Austin Cooper 998 mk1 1966

Re: Austin Cooper 998 mk1 1966

Door MBC, 29 apr 2014 22:17 Link

Heb hem inmiddels ook live gezien. Kei mooi ding (op zn brabants)

Rose Petals hebben ze bij spares toch nog ?
Ik meen de mijne daar vandaan komen. Niet echt goedkoop nee....maar wel een leuk wiel.
____
KLAAR. op naar de volgende.
en wat foto's http://picasaweb.google.nl/115870646824943741411
Stage 3
Stage 3

Door mowog, 01 mei 2014 19:08 Link

Het zullen wel die van de Spares worden, die vind ik ook erg mooi. Ja, vooral onder een mk1 dan he :P
misschien moet je ze maar eens voor weinig weg doen...... ;)

groet,
Germt
Stage 1
Stage 1

Door mowog, 19 okt 2014 15:04 Link

Nou, en dan is het zover! Hij is af! \:)/
De mini was niet op tijd klaar voor het IMM, dus daar zijn we gewoon met de gezinscontainer naar toe geweest. De aangekoppelde vakantie in Devon was sowieso misschien wat teveel van het goede als maiden trip, al heb ik daar nog wel twee (of waren het er drie?) NL mini's voorbij zien komen. Klasse jongens (en/of meisjes....)!!!!

Maar direct na terugkomst in de zomervakantie heeft (een van de sponsoren) de mini opgehaald en hebben we deze klaar gemaakt voor de RDW.

Foto weggehaald ivm de bedrijvenregel!

Hier staat de mini bij de RDW, net weer buiten. Het bleek een eitje!

[url]Afbeelding[/url]

Daarna nog wachten op de blauwe nummerplaten en klaar maken voor de APK. Dat duurde nog even want er moesten eerst nog wat kleinigheidjes fijngeslepen worden: de motor liep warm. Hmmm. Alles was gereviseerd of vervangen en ik had juist een Minispares 2core radiateur gemonteerd voor extra koeling. Vreemd. Uiteindelijk maar weer gewoon water/koelvloeistof er in gedaan (ik had hem aanvankelijk nieuw gevuld met Evans) en hey presto! koelprobleem over.

De carburateurs liepen niet gelijk en na controle bleek dat er verschillende naalden in zaten! Nou ja! Daar had ik in de revisie inderdaad niet op gelet. Zo zie je maar weer: never overlook the obvious!
De kofferbakrubber is ook zoiets: De kofferklep was niet dicht te krijgen tenzij met grof geweld en de pasvorm was om tranen van te krijgen :'( Uiteindelijk toch maar gegokt en een nieuw rubber van Minispares erop. Dit blijkt een sterk verbeterde versie te zijn die van binnen veel meer lucht heeft. Zit nu stukken beter! Zie hier het verschil tussen de twee rubbers:
[url]Afbeelding[/url]
Links het oude type, rechts de nieuwe.

Dit weekeind is de mini dan EINDELIJK naar de APK geweest en wat denk je: helemaal niets! vlag&wimpel \:)/ \:)/ \:)/
[url]Afbeelding[/url]

Nu nog de volgende puzzel oplossen: de koppeling werkt niet goed: hoofdcylinder heb ik gereviseerd, de hulpcylinder is nieuw en de koppelingsset zelf is ook nieuw. Maar hij is haast niet in de versnelling te krijgen en als ik het pedaal in trap terwijl hij in de versnelling staat dan 'kruipt' hij. Er zit geen speling in de aansluitingen en de pakking is volgens mij standaard. Heb al even op de fora gezocht. Waarschijnlijk de arm meer naar buiten stellen?

O ja, en nu ik het toch over fora heb: op het mk1 forum las ik laatst een hele discussie over de slechte kwaliteit van de rubbers van tegenwoordig. 1 van de leden klaagde dat hij 6 maand geleden nieuwe rubbers op de mini had gezet en die waren nu al verteerd, terwijl de mini nog niet eens had gereden! Toch maar eens gekeken naar mijn achterremmen waar ik nieuwe backplates van Minisport had gemonteerd. En wel verdraaid! de rubbers van de handrem inderdaad al kapot nog voordat ik ermee heb gereden aaarghh :x :x :x

Zo zie je maar: de mini is klaar, maar toch ook weer niet! en er zal ongetwijfeld nog wel meer aan komen..... 8)
Stage 1
Stage 1

Door JosCM, 19 okt 2014 15:30 Link

Gefeliciteerd. Hier mag je best trots op zijn.
Een hele mooie d:)b

Ik hoop 'm in het echt nog eens te zien..

Voor de koppeling: de stang van het druklager hoeft maar een paar mm. slag te maken om de koppeling vrij te krijgen. Blijft de koppelingsplaat niet kleven op z'n spiebanen ?
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door vlassie, 19 okt 2014 17:10 Link

Koppeling goed ontlucht? Ik heb ook een keer zitten klooien totdat ik de auto aan een kant op een blok hout zetten, toen kon de lucht er pas goed uit.
____
Wat zijn het toch mooie jaren:
'65,'73,'76,'89,'96
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Mini4Ever, 19 okt 2014 18:45 Link

Germt, dat ziet er heel mooi uit! Een super mooie Cooper waar je veel plezier aan zult beleven.

Grote kans dat het bolletje aan de onderkant van het originele koppelingsarmpje zodanig is versleten dat je een grotere uitslag nodig hebt dan de hulpcylinder kan geven, een vaker voorkomend probleem...
____
Te veel projecten en te weinig tijd...
Sir Issigonis
Sir Issigonis

Door Roberto-k, 20 okt 2014 08:48 Link

Dit is echt :)\_ klasse!

Wil dit zelf ook HEUL graag. En ook in deze kleur! 8)
Top werk! Mag je best een beetje trot op zijn!
Hoop hem eens te kunnen schouwen.

Robbert
____
--+ Het is klein, rood en gaat hard! rara wat is het? +--
Rijd in een multicolor rode mini uit '94.

MiniClubVeluwe!Intagram - Minigram!
AustinHealey Sprite mkI '59, Rover Mini Cooper SPI '94, Austin Cooper S mkII '69. - YouTube -- Mini Showcase
Afbeelding
Cooper S
Cooper S

Door Theo van den Bogaard, 20 okt 2014 09:24 Link

koppeling set-up:
http://www.minimania.com/Clutch_FAQ__non_Verto_

effect van slijtage:
http://www.minimania.com/imagesbig/fig3.jpg

HTH,
Theo van den Bogaard
____
Bini One
A library is an adjustable wrench for opening the head.--M. T. Anderson
The Librarian
The Librarian

Door mowog, 21 okt 2014 19:48 Link

Dank voor jullie reacties, ik zal ze proberen! om te beginnen nog maar een keer ontluchten, daarna de kogel onderaan de arm.

Groet,
Germt
Stage 1
Stage 1

Door mowog, 27 dec 2014 21:02 Link

Hehe eindelijk weer eens aan de mini gesleuteld (in de tussentijd is onze derde dochter geboren! \:)/ ).
Het lijkt er op dat er op een of andere manier lucht in het systeem komt. Na iedere keer ontluchten gebeurt hetzelfde: alles lijkt prima totdat ik ga starten en rijden. Pas na flink pompen krijg ik hem weer in een versnelling. ik heb alle leidingen nog een tik aangedraaid en ontlucht, maar ik verdenk nu toch echt de hoofdkoppelingscylinder. Deze had ik gereviseerd maar wie weet, misschien heb ik wel een rubber verkeerd om gedaan? Ik heb alles uit elkaar gehaald en het valt ook op dat de revisiezuiger langer is dan de originele. Misschien maakt dat wel uit.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben het ontluchten nu zat, want je komt er beroerd bij zo achter het uitlaatspruitstuk, dus ik heb vandaag maar een eezibleed kit en een nieuwe hoofdkoppelingscylinder besteld. Ik hoop maar dat dit een 'straightforward swap' is en dat ik niet te maken ga krijgen met verschillende lengtes van de armen. We zullen zien!
Stage 1
Stage 1

Door Bartj21, 28 dec 2014 16:34 Link

Gefeliciteerd met je dochter!!
Super gave mni! Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn hoofdremcilinder, na revisie kit nog steeds zelfde probleem, had het geluk om een goedkope goed werkende via marktplaats te scoren. Helaas Zonde van de revisieset. Maar goede keus om de kopelingscilinder nieuw aan te schaffen! Nou heb ik ook onlangs vernomen dat de koppeling zelf ook afgesteld kan worden doormiddel van de grote moer die aan het uiteinde van de bak zit.

Succes ermee en keep,up the good work d:)b
____
No airbag: We die like men!

Gas op die lollie!
http://www.miniclubveluwe.nl

Restauratie British Open 1993
http://www.mijnalbum.nl/Album=NHBDQCAA
Stage 3
Stage 3