De Groene MPI van BadBert: "Yoshi"

Re: De Groene MPI van BadBert: "Yoshi"

Door jaapio1984, 19 sep 2016 09:40 Link

De Corsa C setjes idd. die zie je ook veel bij die 16V conversies. En dat is qua inbouw ook goed te doen. Ik zou gewoon setje opzoeken en deze winter es aan de knutsel gaan. het 16V forum zou daar toch wel wat info van moeten hebben

Succes

Jaapio
____
Koos Miniloos.. maar voor hoelang...
Krullebol
Krullebol

Door hans1980, 19 sep 2016 15:00 Link

Heb nog zo een set liggen als je interesse hebt, een elektrische stuurkolom van een Corsa C en die stelknop van ebay,
Enkel een stuur regelen en een kniestuk voor op je stuurhuis en een paar dikke kabels naar je accu (die heb ik ook nog wel)

En dan nog uitvogelen hoe je het vast zet en waar je je richting aanwijzer etc laat :P
Stage 3
Stage 3

Door BadBert, 19 sep 2016 15:06 Link

Idd, jaapio, dat was het idee, leuk project voor de winter.
er staan een boel snippers aan info op het 16v forum, maar ik heb nog geen topic gevonden waar alles netjes uitgelegd staat :)
Nu wil ik samen met mijn maat die me helpt best dingen probereb/uitvogelen. Maar hoe meer info ik kant en klaar kan krijgen, hoe beter :)

hans1980 schreef:Heb nog zo een set liggen als je interesse hebt, een elektrische stuurkolom van een Corsa C en die stelknop van ebay,
Enkel een stuur regelen en een kniestuk voor op je stuurhuis en een paar dikke kabels naar je accu (die heb ik ook nog wel)

En dan nog uitvogelen hoe je het vast zet en waar je je richting aanwijzer etc laat :P

Voor wat ik gevonden had, neem je de originele stuurkolom, zaagt er een stuk tussenuit, en last deze er tussen.... Dan behoud je de originele punten voor de hendels en kappen. Airbag stuur gaat er gewoon weer op, evt alleen kniestuk onderin, of dubbel kniestuk dat je zelfs je stuur wat verder recht voor je kunt zetten.

de stelknop had ik idd ook gevonden, die vervangt den snelheids sensor, of niet?
Het liefste heb ik snelheidsafhankelijk, ik dacht dat die electrische altijd op torque werkte. Dus hoe meer kracht je moet zetten op het stuur, hoe meer hij "ondersteunt"?
kun je me evt wat meer info mailen van wat je hebt liggen? (mail kan via men profiel als het goed is)
____
Groene 97er MPI - "Yoshi"
Wauwelaar
Wauwelaar

Door hans1980, 19 sep 2016 15:15 Link

Bij de Corsa c zit er achter 1 wiel een sensor (ABS STYLE) die de snelheid meet en daar mee de mate van bekrachtiging bepaald.
Dat setje van ebay sluit je op dat deel van de kolom aan en kan je aan de hand van een potmetertje de bekrachtiging instellen.
Zal vandaag of morgen wel ff fototje maken en mailen d:)b
Stage 3
Stage 3

Door BadBert, 27 sep 2016 07:44 Link

Omdat ik de mini van binnen toch wat veel lawaai vond maken (tjah... niets meer gewend he ;) )
heb ik de originele luchtfilter er weer op gezet ipv de K&N open filter. Motortje lijkt toch echt rustiger en fijner te lopen.... dus die blijft er voorlopig af.

Open uitlaat staat ook even tegen de muur van de garage, en de originele hangt er onder.
Dit moest voor de APK omdat de sportuitlaat geen cat heeft.
Heb nog niet de drang gehad de sportuitlaat terug te hangen :x

dus voorlopig staat Yoshi er origineel bij :) En daar rijdt hij echt niet minder van hahahahaha
____
Wauwelaar
Wauwelaar

undefined

Door BadBert, 26 feb 2017 16:01 Link

Gisteren het besluit genomen om yoshi te koop te zetten.

Hij staat op speurders en autoscout24

We doen er echt te weinig mee, en dan steek ik het geld liever in wat anders.

Als de mini verkocht Is gaat ook onze astra twintop cabrio er uit om plaats te maken voor een nieuwere luxere iets grotere cabrio.

Autos zijn ook samen in 1 koop evt hahahaha
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door JosCM, 27 feb 2017 09:24 Link

Jammer. Blijf je hier nog wel actief ?
:x
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

Door BadBert, 27 feb 2017 09:48 Link

Ik blijf hier zeker nog actief, en zal ook (in ieder geval voorlopig) nog lid blijven van de club :)

de liflafrit heb ik al "toestemming" om te rijden met een niet-mini hahahah dus dat gaan we dan ook zeer zeker doen ;)
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door JosCM, 27 feb 2017 21:00 Link

Goed geregeld.
MINI F57-cabrio niks voor je ?
____
Mini 1000 Jet Black 1988 ( met 1275 ) Droppie
Mini 1275 Rood/zwart 1991 (carb)
MINI Countryman Cooper, Cosmic Blue, steptronic
It's my Mini & I ♥ it
Twin-cam eight port
Twin-cam eight port

undefined

Door BadBert, 27 feb 2017 21:06 Link

Hahaha, Nee, dat Is niet echt een volle 4 zits cabrio hahaha
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door BadBert, 28 feb 2017 08:29 Link

De mini staat nu ook hier op de website onder het kopje "markt".

De vraagprijs is goed weggezet, klinkt stom, maar is gewoon vanwege de "biedcultuur" van tegenwoordig ;)
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door Ton, 28 feb 2017 18:43 Link

Volgens mij heb ik nog niet eerder gereageerd op je showcase, hoewel ik wel al een tijdje mee lees. In je laatste reactie heb je het over de biedcultuur van tegenwoordig ?? Nou loop ik al een heel poosje mee, en koop al tientallen jaren op veilingen en ook o.a. marktplaats, maar weet niets van een biedcultuur van tegenwoordig. Leg eens uit...........

Succes met de verkoop
Ton 8)
____
Ik leer nog elke dag, en alleen een koe nog na z'n dood
Sir Issigonis
Sir Issigonis

undefined

Door BadBert, 28 feb 2017 19:39 Link

Als je tegenwoordig iets te koop zet voor een bepaalde prijs gaan mensen altijd standaard ver onder die prijs zitten.

Vandaar deze vraagprijs.

Ik heb zo wat ruimte om te onderhandelen. Mocht ik wat meer haast krijgen met de verkoop kan ik altijd met de vraagprijs omlaag

Maar Thanks Ton!
Hoop dat zich er een goed baasje of bazinnetje voor yoshi zal melden hahahah
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door BadBert, 01 mrt 2017 11:24 Link

Ik heb de prijs al iets anders weggezet, om zo sneller binnen bepaalde zoekopdrachten te vallen :)

ook de auto op de auto verkoop sites in andere merken toegevoegd (stond eerst alleen onder MINI, maar het is officieel een ROVER MINI natuurlijk :) )
zodat hij makkelijker te vinden is voor mensen die gaan zoeken.
____
Wauwelaar
Wauwelaar

Door hartsemaster, 01 mrt 2017 14:59 Link

Waarom vraag je niet gewoon naar het bedrag waar je naar op zoek bent? zo schrik je kopers alleen maar af lijkt me. (ik ben geen handelaar overigens :P )

(persoonlijk denk ik dat je prijs wel een paar duizend omlaag mag gezien de roest)

succes met de verkoop :)
____
Mini 25 (1.3 SPI)
Stage 3
Stage 3