Mini 1976 Restauratie project

Re: Mini 1976 Restauratie project

Door Valuy, 19 okt 2013 09:16 Link

Dag liefhebbers,

Afgelopen weken ben ik druk in de weer geweest met het strak krijgen van de mini. Vele uren van hoofdbreken heeft gezeten in het net laten aansluiten van het flipfront, wat voor m'n gevoel een mooi resultaat heeft opgeleverd.
Inmiddels is de gehele koets strak en zal aankomende week gespoten worden in de lak, bedoeling is maandag á dinsdag. In het verdere verloop van de week zal blijken wat het resultaat is van de eigen werkzaamheden.
Een stille deadline heb ik voor ogen om de mini klaar te hebben voor een eerste ritje in aanstaand voorjaar... nu de tijd er nog voor vinden en een hoop onderdelen verzamelen!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 19 okt 2013 10:43 Link

Gaat netjes worden zo.
Vergis je niet in de tijd dat het opbouwen gaat kosten.
Ik ben ong. net zo ver als jij, maar mijn planning staat ergens in 2015 klaar. :?
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Valuy, 19 okt 2013 11:27 Link

Zal ik m'n eerste ritje dan veranderen in eerste testritje? :P Klaar zal die dan inderdaad nog niet zijn.
Stage 3
Stage 3

Door Valuy, 25 okt 2013 19:14 Link

Wellicht zeggen alleen foto's eerst voldoende. Ben benieuwd wat men vindt.

Classic dark cyan blue:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 25 okt 2013 20:15 Link

Hele mooie kleur. Ietsje donkerder dan Surf-Blue ?
Netjes gespoten zo, in de schuur. d:)b
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door DHG500, 25 okt 2013 21:27 Link

Idd. erg netjes. Hoe heb je ronddwarrelend stof bestreden?

En die kleurencombi, is dat Riviera blue (BT-44, donkerder dan Surf, lichter dan Tahiti).
En welke kleur wit is dat? Snowberry white (WT-4)?

Balen, we zaten juist over deze kleurencombi na te denken als alternatief voor oranje (BLVC478). Ook jouw combi valt in het hedendaags verkeer goed op en past ook mooi bij een vannetje!
____
Met vriendelijke groet,

Bob

(1978 Classic Mini 1000 'Van')
Stage 3
Stage 3

Door 1100clubman, 27 okt 2013 09:39 Link

Is echt mooi geworden d:)b
____
Mini Clubman 1100 1975 blauw
Opel Kadett b 1100 1968 beige(verkocht)
vw polo coupe 1300 1994 groen winter auto
Stage 3
Stage 3

Door Valuy, 27 okt 2013 16:49 Link

DHG500 schreef:Idd. erg netjes. Hoe heb je ronddwarrelend stof bestreden?

En die kleurencombi, is dat Riviera blue (BT-44, donkerder dan Surf, lichter dan Tahiti).
En welke kleur wit is dat? Snowberry white (WT-4)?

Balen, we zaten juist over deze kleurencombi na te denken als alternatief voor oranje (BLVC478). Ook jouw combi valt in het hedendaags verkeer goed op en past ook mooi bij een vannetje!

In de garage heb ik een spuitcabine gebouwd zoals te zien op de foto, hiermee houdt je een hele hoop stof uit de buurt en de temperatuur goed vast houden. Uiteraard moet je het te spuiten oppervlak goed afnemen mbt stof, siliconen, etc. Je kunt zelf veel doen voor een mooi resultaat.

Het blauwe is dark cyan blue (#3b7891 hex kleurcode)
De kleur van het dak is old english white, gebroken wit.
Samen geeft het een mooie klassieke samenstelling, al vindt ik het zelf.

Zelf verbaas ik me nog het meest over het resultaat t.a.v het zelf strak maken van de carrosserie.
Stage 3
Stage 3

Door DHG500, 27 okt 2013 20:14 Link

Dank je hartelijk voor de informatie! En nogmaals; een heel mooi resultaat!
Heb je er geen problemen mee als we deze kleurstelling evt. toepassen op onze Van? :?
____
Met vriendelijke groet,

Bob

(1978 Classic Mini 1000 'Van')
Stage 3
Stage 3

Door Valuy, 28 okt 2013 09:08 Link

DHG500 schreef:Dank je hartelijk voor de informatie! En nogmaals; een heel mooi resultaat!
Heb je er geen problemen mee als we deze kleurstelling evt. toepassen op onze Van? :?

Nee, maar stuur dan wel even een plaatje van het eindresultaat!! (Je showcard heb ik in ieder geval al gevonden)
Stage 3
Stage 3

Door matthijs1975, 28 okt 2013 15:21 Link

:)\_ :)\_ :)\_ :)\_ :)\_ :)\_ respect voor de spuitjob! Ziet er heel lekker uit :D
____
Oldskool powerrrrrrr
Stage 1
Stage 1

Door Valuy, 01 feb 2014 10:02 Link

Het is alweer een paar maand terug dat ik actief ben geweest op het forum. Vandaag maar eens een korte update voor we vanmiddag weer aan de slag gaan.

De mini is inmiddels voor een groot deel weer opgebouwd, echter is er nog een eind te gaan. Deurtjes en ramen zijn geplaatst, een deel van het chroomwerk is opgeknapt of vervangen, het flipfront sluit als gegoten en het rem-koppelsysteem zit weer op z'n plaats.

Tijdens het opbouwen kom ik van alles tegen en blijkt er een mengelmoesje van allerlei type onderdelen op te zitten...
(O.a. zaten er 3 hydraulische remdrukschakelaars en verschillende T-stukjes in het remsysteem :? )
Zoveel mogelijk probeer ik dan ook in oude glorie, volgens de haynes, te herstellen of naar eigen wens aan te passen.

De komende tijd rustig aan opbouwen, spullen verzamelen en kijken of alles weer functioneert zoals het ooit bedoeld is. :P Zou het harde, waardevolle werk lonen...
Stage 3
Stage 3

Door munuuuhh freak, 01 feb 2014 20:43 Link

Erg mooi ding ben benieuwd hoe die is als die klaar is !!
Super dat je de ruimte heb om zelf te spuiten wou dat ik dat had.

minigroet stefan
____
mini 1275 A + kent nok + stage 3 geflowede kop + mainflow uitlaat + hiff44 carb met k&n + vliegwiel + nonverto + 1.5 roller rokkers + electro ontsteking
Cooper S
Cooper S

Door Valuy, 21 mrt 2014 20:59 Link

Een kleine update :) Er is onderhand alweer veel gedaan aan de Mini.

Spruitstuk, middenpijp en einddemper ontvangen. Deze komt er alvast onder voor de toekomstige omzet naar een 1300.
Afbeelding

De afgelopen dagen ben ik druk geweest met het oplappen en aanpassen van de kabelboom. Op de claxon na heeft alles een plekje gekregen en is bijna alles aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Herkend iemand deze Paars Witte draad incl. zekeringhouder met van 16 A zekering? Deze vindt ik namelijk nergens in het Haynes boek terug. Hij zit voor in de kabelboom verwerkt die richting de achterzijde van de Mini gaat. Echter is daar alles al voorzien.

Achterruit verwarming dacht ik eerst aan, echter deze staat gewoon aangegeven in het schema. En is niet gezekerd en heeft een andere kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Toegevoegd is een Smiths toerenteller, een RVC1006.

Nog een paar kleine dingetjes en dan zou het eerste leven in de Mini aanwezig moeten zijn. Jammer dat er maar 24 uurtjes in een dag zitten

Gr Mathijs
Stage 3
Stage 3

Door clubbie, 22 mrt 2014 19:14 Link

Zekering herken ik niet.(kan evt naderhand ooit geplaatst zijn?)
Kleur paars is ook wel erg "paarsachtiger" dan normaal..

Echter de paars/witte draad is normaal gesproken de juiste kleur van je binnenverlichting doorgelinkt (via achterste draadboom) door dak en a stijl..

(Tot ongeveer de hoogte van het linker ventilatier rooster in je dash, waar ie vertakt .. 1 naar links en 1 dwars over je dash loopt,1 enkele draad, naar allebei je schakelaars in je a stijlen, l+R ;) )

naar je schakelaar (op de a-stijl) om het licht aan/uit te doen bij deur open/dicht.

Zo staat effe lekker warrig beschreven.. maar betere uitleg zonder plaatjes gaat ff niet.
succes.

Edit:
Mooi kleurtje trouwens!
En ben wel nieuwsgierig naar een foto van, flipfront open, en dan schuin van voren genomen zodat je oplossing met die "telescoop-motorkap-openhoud armen" beter zichtbaar zijn.. d:)b
____
aan het opruimen...heb jij nog wat nodig?
Sir Issigonis
Sir Issigonis