat dingetjes gedaan, deuren afhangen bleken ze 2 deurscharnieren verwisseld te hebben!! Lekker handig als je ze(plaatwerker1)
daar uitdrukkelijk op wijst!! Maar goed er zijn meerder fouten gemaakt door deze, en vandaag hebben we een start gemaakt met het in kaart brengen daarvan en dan kijken hoe we die gaan oplossen.!!Met plaatwerker2
Voor extra koeling een Kenlow koelven erop. In de achterbak, alle steunen en klemmen gemonteerd. Overtollige en verkeerdgeboorde gaatjes gedicht.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ondanks dat de sneeuw met bakken naar beneden is gekomen vandaag bij de Mini geweest en een beetje mee kunnen klussen.
Stand voor zo ver 90uur aan werkzaamheden! En nog vele te gaan...
Maar goed de Mini ziet er nu al weer heel anders uit, en ik begin weer licht in die donkere tunnel te zien. Wat een vakman die nu aan de Mini werkt, TOPPER!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze week vrij, dus ik hoop nog een dagje mee te kunnen helpen.
Verwachting is 1/2jan. in de grondlak.

Vandaag is de auto in de grondlak gezet. Wat een verschil zeg,nu dat ie nu in 1 kleur staat.
Schuren(blokken) afkitten en dan....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Dit duzzzz... aansluiting tbv van de verstralers en mistlampen... iets wat de Works Mini's hadden.

Zaterdag gaat het gebeuren.... dan wordt de binnenkant gespoten. In de week daarna de buitenzijde en dan nog eens het dak wat in Old Englisch White gespoten wordt.
Body hangt hier vrij, coating erop en dan in kleur spuiten zodat de onderzijde goed kan drogen en op de verijdbare bok getransporteerd kan worden naar de spuiterij.
Afbeelding
Afbeelding

Zoek de verschillen!!
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Al weer een paar dingetjes gemonteerd..
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag wat geklust aan de Mini en dat was weer eens zo'n dag dat je uren bezig bent er je eigenlijk niets hebt gedaan, maar ja... zo gaat dat nou eenmaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoooooo...dat is al weer een heel tijdje geleden.Het ziet er wellicht niet naar uit, maar ik heb afgelopen tijd ontzettend veel uurtjes in de Mini gestoken.Allemaal van die pruts klusjes, nou ja pruts klusjes... hier gaan we dan: Hemel opnieuw bekleed(Hell of a Job!!) Rollkooi geplaatst, Dashboard bekleed (Thnkx Mini4Ever), Vloerbekleding gelegt en betere pasvorm gegeven,interieur delen geplaatst(eens en nooit meer !!
, Km/h teller unit geinstaleerd en aangesloten, Chrome sierstrip zijkanten gemonteerd.
Nog veel werk te doen... maar heel langzaam aan komt er wat licht aan het einde van de donkere tunnel
De foto's spreken voor zich...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spacers voorwielen afgedraaid zodat de 4pots remtangen gaan in combi met deze originele wielen.
Stoelframes vermaakt, zijn nu ook in hoogte verstelbaar!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lampen gemonteerd, doorcheck straps,en nu bezig om de 4-punts gordels te monteren, en dat vergt een aantal aanpassingen. En in juist deze aanpassingen gaat ongelooflijk veel tijd zitten.
Afbeelding

Allemaal kleine karweitjes, maar tjonge daar gaat een hoop tijd inzitten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo staat het ermee.....!

Afbeelding
Afbeelding

heb ik helemaal geen tijd meer om de S af te bouwen. Ik ben bang dat het nog een hele tijd gaat duren voordat ik er weer aan kan beginnen. Mijn prioriteit ligt nu bij het huis klaar krijgen zodat we daar met het gezin kunnen gaan wonen. Dus mijn voornemen om met het IMM de S klaar te hebben gaat zeker NIET lukken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag mijn werkplaats van de afgelopen jaren leeg gemaakt en de Mini's naar huis gehaald.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De motor is geverfd, carburateurs (Hs4) zijn klaar, nu eerst benzine leiding/benzinepomp monteren en dan kunnen we de motor er in leggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Uitlaat Maniflow

Afbeelding
Benzinepomp en filter

Afbeelding

Afbeelding
Aansluiten motor/rembekrachtiger en diversen

Afbeelding

Afbeelding
Works Dash , alles moet nog aangesloten worden, TOK schakelaar( tbv voorruitverwarming staat niet op de foto wel aanwezig, de enige echte originele TOK, dus geen Santon oid
Laatst bijgewerkt door hartsemaster op 30 nov 2017 09:05, in totaal 3 keer bewerkt
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3

Door Theo van den Bogaard, 24 nov 2017 16:59 Link

d:)b

groetjes,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
A library is an adjustable wrench for opening the head.--M. T. Anderson
The Librarian
The Librarian

Stage 3
Stage 3

Door Kees CCTP, 26 nov 2017 15:44 Link

Wat een topper 8) !!

Kees
____
DOWNTON-House Lid vanaf 1982
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Kees CCTP, 26 nov 2017 16:14 Link

Hoi Ollie, is de Gele Mini Mk3 met het kenteken 25-04-SU ook van jou ?
Ik kwam deze ik tegen naast jou Jublee op een foto gemaakt op een IMM.

Groet, Kees
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door ollie, 27 nov 2017 22:32 Link

Hoi Kees,

Hoi Ollie, is de Gele Mini Mk3 met het kenteken 25-04-SU ook van jou ?

Nee, die is (helaas) niet van mij, was een gaf karretje van een evenzo aardig persoon... weet alleen zijn naam niet meer.

Ollie
Cooper S
Cooper S

Door Kees CCTP, 27 nov 2017 22:40 Link

Thanks voor je antwoord, ik zoek er nl zo een.

Cheers, Kees. oud Mini Jubilee eigenaar 34-FJ-37.
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door ollie, 27 nov 2017 22:50 Link

Update... 27/11/2017

Omdat ik via Photobucket geen foto's meer kan uploaden een post zonder foto's ... :( :x

Benzineleidingen, pomp en filter geplaatst.

Uitlaat type Works Mk1 Maniflow gemonteerd, wat nog ontzettend veel tijd in beslag heeft genomen. We wilden de uitlaat zo hoog mogelijk in de tunnel geplaatst hebben, en dat ging niet zonder slag of stoot.

Nu zijn we bezig in de motorruimte om daar alles te monteren en aan te sluiten.

Worksdashboard gemaakt (moet nog in zijn geheel aangesloten worden... :+) :( ). De laatste 4 schakelaars kunnen traceren en het laatste puzzelstukje is dus gevonden! \:)/ \:)/ \:)/

Koppeling/koppelingspedaal afgesteld/ontlucht.

Remleiding, rembekrachtiger gemonteerd.

Ollie 8)
Cooper S
Cooper S

Door Kees CCTP, 27 nov 2017 22:55 Link

Top Jop !!
____
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door ollie, 29 nov 2017 23:08 Link

Afbeelding
Uitlaat Maniflow

Afbeelding
Benzinepomp en filter

Afbeelding
Afbeelding
Aansluiten motor/rembekrachtiger en diversen

Afbeelding
Afbeelding
Works Dash , alles moet nog aangesloten worden, TOK schakelaar( tbv voorruitverwarming staat niet op de foto wel aanwezig, de enige echte originele TOK, dus geen Santon oid \:)/ ).
Cooper S
Cooper S

Door Roberto-k, 01 dec 2017 15:57 Link

Zo Lekker hoor!!
Ik ben even niet meer zo aan het kijken op het forum en BAM. Photospam! :P

Goed bezig! En afmaken he ;)
____

Afbeelding
Cooper S
Cooper S