Eerste MINI 1000 s6

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door G-force, 17 nov 2010 18:16 Link


Haha, Nee mensen,
Het was de bijrijder die bij mij in de auto zat :P
Hij had geen gordel om en zette zich dus schrap en er zat een deuk. Zelf kon ik hem niet terug trappen en heb dus een zware hamer moeten gebruiken.
Hij zei wel dat zijn enkel de volgende dag wat zeer deed.
Volgende keer dus iedereen bij mij in de auto gordel om.

Bijrijder van de Benz zal niet een deuk er in getrapt hebben (waren bejaarden :+) )

Ja sjorbanden werkt wel perfect, Lekker rustig en je kan pricies zien wat er gebeurd.
Het is wel een rare ervaring.
Je hoort de body werken en de deuren willen niet goed open als alles onder spanning staat. Dus deuren maar open gezet. En sjorren maar tot het moment dat ineens alles terug begint te komen.
____
Afbeelding
Porcelain Green '77_850cc_______________________________Mini Addicted__
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Lunteren Gld.

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door Risky, 17 nov 2010 23:21 Link


Het is wel goed mis de laatste tijd al die minikes met schade!

Wel mooie manier van repareren zo :P
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Zegge

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door Mausje75, 17 nov 2010 23:38 Link


Balen van die schade...maar wel heel netjes gerepareerd..je moet er maar net opkomen om het zo te doen..hulde! d:)b
____
Bumps verkocht...

1200 Kever el Mexico.... Olé!!

Quot homines, tot sententiae
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Scherpenisse

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door miniminded, 18 nov 2010 00:09 Link


En dat voor 15 euro, netjes gefixt!
____
.
Morris Mini 850 1964
Mini 1000 VAN 1979
Mini Cooper 1.3i 1996
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Zwolle

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door G-force, 17 apr 2011 16:47 Link


Het is weer tijd voor een update:

Laatst liep de auto op 3 en soms 2 poten. Ik dacht eerst aan aan lekke koppakking tussen twee cilinders, maar toen de kop er af was bleek dat dus niet het geval. Klepzittingen waren wel iets zwart dus even meteen de kleppen geschuurt.
Vervolgens bleek dat het gewoon vervuilde bougies waren (onlangs nog vervangen). De choke van één Carb bleef hangen waardoor het blok op twee cilinders te rijk liep en er veel koolaanslag ontstond.
Veel gesleuteld voor een klein probleem, weer een wijze les voor de volgende keer.

Dit bovenste was alweer even geleden.


Gister had ik weer tijd dus veel aan de auto gedaan,

Banden rondom gewisseld, voor slijten toch aardig hard vergeleken met achter >:)
Kleppen na gesteld.
V-snaar strakker gelegt aangezien ik me uitlaat niet meer kon horen :|
'Nieuwe' Spiegels gemonteerd en meteen voorzien van rood randje.
Afbeelding
27mc bakkie er eindelijk in gemaakt. Alleen nog een keer een machneet antenne scoren.
Afbeelding
Ik kon natuurlijk niet met een half grijze neus op de clubdag verschijnen. Dus even met een spuitbusje gespoten. Voorlopig is het mooi zat. Misschien ooit nog een volledige spuitbeurt. Aangezien er wel wat verschillende zwart op zit en wat beschadegingetjes.
Afbeelding
Lang leven de WEBASTO dakramen. Hij deed het niet meer. Al vele malen geprobeerd om het dak los te krijgen maar er was niet bij te komen. Nu heb ik vorige week het hele dak er uit gehaald, 40 nylockM6 moertjes boven je hooft los draaien :x .

Nu was het gewoon van alles van de geleiding afgebroken en ging het dak niet los. Dus nieuwe onderdelen gehaald wat veelste dicht bij de 200 euro kwam. Maar nu kan ik weer genieten van het zonnetje.
Vandaag genoeg genoten van het dak met de rit van en naar de clubdag \:)/ 8) .
De onderdeeltjes:
Afbeelding
Afbeelding

Op de terugrit nog even wat totaal plaatjes geschoten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
____
Afbeelding
Porcelain Green '77_850cc_______________________________Mini Addicted__
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Lunteren Gld.

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door Risky, 17 apr 2011 19:47 Link


Heb heb vandaag in het echt gezien, ziet er toch goed uit! Je stond vlakbij de mijne ;)
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Zegge

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door _mini_cooper_, 18 apr 2011 11:23 Link


ziet er goed uit d:)b Ik heb je helaas op de clubdag gemist, maar de volgende keer beter :P
____
-1977 Mini Special 1275 met Eribette caravan
-2005 MINI Cooper S
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Andijk (NH)

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door G-force, 18 apr 2011 12:35 Link


Tnx, Mijn enigste punt waar écht wat aan moet gebeuren zijn de deuken in de deuren :'(
Denk maar een keer me even voordoen als schadehersteller (zoals eerder tussen de bomen :+) ) en wat deuken er uit werken.

Ja volgende keer beter, Ik zal dan wel een bordje om me nek hangen met G-force ofzo :9
____
Afbeelding
Porcelain Green '77_850cc_______________________________Mini Addicted__
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Lunteren Gld.

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door G-force, 12 sep 2011 21:14 Link


Laatst dacht ik dat mijn 175mm breede banden niet genoeg grip hadden >:)
Maar toch was het een wat versleten en verglaasde koppeling.

Voor het eerste een koppeling vervangen. Wilde eerst het blok volledig er uit halen na het lezen van diverse topic hier op het forum.

Maar ik heb toch de stoute schoenen aan getrokken.

En het is me gelukt zonder de rembekrachtiger te verwijderen. \:)/
Je had gehoopt op twee ellebogen per arm maar de aanhouder wint:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De enigste weg om de deksel te verwijderen
Afbeelding

Cilinder 1 in BDP
Afbeelding

Afbeelding
Vliegwiel blokkeren
Afbeelding
Koppeling zat goed vast:
Lange sleutel 30 (+-40cm) Op de trekker en dan knie tegen het frontje en twee handen trekken aan de sleutel.
Vervolgens gasbrander denk ik 10seconde op de koppeling en pang, schrik, los. \:)/
Afbeelding
Koppeling uitelkaar en koppelingsplaten waren wat verglaasd maar viel opzich mee.
Afbeelding
Flens omgezet op de drukgroep.
Aanhalen met 60NM! en breng het niet in verwarring met de 16Nm voor de drukgroep aan het vliegwiel.
Afbeelding
Geen olie :D
Afbeelding
Koppeling er tussendoor friemelen
Afbeelding
Zie maar eens ruimte te vinden waar hij door kan.
Afbeelding
Gewoon van boven werkt het beste.
Afbeelding

Koppeling gaat een stukje zwaarder: Drukgroep was toch wat lafjes geworden dus.
En alles rijd weer lekker.

Dus wisselen met blok in de auto én bekrachtiger in de auto gaat zeker lukken.

Op naar de volgende onderhouds klus:

Afgebroken snoertje van oliedrukschakelaar. Daarom zit er ook een oliedrukmeter in :+)
____
Afbeelding
Porcelain Green '77_850cc_______________________________Mini Addicted__
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Lunteren Gld.

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door Risky, 12 sep 2011 21:43 Link


Was het misschien niet verstandiger om de keerring bij je krukas ook meteen te vervangen gezien je veel hitte hebt gebruikt?
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Zegge

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door Spherix, 13 sep 2011 19:26 Link


Voor de volgende keer: de 2 moertjes van het ronde dunne gedeelte op je rembekrachtiger loshalen, dan kan je die aan de kant leggen en je vliegwielbehuizing gewoon bovenlangs weghalen. Je hoeft er niets voor te ontluchten etc. Krukaskeerring zou ik niet zelf gaan vervangen als je het speciale gereedschap er niet voor hebt, ik weet alles van de elende die het kan veroorzaken |:(
____
Afbeelding
'88 Mayfair, '83 Van, '92 John Cooper Si, '89 scheurijzer
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Purmerend

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door G-force, 14 sep 2011 16:54 Link


Ja dat ik wel een idee, Maar dan zit je nog met je stalen remleiding die niet echt lekker wil buigen. Maar zo is het ook gelukt.
Kost wel even tijd voor je door hebt hoe je alles er tussendoor krijg.

Keering hoeft niet vervangen te worden, ik heb er een nieuwe in gedrukt toen ik het blok opgebouwt heb.
En 10-15 seconde levert een flens op die net warm aanvoelt en mooi losspringt. Dus de keerring is nog gewoon intact.

En alles is te doen,ook een keerring vervangen. Eruit halen door een parker in de stalen kraag te draaien.
Dan een PVC buis met de goede diameter erop, en er voorzichtig inslaan.

Ik weet niet waar het bij jouw dan is mis gegaan?
____
Afbeelding
Porcelain Green '77_850cc_______________________________Mini Addicted__
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Lunteren Gld.

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door G-force, 14 sep 2014 16:17 Link


Het is weer even geleden..

Zelf moest ik weer eens gaan kijken waar ik gebleven was met de updates, maar hier komt er een van het afgelopen jaar.

De auto een wasbeurtje voor een tourrit.
Afbeelding

De antenne voor het bakkie.
Afbeelding

Terug van de rit.
Afbeelding

Nu nemen we even een tijdssprong. In de tussentijd is er niet veel veranderd. Meer als wat onderhoud, APK dingetjes, en veel leuke km'ers is er niet veel veranderd.

Tot dat hij op 2 à 3 poten ging lopen. Compressie gemeten en bij de middelste was dus niets van compressie te bekennen. waarschijnlijk koppakking dus.
Afbeelding

En ja hoor...
Afbeelding

Om de wagen weer snel op de weg te zetten niet te veel los gemaakt.
Afbeelding

Nadat de mini weer op alle 4 de benen liep het volgende project:
Een dakrek.
Afbeelding

Een luxe lasmal gebruikt om zo het geheel in elkaar te lassen.
Afbeelding

Dakrek klaar om bepakt te worden.
Afbeelding

Bepakking er op voor 3 volwassenen.
[URL=http://s656.photobucket.com/user/G-forceNL/media/Mini/update10.jpg.html]
Afbeelding[/URL]

En de reis eindigde in Kent IMM2014
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog familie tegen gekomen: Metro Jet black.
[URL=http://s656.photobucket.com/user/G-forceNL/media/Mini/update11.jpg.html]
Afbeelding[/URL]

Er is een setje JB stickers mee gekomen naar huis voor de mini. :)
[URL=http://s656.photobucket.com/user/G-forceNL/media/Mini/update12.jpg.html]
Afbeelding[/URL]

De portemonnee brand je in je zak als je er loopt. Heb het ook niet kunnen laten om onderdelen mee te nemen.
Afbeelding

Afbeelding

Mee gereden met de rit die georganiseerd werd.
Afbeelding

Afbeelding

Een van de weinige file's waar je wel graag in sta.
Afbeelding

Terug op het terrein nog even een rondje maken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was de eerste IMM voor ons en hebben genoten! Litouwen slaan we wss over maar België staat zeker in de agenda \:)/
Afbeelding

Nog even naar London. Geparkeerd in een snachts gesloten parkeerplaats. (let op de lichte territorium afbakening onder het blokje.)
Afbeelding

Terug op de boot naar Nederland.
Afbeelding

Onderweg in Engeland hebben we ongeveer 1000km gemaakt. Hierbij is er wel 5liter 20w50 doorheen gegaan. Lekker deed hij al wel alleen zo wordt het wel net gek zat. Er liggen pakkingen klaar om in het blok te gaan.

Op de laatste 15km naar huis begon de remvloeistofniveau lamp te branden. Deze had ik een maand voor dat we naar IMM gingen weer gangbaar gemaakt. Toen was er een remcilinder achter lek waardoor ik geen remdruk meer had zonder dat de lamp ging branden.
Nu weer het zelfde verhaal alleen aan de ander zijde. Er zitten nu dus weer twee nieuwe cylinders onder.

4 homokineet hoezen, Stuurhuis hoes vervangen voor de APK
Afbeelding

Afbeelding

Meteen de 1,5 negatief camber draagarmen en trekstangen monteren. Meegenomen uit Engeland. Voor achter heb ik ook nog liggen.
Afbeelding

Sporing van de wielen even afstellen aan de draad. Caster laat ik denk even goed zetten door een bandenboer. Weet ik meteen hoe alle wielen staan.
Afbeelding

Ook maar het stuur eens opgepakt. Loslatend hout vastgelijmd, nieuwe beits er over, en afgelakt met parketlak.
Afbeelding

Wat we nog willen gaan doen:
-Blok er uit en oliedicht maken. Mss andere nokkenas oid.
-A-panelen vervangen. Neus weer opknappen. En rest van de roest behandelen.
-Nieuwe raamrubbers.
-Spuiten en Jet black stikker er weer op plakken.
-Interieur aanpakken:
kuipstoel er in met 4 punts gordel.
Dashboard aanpakken. Iets klassieker maken.
____
Afbeelding
Porcelain Green '77_850cc_______________________________Mini Addicted__
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port
Woonplaats: Lunteren Gld.

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door hendrik1985, 15 feb 2015 23:05 Link


wat een gaaf project zo. rijden en sleutelen. iets wat mij ook nog te wachten staat d:)b
____
'96 Rover Mini Cooper 1.3i
Stage 1
Stage 1
Woonplaats: Eelde-Paterswolde

Avatar gebruiker

Re: Eerste MINI 1000 s6

Door Risky, 22 feb 2015 19:19 Link


Mooie update, goed te zien hoeveel plezier, maar ook onderhoud bij een Mini hoort ;)
____
Afbeelding
The question isn't IF you're going to buy a Mini, but the question is: which one??
Sir Issigonis
Sir Issigonis
Woonplaats: Zegge

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten