1300MPi Cooper 1999

Re: 1300MPi Cooper 1999

Door Erwinner, 09 mrt 2014 12:12 Link

JosCM schreef:Ze zijn hier iets minder enthousiast dan bij de NMC met nieuwe velgen,
maar goede keus, deze gaan goed staan met de sportspack.

Je benzinepomp ( of relais ) is makkelijker te controleren dan je electronica, dus daar zou ik eerst mee beginnen.

Ach ja; dat is toch het mooie van een Mini? Iedereen zijn eigen smaak ;-)
Eigenlijk vind ik een setje originele 13" Sportspack wieltjes ook erg mooi, maar kon die niet zo snel ergens vinden. Wie weet wat de toekomst nog brengt....

Hoe controleer ik dan de pomp of relais? Geen idee wat ik dan anders kan doen dan de contactpunten los- en weer vastkoppelen :(
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 18 mrt 2014 11:18 Link

Erwinner schreef:O ja; nog wel even zorgen dat die startprobleempjes weer gefixed worden. Was in elk geval geen probleem met de noodstop benzinetoevoer blokkade (ook met bypass helaas dezelfde problemen).

oeps; bleek dus toch de inertiaschakelaar te zijn... de ANWB Wegenwacht heeft hem even kortgesloten met een zekering en nu rijdt de Cooper weer als een zonnetje!
\:)/

Voordeel is wel dat ik nu ook een goeie CTEK 8-stappen druppellader heb aangeschaft om uit te sluiten dat het niet aan de accu lag dus de Cooper blijft nu lekker op spanning
O:)

En nog veel leuker nieuws: ik heb me ingeschreven voor de IMM2014 in Kent! Heb er nu al zin in!
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 18 mrt 2014 20:40 Link

Mooi dat het opgelost is.
Zelfs bij een Mpi is het simpel op te lossen. :P

Lekker rijden weer d:)b
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Erwinner, 26 mrt 2014 14:45 Link

En net ook de structurele oplossing gemonteerd.... dit bleek dus de boosdoener!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dank voor de excellente service (b)engeltje!
:)\_ d:)b \:)/
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 25 mei 2014 20:35 Link

De mini heeft sinds vrijdag weer een frisse APK dus helemaal klaar voor de IMM rit naar Kent. Kwam helaas nog wel wat naar boven van de restauratie. Maar is allemaal gefixed :
1. Voorbandjes waar aan binnenkant te ver afgesleten, maar ik had nog een extra set 12" met Toyo's dus die liggen er nu om 8)
2. De ashoes was los en te weinig vet, dus alles weer lekker doorgesmeerd net als de fusee kogels d:)b
3. Ruitesproeier vervangen want die deed het niet (ook nog nooit nodig gehad :D )
4. Hoogteverstelling van de koplampen doet het niet, dus blijkbaar oude type koplampen gemonteerd. Ik ga toch geen aanhanger trekken dus lijkt me ook overbodig :x

En tegelijk ook de olietemperatuurmeter aangesloten, dus alles rijdt nu helemaal weer zoals het hoort.

Verlanglijst is simpel, maar eerst maar eens genieten:
1. sportspack monteren met de 13" superlites
2. Dakraam (wordt het de NewMini panoramadak of een eenvoudiger Webasto Hollandia 300?
3. Radio met 12v USB voor de iPhone (is al nodig voor op weg naar Kent gok ik)
4. Mooi dun houten stuurtje ipv de dikke airbag
5. Setje mooie matten
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 30 mei 2014 19:04 Link

Alvast 1 wens afgevinkt; vanmiddag een Alpine UTE-72BT gemonteerd. Nu kunnen we de telefoon dus onderweg aan de USB van de headunit opladen en hoeft er dus nergens een 12V plug gemonteerd te worden
\:)/

Bijkomend voordeel is dat er nu ook direct een Parrot carkit ingebouwd zit in de radio èn we kunnen dus muziek streamen vanaf de telefoon . Ook direct gefixed dat als het contact eraf gaat, de radio toch stroom houdt want ben anders iedere keer alle instellingen weer kwijt. Gelukkig een goeie druppellader voor lange natte en koude periodes
d:)b

Nu kunnen we dus in elk geval niet verdwalen op weg naar Kent O:)

Afbeelding Afbeelding
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 01 jun 2014 06:29 Link

Gisteren even langs Epe gereden om de deepdish te ruilen met MuddyMini voor zijn setje SportsPack velgen. Toen ik deze zag staan in Lucca tijdens de 1000Miglia was ik helemaal om dus heppie dat Peter en ik elkaar zo allebei blij hebben gemaakt
d:)b
Nu eens zoeken naar een goed adresje om de verbreders rood te spuiten en iemand die me wil helpen monteren. Iemand nog tips?

Afbeelding
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 01 jun 2014 09:19 Link

Mijn spuiter is een goed adresje, maar zonder tijd.
Hij gaat eerst mijn JB afmaken.
Rob heeft toch een goede in Zoetermeer of Delfgauw ?

Monteren van de SportsPack verbreders heb ik nog niet gedaan, maar ik help er graag bij.
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door RenM Cooper, 01 jun 2014 09:28 Link

Hier in montfoort zit ook een goeie. Daar komt mijn nieuwe vrachtwagen ook net vandaan.
____
Mvg Ruben

"project retro look '89"
Cooper S
Cooper S

Door Erwinner, 01 jun 2014 12:22 Link

Top dat iedereen zo meedenkt! Net al een PB van Melvin in Wijk bij Duurstede die me wel wil helpen, dus wordt vervolgd!
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 02 jun 2014 20:57 Link

Vandaag met Melvin datum geprikt om de sportspack verbreders + velgen te monteren. Grote kans dat ze er op de volgende clubdag al onder zitten!

d:)b \:)/ d:)b
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door Erwinner, 19 jun 2014 19:57 Link

Net even de sportspack wieltjes goed schoongemaakt. De bandjes liggen er ook alweer netjes om met dank aan Edwin van Profile Tyrecenter in Soest. Volgende week zet Melvin de verbreders in de juiste kleur en monteert het Sportspack en dan zijn we mooi klaar voor de clubdag en IMM2014

d:)b \:)/ d:)b

Afbeelding
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 19 jun 2014 20:04 Link

Goed bezig d:)b
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door Erwinner, 28 jun 2014 14:17 Link

Melvin heeft me helemaal heppie gemaakt! Keurig de Cooper opgehaald en weer thuisbezorgd dus staat nu lekker dik op de 13"Sportspack wieltjes met de Sportspack verbreders. Keurig in de kleur en met de rubbers er netjes tussen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Denk alleen dat hij nu nog wel wat te hoog op z'n pootjes staat...
Afbeelding

Wat doet een HiLo-setje met de wegligging?

Enniewee... Nu eerst direct maar even lekker sturen om te voelen wat dit met de wegligging doet 8)
____
One Life, Live it!
Stage 3
Stage 3

Door JosCM, 28 jun 2014 16:30 Link

Heel erg netjes d:)b

Ik zou de achterwielen nog een spacertje geven zodat ze net zoveel binnen de randen vallen als de voorwielen. De lagers kunnen dat wel hebben.

Een HiLo-setje verandert wel wat aan de wegligging. Het zwaartepunt van de hele auto gaat naar beneden, dus....
Aan de voorkant krijg je iets meer camber, vooral bij dieper inveren, wat dus ook minder onderstuur moet geven.
____
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port